دانلود و خرید کتاب ولایت فقیه در امتداد امامت مظاهر شعبانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ولایت فقیه در امتداد امامت اثر مظاهر شعبانی

کتاب ولایت فقیه در امتداد امامت

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ولایت فقیه در امتداد امامت

کتاب ولایت فقیه در امتداد امامت نوشتۀ مظاهر شعبانی است. این کتاب را انتشارات متخصصان منتشر کرده است.

درباره کتاب ولایت فقیه در امتداد امامت

کتاب ولایت فقیه در امتداد امامت حاصل تحقیقات نویسنده است. مظاهر شعبانی کوشیده است در این کتاب، پاسخ‌هایی به مخالفان نظریهٔ ولایت فقیه بدهد. نویسندهٔ این کتاب کوشیده است از منابع مهم پیشینۀ ولایت فقیه استفاده کند. او مطالب خود را با داستان زندگی و جانشینی حضرت محمد (ص) آغاز کرده است. نویسنده، ولایت فقیه را در امتداد امامت دانسته است. می‌دانید که ولایت فقیه یا ولایت مطلقهٔ فقیه، نظریه‌ای در فقه تشیع دوازده‌امامی است که نظام سیاسی و جانشینی حضرت محمد (ص) در دوران غیبت امام معصوم را بیان کرده است. نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس این نظریه تأسیس شده است. این نظریه، موافقان و مخالفانی داشته است.

خواندن کتاب ولایت فقیه در امتداد امامت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به تاریخ معاصر ایران مناسب است.

بخشی از کتاب ولایت فقیه در امتداد امامت

«بخش نخست این نوشتار را به نور عرش کبریایی خداوند؛ پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی صلی‌الله علیه و آله و سلم اختصاص داده تا شرحی هرچند کوتاه بر زندگی سراسر خیروبرکت ایشان و مسئله مهم جانشینی حضرت پرداخته باشم.

نبی مکرم اسلام در عام‌الفیل که همان سال لشکرکشی ابرهه به مکه باشد، در روز هفدهم ربیع‌الاول پا به عرصه وجود گذاشت. مژده و بشارت آمدن ایشان را انبیای ماقبل حضرت داده بودند و از همان دوران طفولیت طعم تلخ یتیمی را چشید و زمانی که مادر بزرگوارش، آمنه بنت وهب پیامبر (ص) را باردار بود، پدر پیامبر به نام عبدالله ابن عبدالمطلب درگذشت و نبی مکرم (ص) زیر نظر پدربزرگش عبدالمطلب و مادرش کم‌کم رشد نمود و در شش‌سالگی از نعمت وجود مادر بزرگوار خود نیز محروم گشت.

عبدالمطلب پدربزرگ ایشان نیز که از همان بدو تولد سرپرستی پیامبر (ص) را برعهده داشت، در همان عهد کودکی پیامبر (ص) درگذشت و پیامبر (ص) از همان دوران یک رنج‌دیده و سختی‌کشیده به معنی واقعی کلمه بود. عموی گرامی ایشان عمران به کنیه ابی‌طالب و همسرش فاطمه بنت اسد همانند والدینی دلسوز پیامبر (ص) را پرورش دادند.

 بحیرای راهب که عابدی مسیحی بود و در بین مردم شهرت به کرامت و نیکی و پیش‌گویی‌های حقیقی داشت، در شهر قدیمی بصری در معبدی زندگی می‌کرد و ارتباط چندانی با کسی نداشت. به‌محض دیدار با حضرت محمد حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله و سلم که با کاروان تجاری از آن محل عبور کرده بود، گفته بود در چشمان این کودک نشانه پیامبری بزرگ است (شرح کامل آن در کتاب تاریخ انبیا ذکر شده است). پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم به دلیل پایبندی به اصول اخلاقی و صداقت و امانت‌داری در همان دوران جوانی به نام محمدامین مشهور و معروف گردید و یهودیان در همان ایام نیز با هر حیله و نیرنگی پیامبر (ص) را آزمایش می‌کردند، ولی شکست می‌خوردند. حضرت محمد مصطفی صلی‌الله علیه و آله و سلم در ایام جوانی و ۲۵ سالگی با زنی پاک‌سرشت و ثروتمند به نام خدیجه بنت خویلد ازدواج کرد که ثمره این وصلت پرخیر ام الائمه حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علی‌ها بود و پیامبر (ص) به کار تجارت با خدیجه کبری سلام‌الله اشتغال داشت و در همان زمان ابی‌طالب، عموی گرامی پیامبر (ص) به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانست سرپرستی اولاد خویش را برعهده گیرد و فرزندی مبارک به زندگی ابی‌طالب آمد که سعادت و افتخار تولد در کعبه الهی را نه پیش از او، نه پس از او کسی نصیب نشد و حضرت محمد (ص) و خدیجه سرپرستی علی کودک ابی‌طالب را برعهده گرفتند و علی در خانه آن‌ها رشد نمود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۲ صفحه

حجم

۷۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۲ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان