دانلود و خرید کتاب نکات کاربردی در فرزندپروری (جلد اول) مریم کوشا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نکات کاربردی در فرزندپروری (جلد اول) اثر مریم کوشا

کتاب نکات کاربردی در فرزندپروری (جلد اول)

معرفی کتاب نکات کاربردی در فرزندپروری (جلد اول)

کتاب نکات کاربردی در فرزندپروری (جلد اول) نوشتهٔ مریم کوشا و ربابه سلیمانی و سیدکامبخش میرحسینی است. نشر قطره این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی نکاتی در حوزهٔ فرزندپروری در دوره‌های شیرخوارگی و کودکی.

درباره کتاب نکات کاربردی در فرزندپروری (جلد اول)

مریم کوشا و ربابه سلیمانی و سیدکامبخش میرحسینی کتاب نکات کاربردی در فرزندپروری (جلد اول) را در سه فصل نگاشته‌اند. فصل نخست با عنوان «کلیات» شامل سرفصل‌هایی همچون «والدبودن»، «مادر بودن»، «پدر بودن»، «چگونه سلامت روانی فرزندان را فراهم کنیم؟»، «حقوق کودکان بر اساس پیمان‌نامهٔ حقوق کودک» و «بدرفتاری فرزندان با والدین» است. نویسندگان در این فصل خواننده را برای ورود به مباحث جزئی‌تر حوزهٔ فرزندپروری آماده می‌کنند. فصل دوم کتاب که «نوزادی و شیرخوارگی» نام دارد، نکاتی ضروری دارد که والدین باید بدانند. در این فصل خواننده در می‌یابد که هر کدام از اعمال شیرخوارگان چه مفهومی دارد و در مقابل آن، چه باید کرد. فصل سوم به دوران کودکی اختصاص دارد و شامل سرفصل‌هایی همچون «داستان‌گویی برای کودکان»، «نظم و انضباط از شیرخوارگی تا ۱۲سالگی»، «قوانین تماشای تلویزیون»، «ناخن جویدن» و «اینترنت و فضای مجازی» است.

خواندن کتاب نکات کاربردی در فرزندپروری (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به والدینی که فرزندشان در دورهٔ شیرخوارگی و کودکی هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نکات کاربردی در فرزندپروری (جلد اول)

«گاز گرفتن به دلیل احساس ضعف

معمولاً کوچک‌ترین کودک خانواده است که گاز می‌گیرد. کودکان بزرگ‌تر که به نظر قوی‌تر می‌رسند، می‌توانند حرف بزنند و قادرند به آن‌چه می‌خواهند دست یابند، کم سن‌ترها احساس کوچکی و ضعف می‌کنند. همین حالت در مورد گروه صادق است و یک کودک ممکن است از گاز گرفتن به عنوان روشی برای کسب قدرت استفاده کند.

والدین چه می‌توانند بکنند؟

گام اول این است که یقین حاصل کنید که نیازهای کودکان برآورده می‌شود، طوری که نیاز به گاز گرفتن نباشد. مطمئن شوید که بدترین موقعیت نصیب آن‌ها نشده باشد.

چنان‌چه با کودکان بزرگ‌تر بازی می‌کنند، برای آن‌ها چگونگی احساس کوچک‌ترها را توضیح دهید. کمک‌شان را برای توزیع مساوی امکانات جلب کنید.

چنان‌چه گاز گرفتن بین کودکان خیلی کوچک رخ می‌دهد، نیاز به نظارت مداوم بزرگ‌سالان وجود دارد. در آغاز بکوشید یقین حاصل کنید که نیازهای کودک ضعیف‌تر برآورده شده باشد.

در صورت ضرورت مکان‌های بازی جداگانه برای کودکان کم‌سن‌تر و بزرگ‌ترها قایل شوید.

چنان‌چه کودک‌تان گاز گرفت، به سرعت به او بگویید که نباید گاز بگیرد و او را از موقعیت جدا سازید و تا مدتی در کنار خود نگه دارید و اجازه ندهید به موقعیت قبلی بازگردد.

گاز گرفتن تحت استرس

گاز گرفتن اغلب وقتی اتفاق می‌افتد که کودکی تحت استرس هیجانی قرار گیرد که قادر به تحملش نباشد. این گاز گرفتن نمادی از ابراز استرس وارده بوده و کودک‌تان ممکن است خیلی غمگین یا خشمگین به نظر برسد. کودکان کم سن به سادگی قادر به درک احساسات‌شان نیستند. آن‌ها فقط عمل می‌کنند و با کردارشان، احساسات‌شان را بروز می‌دهند.

والدین چه می‌توانند بکنند؟

بکوشید دلیل استرس را پیدا کنید. به زمان گاز گرفتن و این‌که درست قبل از آن‌چه اتفاقی افتاده، نظری بیفکنید. به عنوان مثال یک کودک، وقتی فرد جدیدی وارد گروه شود و توجه رهبر گروه را به خود جلب کند، گاز می‌گیرد و کودک دیگری بلافاصله بعد از مرگ پدربزرگ محبوبش، شروع به گاز گرفتن می‌کند.

همیشه امکان حذف علت استرس وجود ندارد، ولی گاهی اگر بدانید چه چیزی موجب گاز گرفتن می‌شود، می‌توانید از قبل آماده باشید و آن را در اولویت قرار دهید.

چنان‌چه گاز گرفتن تحت استرس رخ دهد، لازم است به کودکان کمک شود تا راه‌های دیگری برای ابراز احساسات‌شان بیابند. مثلاً از طریق بازی و قصه.

وقتی کودکی گاز می‌گیرد بلافاصله او را از موقعیت جدا ساخته و مثل بالا پاسخ دهید. گاهی پیشنهاد چیز دیگری برای گاز گرفتن، کمک‌کننده است. زمانی دیگر توجه، مراقبت و دوستی کمک‌کننده خواهد بود.

از سایر والدین درخواست کنید تا به شما در جلوگیری از گاز گرفتن کودک‌تان در گروه کودکان کمک کنند. بخواهید که جدی و مصمم بگویند: «نه، ما گاز نمی‌گیریم».

به یاد داشته باشید که بدون توجه به این‌که به چه دلیلی گاز گرفتن انجام شده باشد، از کودکی که گاز گرفته شده حمایت کنید.»

تحول مغز و مدرسه
پت گای
شهرهای نمک (جلد اول، سرگردانی)
عبدالرحمن منیف
کشاورزی کارآمد
محمودرضا تدین
صدایی از خلوت
عمر صفر
جامعه شناسی خودکامگی
علی رضاقلی
حاجی بابای انگلیسی، حاجی بابای ایرانی
محمدرضا جوادی یگانه
Rumi
جلال الدین محمدبن محمد مولوی
آموزش تدریس زبان انگلیسی به روش فونیکس
الهام خورشیدطلب
ماهی آزاد دریای خزر
علی پاشا زانوسی
برندسازی از طریق ارتباطات هم‌ پیوند بازاریابی
امیر غفوریان شاگردی
ورزش همگانی
علی وفائی مقدم
آموزش مهارت های حرفه ای
خاتون عزتی
فرهنگ مصور کشتی (فارسی - انگلیسی - روسی)
محمود محمدی ملکسری
Sport Management
علی کروکی
درآمدی بر فرهنگ نوجوانان
سید امین رضوی
استراتژی بازاریابی دیجیتال بر اساس رفتار مصرف کننده
مریم مصلح
رفتارهای مقابله ای و حساسیت اضطرابی در دانش آموزان
سمانه دهقانی فیروزآبادی
بررسی خواص فیزیکی - مکانیکی و رئولوژیکی پلی پروپیلن اصلاح شده با کوپلیمر دسته ای SEBS
علی هنرمند
زبرالحدید ۱۰ (سید محمدباقر صدر)
گروه مترجمان الهدی
نوروفیدبک
راحله حیدری
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۱۲ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۱۲ صفحه

قیمت:
۷۴,۰۰۰
تومان