دانلود و خرید کتاب علوم رفتاری و برنامه ریزی سیاسی کاس آر. سانستاین ترجمه نرگس زیباطینت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب علوم رفتاری و برنامه ریزی سیاسی اثر کاس آر. سانستاین

کتاب علوم رفتاری و برنامه ریزی سیاسی

معرفی کتاب علوم رفتاری و برنامه ریزی سیاسی

کتاب علوم رفتاری و برنامه‌ریزی سیاسی نوشتۀ کاس آر. سانستاین با ترجمۀ نرگس زیباطینت در انتشارات اندیشه احسان به چاپ رسیده است. این کتاب ضمن بررسی رابطۀ میان تصمیمات افراد و رفاه آن‌ها، به موضوع سیاست‌گذاری در جنبه‌های روانشناسی پرداخته است.

درباره کتاب علوم رفتاری و برنامه ریزی سیاسی

علوم رفتاری بر نحوۀ دور شدن انسان از عقلانیت کامل تأکید دارد. یافته‌های مرتبط تأثیر این موقعیت‌ها را نشان داده‌اند: بیماری‌های همه‌گیر، ایمنی بزرگراه‌ها، مهاجرت، فقر، تغییرات جوی، تبعیض، رفتار مجرمانه، استخدام، آموزش، حقوق بشر، حاکمیت قانون و سایر موارد. با درک چگونگی رفتار واقعی انسان‌ها می‌توان به حس بهتری در مورد نحوۀ حل مشکلات عینی دست یافت. در بسیاری از کشورها، این شیوه بهبود یافته است. فهرست کشورهایی که از یافته‌های رفتاری به‌طور ثمربخشی استفاده کرده‌اند عبارت‌اند از: نیوزیلند، استرالیا، آلمان، قطر، لبنان، دانمارک، هند، انگلستان، هلند، سوئد و ایالات متحده آمریکا. در آن کشورها و بسیاری دیگر، این شیوه همچنان بهبود خواهد یافت. سازمان‌های بین‌المللی نیز از علوم رفتاری استفاده می‌کنند. بخش زیادی از این مکانیسم در سازمان ملل، بانک جهانی و سازمان بهداشت جهانی در حال انجام است.

با این حال، یافته‌های رفتاری، سؤالات جدیدی در مورد رابطۀ بین تصمیمات افراد و رفاه آن‌ها مطرح می‌سازند. نحوۀ پاسخگویی به این سؤالات چگونه است؟ این یکی از دغدغه‌ها و مشغله‌های ذهنی کتاب است. هدف اصلی کتاب بیش از هر چیز برای علاقه‌مندان به خط مشی عمومی، آشنایی با یافته‌های رفتاری اصلی، درک آنچه دولت‌ها انجام می‌دهند با تأکید ویژه بر ایالات متحده آمریکا و بررسی رابطۀ بین اقتصاد رفتاری و رفاه انسان است.

کتاب علوم رفتاری و برنامه‌ریزی سیاسی در ۱۰ فصل تدوین شده است و عنوان فصل‌های آن عبارت‌اند از:

فصل ۱. مقدمه

فصل ۲. انقلاب رفتاری

فصل ۳. آیا انتخاب‌ها و تصمیمات ما منجر به شادی ما می‌شوند؟

فصل ۴. دولت

فصل ۵. اشتباهات

فصل ۶. قضاوت

فصل ۷. نظریه و عمل

فصل ۸. رفاه

فصل ۹. آزادی

فصل ۱۰. مسیرهای روبه جلو

خواندن کتاب علوم رفتاری و برنامه ریزی سیاسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ دوستداران کتاب‌های علوم سیاسی، مطالعات سیاست‌گذاری و روانشناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب علوم رفتاری و برنامه ریزی سیاسی

«نکته‌ای در مورد اصطلاحات قبل از شروع: معمولاً اصطلاح "علوم رفتاری"به سه زمینه دارای اشتراک و همپوشانی اشاره دارد - روانشناسی شناختی، روان شناسی اجتماعی، و اقتصاد رفتاری. روانشناسی شناختی به بررسی نحوه فعالیت ذهن انسان می‌پردازد. افراد چگونه در مورد اینکه ریسک بالا یا پایین است یا خیر، و اینکه آیا باید کاری در مورد آن انجام دهیم یا خیر، تصمیم می‌گیرند؟ روانشناسی اجتماعی به بررسی اثرات تعاملات اجتماعی می‌پردازد. تعاملات گروهی چگونه بر ارزیابی افراد در مورد این که آیا ریسک بالا یا پایین است، و اینکه آیا تلاش برای انجام تدابیری در مورد آن منطقی است یا خیر، اثر می‌گذارند؟ اقتصاد رفتاری در تجزیه و تحلیل اقتصادی با درک چگونگی رفتار واقعی انسان‌ها نقش دارد. ارزیابی‌های جانبدارانه در مورد ریسک‌ها چگونه ممکن است نوسانات قیمت سهام را توجیه کنند؟ چگونه ممکن است توجه محدودی به شرایط مشاهده شده در رهن، وام‌های دانشگاه و قراردادهای بین شرکت‌های کارت اعتباری و مشتریان آنها معطوف شود؟

اصطلاح "بینش‌های رفتاری"، که غالباً در مجامع دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به یافته‌های رفتاری حاصل از همه این زمینه‌ها اشاره دارد. اصطلاح "اقتصاد رفاه رفتاری" به تلاش برای تجزیه و تحلیل رفاه انسان با توجه بهیافته‌های رفتاری اشاره دارد؛ این یکی از موضوعات اصلی من در اینجا است.

اصطلاح "رفاه" در زمینه‌های گوناگون دارای معانی مختلفی است و ما در اینجا با گزینه‌های اصلی احتمالی روبرو خواهیم شد. به نظر من، این اصطلاح به انواع زندگی افراد اشاره دارد؛. اگر افراد زندگی بهتری داشته باشند، رفاه بیشتری خواهند داشت. "رفاه" عبارت است از افراد چقدر از عمر خود لذت می‌برند، چقدر رنج می‌کشند، و تا چه حد احساس می‌کنند که زندگی شان معنادار و ارزشمند است. این تصور از رفاه با تفکر جرمی بنتام و جان استوارت میل منطبق است؛ همسو با میل، و بر خلاف بنتام، منظور من درک این ایده، فراتر از لذت‌ها و دردها است (اگرچه مسلماً مهم هستند). اما این یک کار فلسفی نیست و، با توجه به اهداف من، نشان دادن این که تصمیمات افراد غالباً منجر به کاهش رفاه آنها می‌شود، کافی خواهد بود؛ همچنان که کارآیی تخصیصی، همانطور که در اقتصاد درک شده است، معادل رفاه نیست، در حالی که باید درک شود، حتی در اقتصاد؛ و این درک گسترده‌تر، که متمرکز بر زندگی و تجارب مختلف افراد است، نظریه و عمل را در جه گیری‌های سازنده و ثمربخش هدایت خواهد کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۱۰۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۸۰۰
تومان