دانلود و خرید کتاب طلای سرخ بدن مریم مرادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طلای سرخ بدن اثر مریم مرادی

کتاب طلای سرخ بدن

نویسنده:مریم مرادی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب طلای سرخ بدن

کتاب طلای سرخ بدن نوشتۀ مریم مرادی است. این کتاب را انتشارات متخصصان منتشر کرده است.

درباره کتاب طلای سرخ بدن

کتاب طلای سرخ بدن در ۱۰ بخش نوشته شده است. این کتاب تمام اطلاعاتی را که لازم است درمورد خون بدانیم، با زبانی ساده و روان به ما توضیح داده است. خون (Blood) نوعی بافت پیوندی متشکل از انواع سلول و ماده پلاسما است که در رگ‌ها جریان دارد. بدن برای زنده‌ماندن به مواد مغذی و اکسیژن نیازمند است، اما فقط بودن غذا در معده و بودن اکسیژن در شش‌ها کافی نیست؛ این دو باید به همهٔ نقاط بدن برسند. خون این وظیفه را بر عهده دارد. خون در لوله‌هایی به نام رگ جریان می‌یابد. قلب، خون را در رگ‌ها به جریان می‌اندازد. در این باره بیشتر بدانید.

خواندن کتاب طلای سرخ بدن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به مسائل علمی و بدن انسان مناسب است.

بخشی از کتاب طلای سرخ بدن

«خون و اجزای آن

خون یک مایع ارزشمند در بدن انسان است. در بدن هر فرد بالغ به طور متوسط بیش از ۵ لیتر خون وجود دارد. این مایع ارزشمند تمام فعالیت‌های حیاتی بدن را تحت کنترل دارد و از اجزای زیادی تشکیل شده است که هریک عملکردهای مختلفی در بدن برعهده دارند.

زمانی که خون سانتریفیوژ شود، اجزای آن به‌صورت مجزا قابل‌رؤیت و تشخیص هستند. سلول‌های خونی از سلول‌های بنیادی خون‌ساز موجود در مغز استخوان منشأ می‌گیرند.

در زمان تقسیم سلولی، سلول‌ها ابتدا به دودسته لنفوئید و میلوئید تقسیم می‌شوند، سپس سلول‌های لنفوئیدی به لنفوسیت‌ها و سلول‌های میلوئیدی به گلبول قرمز و سایر گلبول‌های سفید تمایز می‌یابند.

پلاسما (plasma)

بخش‌هایی از خون است که بیشتر حجم آن را آب تشکیل داده است، علاوه بر این پلاسما حاوی پروتئین‌ها، نمک، مواد مغذی، چربی نیز است.

پروتئین‌های آن توسط سلول‌های (Reticuloendothelila) کبدی تأمین می‌شود که یک پروتئین مهم آن به نام آلبومین برای حفظ غلظت خون در بدن وجود دارد. این پروتئین اجازه نمی‌دهد که خون از رگ‌ها و بافت‌های بدن خارج شود و سرعت خونریزی را در صورت آسیب‌دیدگی کاهش می‌دهد.

دیگر اجزای موجود در پلاسمای خون شامل موارد زیر است:

آنتی‌بادی‌ها، عوامل لخته‌کننده خون، هورمون‌ها، الکترولیت‌ها، مواد مغذی، لیپیدها.

گلبول‌های قرمز خون (Red blood cell)

سلول‌های کوچک و به شکل دندانه‌دار که به‌صورت فراوان در خون یافت می‌شوند. طول عمر آن‌ها ۱۲۰ روز است که توسط سلول‌های بنیادی در مغز استخوان تحت‌تأثیر اریتروپویتین، هورمون ترشحی از بافت کلیه، است و پس از پایان چرخه عمر در کبد و طحال دفن می‌شوند.

این سلول‌های کوچک حاوی هموگلوبین هستند که از جنس پروتئین است که به‌طور اختصاصی برای انتقال اکسیژن از ریه‌ها به سلول‌ها و بافت‌ها طراحی شده‌اند که در این وضعیت هموگلوبین را می‌توان به رنگ قرمز روشن دید و همچنین دی‌اکسیدکربن را از سلول‌ها و بافت‌ها حمل کرده و به ریه‌ها بازمی‌گرداند که در این وضعیت هموگلوبین را می‌توان به رنگ قرمز تیره مشاهده کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۷۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۸ صفحه

حجم

۳۷۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۸ صفحه

قیمت:
۱۳,۵۰۰
تومان