دانلود و خرید کتاب خورشید روی آب فرخنده شفیعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خورشید روی آب اثر فرخنده شفیعی

کتاب خورشید روی آب

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب خورشید روی آب

کتاب خورشید روی آب نوشتهٔ فرخنده شفیعی است و انتشارات خط آخر آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب خورشید روی آب

بعد از رمان «چشمان سبز زیتونی» کتاب خورشید روی آب دومین رمان فرخنده شفیعی است. نگاه محوری نویسنده در این رمان به سمت و سوی مسائل روحی و روانی شخصیت اصلی داستان «دانیال» است؛ به طوری که می‌توان در مجموع رمان را در زمرهٔ رمان‌های روانشناسی «Esycholivical Novel» طبقه‌بندی کرد؛ چراکه نویسنده با مهارت یک روان‌شناس به جمع اضداد، واقعیت‌های عینی (Objectiv Reality) و واقعیت‌های درونی و ذهنی، (subjective Reality) شخصیت مرکزی داستان پرداخته است.

وی باقلمی تأثیرگذار، سلیس و پرکشش خواننده را پا به پای «دانیال» به زوایای پنهان ذهن او می‌کشاند و او را در قالب رؤیاها و رخدادهای درونی و ذهنی به تصویر می‌کشد و توهمات و تخیلاتش را به صورت واقعیت‌های ناگفته و نانوشته روی صفحه می‌آورد.

شاید در نگاه نخست، به‌نظر برخی از خوانندگان این رمان داستانی عوام‌پسند جلوه کند. اما به اعتقاد نگارنده وقتی از زاویه عمیق‌تری به لایه‌های پنهان وقایع در داستان بنگریم، با داستانی روبه‌رو هستیم که در آن علاوه بر شخصیت‌پردازی قوی و ملموس که نمونه زنده آنها را به‌عینه پیرامون خود می‌بینیم، با به‌تصویرکشیدن روان آدمی در ارتباط با واقعیت‌های ملموس زندگی میل و کشش را در خواننده می‌آفریند.

یکی از ویژگی‌های این کتاب، استفاده از ترتیب حروف الفبا در سرفصل‌هاست که سرآغاز هر فصل با همان حرف مربوطه شروع می‌شود.

فرخنده شفیعی در رمان خورشید روی آب در میان زنان داستان‌نویس معاصر، چهرهٔ شاخصی از خود به نمایش گذاشت و ما را وا می‌دارد تا به حضور او در ادبیات داستانی معاصر ایمان آوریم.

خواندن کتاب خورشید روی آب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران داستان ایرانی پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

کاربر ۲۴۰۶۷۹۶
۱۴۰۱/۱۰/۲۸

رمان بسیار زیبایی است که حس ساده و صمیمی دوست‌داشتن را منتقل می‌کند. تلاش دارد پلی بزند بین نسل گذشته و امروز و فاصله‌ها را از طریق گفتگو حل کند. معمولا نمی‌توانیم به‌راحتی با هم حرف بزنیم و مشکلات و

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۲۳ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۲۳ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان