دانلود و خرید کتاب مباحث علم امام محمدرضا جعفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مباحث علم امام اثر محمدرضا جعفری

کتاب مباحث علم امام

گردآورنده:محمود توکلی
انتشارات:انتشارات نبا
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مباحث علم امام

کتاب الکترونیکی مباحث علم امام بر اساس درس گفتارهای علامه محمدرضا جعفری و جمع‌آوری شده توسط محمود توکلی است و انتشارات نبا آن را منتشر کرده است. کتاب مباحث علم امام به بررسی دانش و علم ائمه در علوم شیعی با توجه به سخنان علامه جعفری پرداخته است.

درباره کتاب مباحث علم امام

کتاب مباحث علم امام به مسئلۀ علم امام و به‌تبع آن بحث علم غیب و مکانیسم آگاهی و اشراف ائمه بر زوایای پوشیده و پنهان عالم هستی و گذشته بشر و سرنوشت محتوم آینده او، یعنی چیستی مرگ و عالم پس از مرگ می‌پردازد. اطلاع از این‌گونه حقایق مکتوم همواره ذهن کنجکاو آدمیان را در مسیر دسترسی به این حقایق به خودش مشغول داشته و از معماهای غامض و پیچیده‌ای است که قدمتی به بلندای ازلیت تا ابدیت دارد. آدمیان همواره دوست داشته و تلاشی ناموفق کرده‌اند تا از آنچه بر آنان پوشیده است، اطلاع حاصل کنند تا چیزی از حقایق عالم هستی، از دایرۀ تنگ و محدود حواس و شعورشان مخفی نماند و به آنچه آن را ماورا نامیده‌اند دسترسی پیدا کنند. از این حقیقت در معرفت دینی تعبیر به عالم غیب شده است. مرحوم علامه شیخ محمدرضا جعفری، در این بحث بر آن است تا از مکانیسم آگاهی و علم غیب امام، به‌عنوان یکی از منابع مهم علم امام، با استفاده از تمثیلات رسا و با بیانی زیبا رمزگشایی کند.

خواندن کتاب مباحث علم امام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به مباحث دینی مناسب است

بخشی از کتاب مباحث علم امام

«اما از کثرت استعمال، مشهور در ذهن همگان چنین است، به هر کسی که به وی وحی می‌شود نبی می‌گویند. یعنی غیر نبی را مشمول وحی نمی‌دانند. ولی ما باید به دنبال معنایی برویم که این لفظ به آن معنا در قرآن مجید استعمال شده باشد؛ چون اولاً این واژه کلمه‌ای با استعمال عمومی نیست، ثانیاً شواهد قطعی داریم که در قرآن مجید، وحی ملازم با نبوت نیست؛ بلکه آنچه ملازم با نبوت ایت، وحی شریعت است، به طوری که اگر به کسی وحی شریعت شود، او نبی است و در غیر این صورت نبی نیست. به عبارت دیگر، مطلق وحی، نبوت را نمی‌رساند...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

قیمت:
۶۲,۵۰۰
تومان