دانلود و خرید کتاب آموختن اندوختن (خلاصه کتاب) پیتر لینچ ترجمه گروه مترجمان شنیدار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آموختن اندوختن (خلاصه کتاب) اثر پیتر لینچ

کتاب آموختن اندوختن (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب آموختن اندوختن (خلاصه کتاب)

کتاب آموختن اندوختن (خلاصه کتاب) نوشتهٔ پیتر لینچ و ترجمهٔ گروه مترجمان شنیدار است. شنیدار نگار نوین این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی اسراری برای سرمایه‌‌گذاری موفق.

درباره کتاب آموختن اندوختن (خلاصه کتاب)

کتاب آموختن اندوختن (خلاصه کتاب) خلاصه‌ای از کتاب «آموختن اندوختن» نوشتهٔ پیتر لینچ است. پیتر لینچ در این اثر اصول یک سرمایه‌گذاری صحیح را بیان کرده است. او در این خلاصه کتاب پرده از این راز که چگونه دنیای تجارت و سرمایه‌گذاری به شکل کنونی درآمده و سازوکار عملکرد آن به چه شکل است، برداشته است. خواننده با درک نیروهایی که بازار را هدایت می‌کنند، در می‌یابد که چرا بازارها بالا و پایین می‌شوند و به‌طور دقیق چه چیزی بر قیمت سهام تأثیر می‌گذارد. نویسنده این وعده را به خواننده داده است که با مطالعهٔ این اثر در سرمایه‌گذاری حرفه‌ای خواهد شد.

خواندن کتاب آموختن اندوختن (خلاصه کتاب) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران حوزهٔ کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آموختن اندوختن (خلاصه کتاب)

«به دنبال شرکت‌های بزرگی باشید که حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد در سال رشد دارند. شرکت‌های کوچکی که ۲۵ تا ۳۰ درصد رشد دارند نیز گزینه‌های خوبی هستند. سپس به درآمد آنها نگاه کنید. تصور کنید در شرکت باغبانی یک دوست سرمایه‌گذاری کرده‌اید و به او ۱۰۰۰ دلار برای خرید ابزار در ازای ۱۰ درصد سهم در شرکتش می‌دهید.

بنابراین وقتی دوست شما با دریافت ۴۰۰ دلار برای محوطه‌سازی حیاط خانه یک خانواده استخدام می‌شود، ۴۰ دلار از آن را دریافت می‌کنید. در یک شرکت، اگر سود افزایش یابد، قیمت سهام افزایش می‌یابد. به طور متوسط، افزایش درآمد شرکت‌ها باید حدود ۸ درصد باشد.

حالا به نسبت قیمت به درآمد نگاه کنید.

اما اگر IBM به ازای هر سهم ۱ دلار درآمد داشته باشد، نسبت قیمت به درآمد ۱۰۰ است که این سهام را گران می‌کند. برای درک اینکه این عدد باید چقدر باشد، نسبت قیمت به درآمد شرکت خود را با میانگین یا شاخص یک گروه بزرگ از شرکت‌ها مقایسه کنید.

به صورت کلی، هرچه‌قدر یک شرکت سریع‌تر بتواند درآمد خود را افزایش دهد، سرمایه‌گذاران نیز باید برای سهامشان بهای بیشتری بپردازند. به همین دلیل است که شرکت‌های جوان بلندپرواز، نسبت قیمت به درآمد ۲۰ یا بالاتر دارند. اما شرکت‌های کهن‌سال‌تر که پایدارتر نیز هستند، نسبت قیمت به درآمد متوسط یا کمی دارند. سهام‌های این شرکت‌ها نسبت به درآمد حاصله ارزان‌تر هستند.

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که اگر یک شرکت پول بیشتری دربیاورد، لزوماً به این معنا نیست که پول بیشتری هم به جیب سهام‌داران می‌رود. پس باید به این سؤال پاسخ دهید که شرکت چگونه درآمد خود را مصرف می‌کند.

داستان یک شرکت به شما می‌گوید که در آن شرکت چه می‌گذرد و چگونه قرار است آن شرکت در آیندهْ سوددهی داشته باشد. بررسی کنید که شرکت با سود خود چه می‌کند. آیا از آن برای رشد شرکت استفاده می‌کند یا آن را صرف پاداش‌های گزاف شرکت می‌کند؟ برخی سهام را بازخرید می‌کنند تا ارزش سهام باقی‌مانده در بازار را افزایش دهند. دیگران به سهام‌داران سود سهام پرداخت می‌کنند.

وضعیت شرکت را دنبال کنید، نه فقط آمار و ارقام را. اخبار را بخوانید و صنعت را درک کنید. سهام‌داران، گزارش‌های فصلی، به‌علاوه یک گزارش سالانه فانتزی که مشابه یک مجله است و همه‌چیز را در مورد عملکرد شرکت به شما می‌گوید دریافت خواهند کرد.

انجام تحقیقات و مطالعه کامل در مورد یک شرکت می‌تواند به شما کمک کند تا تصویری کامل برای یک سرمایه‌گذاری بلندمدت داشته باشید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۶ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۳ صفحه

حجم

۱۴٫۶ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۳ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان