دانلود و خرید کتاب ارتباطات حرفه ای جیمز ارورک ترجمه احسانه نژادمحمد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ارتباطات حرفه ای اثر جیمز ارورک

کتاب ارتباطات حرفه ای

معرفی کتاب ارتباطات حرفه ای

کتاب ارتباطات حرفه ای نوشتۀ جیمز ارورک و ترجمۀ احسانه نژادمحمد و محمدعلی معین فر است. این کتاب را انتشارات آریانا قلم منتشر کرده است.

درباره کتاب ارتباطات حرفه ای

بی شک برقراری ارتباط ارزشمندترین مهارتی است که هر مدیر می‌تواند داشته باشد. برقراری ارتباط پیوند میان فکر و عمل است و این خود فرایندی است سودآور. ارتباط پیوندگاه عاطفی انسان‌هاست و آن‌ها را در روابط شخصی و حرفه‌ای‌شان با یکدیگر مرتبط می‌کند. توانایی برقراری ارتباط است که افراد را در سازمان‌ها، صنایع و جوامع به هم مرتبط می‌سازد. اساس عملکرد موفق هر بنگاه خصوصی یا دولتی، داشتن مهارت در برقراری ارتباط است.

کتاب ارتباطات حرفه ای بر فرآیندهای موجود در ارتباط‌های کاری معطوف است؛ تمرکز آن به‌ویژه بر روش‌هایی است که باعث می‌شود شما در جایگاه برقرارکننده ارتباط با کسب دانش و مهارت بیشتر، به فردی مؤثرتر بدل شوید. تمامی اشکال ارتباطی، اعم از نوشتن، گوش‌کردن یا صحبت‌کردن، محصول فرآیندی است که با تفکر خلاق آغاز می‌شود.

این کتاب موضوع‌های گوناگونی را در بر می‌گیرد که با هدف درک بهترتان از فرایند ارتباط از تمهید راهبرد تا تحلیل مخاطب، در آن گنجانده شده‌اند به‌علاوه، کتاب حاضر شما را در آماده‌سازی و ایراد سخنرانی‌های مؤثر و نیز نگارش افکارتان رهنمون می‌شود. همچنین، در آن درباره دشواری‌های مختص ارتباط‌های تیمی، از جمله نحوه اداره جلسات، اظهارنظر و حل اختلافات نکاتی عرضه می‌شود. در آخر، کتاب درباره برقراری ارتباط با مشتریان و ارباب‌رجوع و اندیشیدن درباره برندسازی و هویت‌سازی پیشنهادهایی می‌دهد. همه آنچه بدان نیاز دارید اینجاست. برداشتن گام بعدی به خودتان بستگی دارد.

خواندن کتاب ارتباطات حرفه ای را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب ارتباطات حرفه ای کتابی مناسب و کاربردی برای مدیران است.

بخشی از کتاب ارتباطات حرفه ای

«برطرف‌کردن موانع

چرا تلاش در برقراری ارتباط اغلب با شکست مواجه می‌شود؟ به‌طورکلی، دو عامل ما را از برقراری ارتباط موفق بازمی‌دارد: یکی عملکرد بدن و ذهن ماست و دیگر پنداشت‌های ما که خیال می‌کنیم دیگران عیناً مثل ما جهان را درک می‌کنند و به آن واکنش نشان می‌دهند.

برداشتن موانع از سر راه ارتباطات

ما اطلاعات خود دربارۀ جهان را از راه حواس خویش دریافت می‌کنیم. بااین‌وصف، ممکن است حواس ما ضعیف عمل کنند یا اطلاعاتی که منبع فرستنده پیام به دست می‌دهد ناکافی باشد و ما نتوانیم آن را درست رمزگشایی کنیم. در برقراری ارتباط و فرستادن پیام به دیگران، باید باریک‌بینانه به این حقیقت توجه کنیم که ممکن است دریافت دیگران از حواس بینایی، شنوایی، لامسه، چشایی و بویایی عیناً مثل دریافت ما از حواس پنج‌گانه‌مان نباشد.

اطمینان از فهمیده‌شدن پیام

ارتباط فراتر از ارسال و دریافت پیام است؛ اگر پیامی رسانده شود؛ اما درک نشود، ارتباطی برقرار نشده است. همه چیز می‌تواند بر چگونگی ادراک ما از پیام‌ها، رخدادها و تجربیات روزمره زندگی تأثیرگذار باشد، از فرهنگی که در آن زندگی می‌کنیم تا هنجارها و استانداردهای گروهی که به آن تعلق داریم. حتی نگرش ذهنی افراد، مثلاً پندارهای قالبی، می‌تواند موانعی ایجاد کند که بر ماهیت درک ما از محرک‌های بیرونی و چگونگی واکنش ما به این محرک‌ها تأثیرگذار باشد.

هم‌رنگی با فرهنگ سازمانی

هرگونه ارتباط باید بتواند در فرهنگ سازمان موفق باشد. رویکردهای پذیرفته شده در سازمان‌های گوناگون می‌توانند تفاوت‌های چشمگیری داشته باشند. برای مثال، در بعضی از شرکت‌ها روال این است که پیش از مطرح‌کردن موضوعی در جلسه گروهی، ابتدا آن موضوع را در فرم‌های یادداشت بنویسند و برای اعضای گروه بفرستند. بعضی سازمان‌های دیگر هستند که فرهنگ ارتباطی در آنها بیشتر ماهیتی شفاهی دارد و به کارکنان خود فرصت می‌دهند که پیش از مکتوب کردن هر چیز، ابتدا درباره آن به گفت‌وگو بپردازند.

بسیاری از شرکت‌ها فرهنگ خاصی دارند که بر اساس آن انتقال اطلاعات در سازمان به طور روزانه انجام می‌شود. برای موفقیت در چنین کسب‌وکاری، به‌جای اینکه سعی کنید فرهنگ سازمان را تغییر دهید یا اینکه بخواهید فرهنگ سازمان خود را با شما وفق دهد باید خودتان را با فرهنگ موجود در آن سازگار کنید.»


نظرات کاربران

پارسا پازوکی
۱۴۰۲/۱۱/۲۷

مباحث بدیهی و نسبتا روتین، گمان نکنم خواندنش عایدی خاصی داشته باشد.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۶۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۹۶۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۴۶,۰۰۰
تومان