دانلود و خرید کتاب ورزش و سلامت روان حسین نوروزی کمره
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ورزش و سلامت روان

کتاب ورزش و سلامت روان نوشتهٔ حسین نوروزی کمره و فاطمه شیخی مجد و میرزاحسین نوروزی کمره است و انتشارات گیوا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب ورزش و سلامت روان

عقل سالم در بدن سالم مفهوم جدیدی نیست. از زمان رومیان باستان، زمانی که این مفهوم توسط شاعر معروف جوونال مطرح شد، می‌دانستیم که عملکرد ذهنی بهتر با رفاه جسمانی مرتبط است. با این حال، دو قرن گذشته شاهد تحولات عمده‌ای در جامعه بشری بودیم که منجر به گسست فزاینده بین سلامت جسمانی و رفاه روانی شد. در دنیای امروزی، پیشرفت‌های فناوری دستگاه‌های زیادی تولید کرده است که جهان را مستقیماً به دستگاه‌های دیجیتال ما می‌رسانند و نیاز به بیرون رفتن و دیدن جهان را به صورت حضوری کمتر می‌کند. این تغییرات در فعالیت بدنی با توسعه غذاهای ارزان قیمت و تولید انبوه همراه بود که اغلب انرژی‌زا بودند. با توجه به این شرایط، جای تعجب نیست که جوامع توسعه یافته شاهد افزایش شدید نرخ اضافه وزن و چاقی بوده باشند. اوایل قرن بیستم شاهد ظهور مفاهیم روان‌کاوانه از بیماری روانپزشکی بود که بر نقش اصلی عوامل روانشناختی در ایجاد بیماری روانی تأکید داشت. این الگوهای روان‌پزشکی جدید تأثیر عمده‌ای بر شیوه‌های درمان روان‌پزشکی در بسیاری از محیط‌های توسعه یافته جهان داشت. در ۳۰ سال گذشته نیز شاهد بوده‌ایم که درمان‌های دارویی جدید برای مبتلایان به بیماری‌های روانی شدید مانند اسکیزوفرنی و اختلال عاطفی دوقطبی در دسترس بوده است. بسیاری از داروهای جدیدتر تأثیر منفی بر عملکرد متابولیک قلب دارند و در نتیجه، نرخ‌های بیشتری از چاقی، اضافه وزن و اختلالات متابولیک را در افرادی که با بیماری‌های روانی شدید زندگی می‌کنند نسبت به جمعیت عمومی مشاهده کرده‌ایم. افراد مبتلا به روانی شدید عمدتاً به دلیل مرگ زودرس ناشی از بیماری‌های جسمی، ۱۵ تا ۲۰ سال زودتر از همسالان خود بدون بیماری روانی می‌میرند. دهه گذشته بازشناسی مجددی از وابستگی متقابل رفاه ذهنی و جسمی برای افرادی که با مشکلات سلامت روان زندگی می‌کنند، بوده است. بسیاری از مطالعات تأثیر مداخلات ورزشی را به عنوان مکملی برای مراقبت‌های معمول ارزیابی کرده‌اند و مزایای قابل توجهی را از نظر کاهش علائم روان‌پزشکی، کیفیت بهتر زندگی و بهبود نشانگرهای سلامت قلبی عروقی و متابولیک یافته‌اند. حصول اطمینان از تبدیل شدن نتایج این تحقیقات به بخشی از مراقبت‌های معمول در خدمات سلامت روان هدف بعدی است. به نظر می‌رسد افزایش جریان خون در مغز فرایند از دست رفتن بافت سلولی مغز را که در حدود ۴۰ سالگی شروع می‌شود را کند می‌کند و باعث بهبود عملکرد مغزی می‌شود. فعالیت بدنی به طور گسترده به عنوان یک راهبرد رفتاری به منظور افزایش سلامتی عمومی از جمله عملکرد ذهنی پذیرفته شده است. از این رو سلامتی مغز یکی از اهداف مهم در زندگی انسان‌ها بوده که جهت دست یافتن به این هدف، ورزش می‌تواند کارساز باشد. 

نویسندگان در کتاب ورزش و سلامت روان به جمع‌آوری نتایج مطالعات اخیر برای تاثیر مثبت ورزش و فعالیت بدنی در بهبود کیفیت زندگی در افراد مبتلا به اختلالات روانی و تاثیر فعالیت بدنی بر پیشگیری از ابتلا به اختلالات روانی در آینده، پرداخته‌اند.

خواندن کتاب ورزش و سلامت روان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزه‌های تربیت‌بدنی و روان‌پزشکی و روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

قیمت:
۱۹,۹۰۰
تومان