دانلود و خرید کتاب فرهنگ واژگان تخصصی علوم انسانی - اجتماعی (انگلیسی به فارسی) خلیل میرزایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرهنگ واژگان تخصصی علوم انسانی - اجتماعی (انگلیسی به فارسی) اثر خلیل میرزایی

کتاب فرهنگ واژگان تخصصی علوم انسانی - اجتماعی (انگلیسی به فارسی)

معرفی کتاب فرهنگ واژگان تخصصی علوم انسانی - اجتماعی (انگلیسی به فارسی)

کتاب فرهنگ واژگان تخصصی علوم انسانی - اجتماعی (انگلیسی به فارسی) نوشتۀ خلیل میرزایی در انتشارات اندیشه احسان به چاپ رسیده است. این کتاب، بسیاری از واژگان تخصصی حوزۀ علوم انسانی و اجتماعی را در بر می‌گیرد و شامل حدود ۵۰ هزار واژه و اصطلاح است.

درباره کتاب فرهنگ واژگان تخصصی علوم انسانی - اجتماعی (انگلیسی به فارسی)

واژه‌­نامه کتابی است که به توضیح واژه‌های یک زبان یا واژه­‌ها و اصطلاحات خاص یک رشته یا یک موضوع می‌پردازد. در واژه‌نامه معمولاً، تنها به معنای واژه‌ها اکتفا می‌شود و اطلاعات دیگری نظیر تاریخچه و ریشهٔ آن‌ها داده نمی‌شود. هرساله کتاب‌های جدیدی در رشته‌های علمی تولید می‌شوند که در آن‌ها واژه‌ها و نظریه‌های جدیدی ارائه شده است. این موضوع می‌طلبد تا برای آن‌ها معادل‌های مناسب انتخاب شود و بنابراین بررسی و تجدیدنظر در کتاب‌های فرهنگ و واژه‌نامه‌های تخصصی ضروری است.

کتاب فرهنگ واژگان تخصصی علوم انسانی - اجتماعی (انگلیسی به فارسی) برای تدوین، فرهنگ‌ها و واژه‌نامه‌های موجود در حوزه‌های مختلف علوم انسانی را بررسی کرده و برای اطمینان نیز، تک‌تک واژه‌ها را با فرهنگ‌های انگلیسی سنجیده و مقابله کرده است. همچنین کتاب‌ها و مقاله‌های به‌روز انگلیسی را برای تکمیل کار مطالعه کرده است. این فرهنگ، تمام تلاش خود را جهت پوشش بیشینه‌ای واژگان و اصطلاحات تخصصی در حوزه‌های علوم انسانی و اجتماعی کرده، بر حوزه‌های جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، پژوهش و آمار، سیاست، اقتصاد، و فلسفه متمرکز بوده و حدود 50 هزار واژه و اصطلاح را در خود جای داده است.

از ویزگی‌های کتاب فرهنگ واژگان تخصصی علوم انسانی - اجتماعی (انگلیسی به فارسی) این است که واژه‌ها و اصطلاح‌ها به‌صورت انگلیسی-فارسی و بر اساس حروف الفبای انگلیسی مرتب شده‌اند و تا جای ممکن برای هر اصطلاح تنها یک معادل در نظر گرفته شده است. همچنین نویسنده سعی کرده است میان حالت‌های گوناگون دستوری یک واژه در زبان انگلیسی انطباق وجود داشته باشد و بر همین مبنا قاعدۀ یکسانی را در کل کتاب رعایت کرده است؛ مثلاً روان‌گسست، روان‌گسستانه، روان‌گسستی و... برای حالت‌های مختلف یک واژه در نظر گرفته شده است. این فرهنگ بر اساس املای واژگان آمریکایی تدوین شده و در حالتی که نیاز به املای انگلیسی مشاهده شده در درون پرانتز آمده است. همچنین کتاب تا جای ممکن برای معادل‌ها از واژگان فارسی استفاده کرده و کمتر واژگان عربی و سایر دخیل‌ها را به کار برده است.

خواندن کتاب فرهنگ واژگان تخصصی علوم انسانی - اجتماعی (انگلیسی به فارسی) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به پژوهشگران و مترجمان حوزۀ علوم انسانی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۴۸ صفحه

حجم

۷٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۴۸ صفحه

قیمت:
۲۹۹,۰۰۰
تومان