دانلود و خرید کتاب ژول ورن کیست؟ جیمز باکلی جونیور ترجمه مهرداد تویسرکانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ژول ورن کیست؟ اثر جیمز باکلی جونیور

کتاب ژول ورن کیست؟

معرفی کتاب ژول ورن کیست؟

کتاب ژول ورن کیست؟ نوشتۀ جیمز باکلی جونیور با ترجمۀ مهرداد تویسرکانی در نشر پیدایش به چاپ رسیده است. این کتاب در مجموعۀ کیست چیست کجاست قرار دارد. این مجموعه حاوی دانستنی‌های علمی، جغرافیایی و زندگی‌نامۀ مشاهیر و مناسب برای نوجوانان است. در این مجلد، خوانندگان با زندگی ژول ورن آشنا می‌شوند، پسری که عاشق کشتی‌ها بود.

درباره کتاب ژول ورن کیست؟

آیا به حال به این فکر کرده‌اید که عصر دایناسورها چه بود؟ اکتشاف فضا از کجا شروع شد؟ جی کی رولینگ و والت دیزنی و چرچیل که بودند؟ جنگل آمازون کجاست؟ زندان آلکاتراز چطور؟ مجموعۀ کیست چیست کجاست حاوی دانستنی‌هایی از این دست برای کسانی است که این پرسش‌ها به ذهنشان می‌رسد؛ اما حوصله ندارند سراغ کتاب‌های خشک و بداخلاق تاریخی و جغرافیایی و... بروند. اگر جزو این دسته هستید با مجموعۀ «کیست چیست کجاست» همراه شوید و با خواندن قصه‌های جالب به پاسخ پرسش‌هایتان برسید.

در این کتاب خواننده قرار است با زندگی نویسنده‌، شاعر و نمایشنامه‌نویس قرن نوزدهمی آشنا شود که بیشتر شهرت خود را مدیون رمان‌های علمی، تخیلی و پیشگویی‌های جذابش از آینده بود. البته کمتر کسی است که با داستان‌های «دور دنیا در هشتاد روز» یا «بیست هزار فرسنگ زیر دریا» آشنا نباشد. ژول ورن در  ۸ فوریه ۱۸۲۸ در شهر نانت فرانسه به دنیا آمد. خانوادۀ او مرفه بودند. علاقۀ او به ادبیات، داستان و نمایشنامه‌نویسی به حدی زیاد بود که زندگی حرفه‌ای آیندۀ او را شکل داد. او در جوانی نمایشنامه‌های تراژیک می‌نوشت و در حالی که در پاریس مشغول تحصیل در رشتۀ حقوق بود، سخت در تلاش بود تا نمایشنامه‌هایش را به روی صحنه ببرد. در همین دوران با الکساندر دوما آشنا شد. دوما کار او را پسندید و در مسیری که پیش می‌رفت، حمایتش کرد. او کم‌کم شناخته شد و نمایشنامه‌هایش با موفقیت روبه‌رو شدند. ژول ورن که دغدغۀ مالی نداشت، کشتی‌های تفریحی برای خود می‌خرید. این کشتی‌ها البته حکم دفتر کار او را داشتند. دریانوردی در دریای مانش و رودخانۀ سن، به او این امکان را می‌داد تا افکارش را روی کاغذ بیاورد و آثار خلاقانۀ دیگری بنویسد. ژول ورن در طول عمر خود، ۸۰ داستان کوتاه، رمان، مقاله و اثر پژوهشی منتشر کرد. کتاب‌های او به زبان فرانسوی نوشته شده‌اند؛ اما می‌توان ترجمه‌های مختلفشان را در سراسر جهان خواند. آثار ورن، ارزش ادبی و هنری دارند و به‌دلیل جذابیت‌های زیاد و جسارت‌ورزی نویسنده در پروبال دادن به رؤیاها و افکارش، همچنان در میان مخاطبان محبوب هستند.

کتاب ژول ورن کیست؟ خواننده‌اش را به سفری تاریخی در زندگی این نویسندۀ ماجراجو می‌برد تا دربارۀ ماجراجویی‌ها و سفرهایش بخواند، کسی که به‌خاطر داستان‌های علمی‌تخیلی و ماجراجویانه‌اش نزد بسیاری از نوجوانان معروف است. این کتاب اطلاعاتی جالب و خواندنی دربارۀ او ارائه کرده است.

فهرست مطالب کتاب ژول ورن کیست؟ به شرح زیر است:

مقدمه: ژول ورن کیست؟

فصل ۱: پسری که عاشق کشتی‌ها بود

فصل ۲: عزیمت به پاریس

فصل ۳: سرانجام، یک رمان‌نویس

فصل ۴: سفرهای خارق‌العاده

فصل ۵: ناخدا نیمو

فصل ۶: یک جنگ و یک سفر

فصل ۷: پایان ماجراجویی

فصل ۸: یک زندگی الهام‌بخش

گاه‌شمار زندگی ژول ورن

خواندن کتاب ژول ورن کیست؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به نوجوانان دوستدار کتاب‌های دانشنامه‌ای و دانستنی و زندگی‌نامه پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۷۲,۰۰۰
تومان