دانلود و خرید کتاب نگرشی نو بر مدیریت زنجیره تأمین در سازمان دلنیا فرجی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نگرشی نو بر مدیریت زنجیره تأمین در سازمان اثر دلنیا فرجی

کتاب نگرشی نو بر مدیریت زنجیره تأمین در سازمان

نویسنده:دلنیا فرجی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نگرشی نو بر مدیریت زنجیره تأمین در سازمان

کتاب نگرشی نو بر مدیریت زنجیره تأمین در سازمان نوشتۀ دلنیا فرجی است و انتشارات نمای علم آن را منتشر کرده است. کتاب نگرشی نو بر مدیریت زنجیره تأمین در سازمان دربارهٔ مدیریت سازمان و تدارکات بازرگانی است

درباره کتاب نگرشی نو بر مدیریت زنجیره تأمین در سازمان

در کتاب نگرشی نو بر مدیریت زنجیره تأمین در سازمان تلاش بر این است که مدیریت زنجیره تأمین به عنوان مدیریتی مؤثر با ارائهٔ دیدگاه‌های تازه‌ای در مورد مزیت‌های رقابتی و سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمان بررسی شود. این کتاب در ۵ فصل زیر تنظیم شده است:

فصل اول مزیت رقابتی سازمان

فصل دوم:برنامه‌ریزی منابع سازمان

فصل سوم: مدیریت زنجیره تأمین

فصل چهارم: مشکلات زنجیره تأمین

فصل پنجم: رویکردهای مدیریتی زنجیرهٔ تأمین 

مدیریت زنجیرهٔ تأمین یا Supply Chain Management (به‌صورت مخفف SCM) یکی از  قدرتمندترین پارادایم‌های عملیاتی جهت بهبود مزیت رقابتی در سازمان‌های تولیدی و خدماتی به‌شمار می‌آید. با روند کنونی، دیگر صرفاً سازمان‌ها مهم نیستند بلکه اهمیت ایجاد ارزش افزوده در زنجیرهٔ تأمین و مدیریت آن روز‌به‌روز بیشتر می‌شود. از طرفی، با افزایش جهانی‌سازی و رقابت‌ها در سطح بین‌المللی و ظهور فناوری‌های جدید مانند فناوری اطلاعات، دیگر بسیاری از سیاست‌ها و راهبردهای گذشته آنچنان به کار نمی‌آیند. در دنیای امروز همۀ سازمان‌ها به نحوی از تحولات فناوری اطلاعات تأثیر می‌گیرند و نمودهای کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات، در کلیهٔ حوزه‌های زنجیرهٔ تأمین از قبیل اشتراک‌گذاری اطلاعات میان تأمین‌کنندگان، تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان به امری ضروری تبدیل شده است. همچنین، به‌خاطر حساسیت‌های قیمتی و رقابتی، امروزه اعضای زنجیرهٔ تأمین به سمت رفتارهای مشارکتی و گروهی متمایل شده و در حرکت‌اند تا بتوانند با همکاری و ائتلاف بهتر، زنجیرهٔ تأمین بهینه‌ای را تشکیل داده و از مزایای آن برخوردار شوند.

خواندن کتاب نگرشی نو بر مدیریت زنجیره تأمین در سازمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر مدیر سازمانی تولیدی یا خدماتی هستید و در مورد رویکردهای مدیریتی زنجیرهٔ تأمین، مشکلات و چالش‌های آن، چگونگی مدیریت منابع سازمان و... سؤالاتی در ذهن دارید و به اطلاعات بیشتری در این حوزه نیاز دارید، این کتاب را از دست ندهید.

بخشی از کتاب نگرشی نو بر مدیریت زنجیره تأمین در سازمان

«مزیت رقابتی مجموعه‌ای از عوامل یا توانایی‌ها است که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد پیوسته عملکردی بهتر از رقبا داشته باشند. توجه کنید که هدف مزیت رقابتی عملکرد برتر از رقباست، نه صرفاً برابری با عملکرد دیگر کسب و کارها؛ شرکت‌های برخوردار از مزیت رقابتی باید از عملکرد بالایی برخوردار باشند، و در عین این که این گونه شرکت‌ها نباید لزوماً دارای بالاترین عملکرد در صنعت خود باشند، باید به طور مستمر در میان شرکت‌هایی با عملکرد بالا باقی بمانند و بسیار بهتر از میانگین صنعت عمل کنند مبین آن است که مدیران، از طریق تصمیمات خود، مسئول چهار نوع تصمیم استراتژیک هستند که منجر به در اختیار گرفتن و توسعه منابع و توانایی‌هایی مختص به شرکت می‌شوند که می‌توانند منشأ مزیت رقابتی باشند. مزیت رقابتی شامل مجموعه عوامل یا توانمندی‌هایی است که همواره شرکت را به نشان دادن عملکردی بهتر از رقبا قادر می‌سازد. به عبارتی، مزیت رقابتی عامل یا ترکیبی از عواملی است که در یک محیط رقابتی سازمان را بسیار موفق‌تر از سایر سازمان‌ها می‌نماید و رقبا نمی‌توانند به راحتی از آن تقلید کنند. بنابراین برای دستیابی به مزیت رقابتی، یک سازمان هم باید به موقعیت خارجی خود توجه کند و هم توانمندی‌های داخلی را مورد توجه قرار دهد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۵۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۹۵۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان