دانلود و خرید کتاب کودک و تنبیه مرضیه خمسه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کودک و تنبیه اثر مرضیه خمسه

کتاب کودک و تنبیه

نویسنده:مرضیه خمسه
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب کودک و تنبیه

کتاب کودک و تنبیه به‌قلم مرضیه خمسه را شرکت رسانه ساز دانش منتشر کرده است. این کتاب به تشریح عوارض و عواقب تنبیه در تربیت کودک و ارائهٔ راهکارهای جایگزین می‌پردازد.

درباره کتاب کودک و تنبیه

از گذشته تا امروز یکی از روش‌های تربیتی و پرورشی بهره‌گیری از تنبیه بوده است. این شیوه در گذر زمان تغییرات و تحولات زیادی را پشت سر گذاشته و نظرات و انتقادات بسیاری از سوی مخالفان و موافقان به همراه داشته است. مرضیه خمسه در کتاب کودک و تنبیه با نگاهی ویژه به جایگاه استفاده از تنبیه در تربیت کودک پرداخته و تلاش کرده تا عوارض و عواقب آن را تشریح و به ارائهٔ راهکارهای جایگزین بپردازد.

خواندن کتاب کودک و تنبیه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعهٔ این کتاب برای والدین و معلمان و هر کسی که دغدغهٔ تربیت کودکان را دارد، مفید و سودمند است.

بخشی از کتاب کودک و تنبیه

«یکی از شایع‌ترین و نامناسب‌ترین اعمال برای تغییر رفتار در مورد کودکان تنبیه است. تنیبه در لغت به‌ معنی آگاه نمودن و هشدار دادن به فردی است که مرتکب یک رفتار نامطلوب شده است. در نظام تربیتی اسلامی اصل تنبیه به معنی هدایت و سازندگی است یعنی دادن آگاهی‌های لازم و پند و اندرز به تکیه بر فطرت آنان می‌باشد. از دیدگاه اسلام معمولاْ تشویق مقدم بر تنبیه است و تنبیه با رعایت موازین اسلامی کار بسیار دشواری است و هر کس از عهدهٔ آن برنمی‌آید. در اسلام معمولاْ از تنبیه تنها در آن هنگام که دیگر شیوه‌های سازنده و هدایت‌کننده مؤثر واقع نشوند می‌توان درحدضرورت بهره گرفت. اندازهٔ تنبیه قدری است که کودک را وادار به موافقت کند. در موقعیت‌های طبیعی کودکان وقتی با تنبیه شدیدی روبه‌رو می‌شوند، بیشتر احتمال دارد که اطاعت کنند. ولی تنبیه شدید درعین‌حال رفتار مطلوب را سرکوب می‌کند و همچین تنبیه بسیار شدید کودکان را می‌ترساند و خشم آنان را برمی‌انگیزد، ازاین‌رو، کودکان کمتر احتمال دارد قاعده‌ای را که به آنان تحمیل شده بپذیرند و درونی کنند. بسیاری از والدین و مربیانی که تنبیه را تجویز می‌کنند معمولاْ افراد خودخواهی هستند و به سبب عدم اجرای فرمان آن‌ها و برخوردن به حیثیتشان به تنبیه کودکان خود اقدام می‌کنند و به این ترتیب خشم خود را فرو می‌نشانند. روش‌های نادرست تربیتی از قبیل: توهین، سرزنش، عدم ارائهٔ محبت و تنبیه بدنی موجب عدم ارضای نیازهای اساسی کودک از قبیل احساس امنیت، احساس ارزشمند بودن، احساس اعتمادبه‌نفس و احساس استقلال خواهد شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

حجم

۲۵۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

قیمت:
۲۸,۸۰۰
تومان