دانلود و خرید کتاب هیس! ما یک نقشه داریم کریس هاگتن ترجمه نورا حق پرست
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هیس! ما یک نقشه داریم اثر کریس هاگتن

کتاب هیس! ما یک نقشه داریم

معرفی کتاب هیس! ما یک نقشه داریم

کتاب هیس! ما یک نقشه داریم نوشتهٔ کریس هاگتن و ترجمهٔ نورا حق پرست است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب هیس! ما یک نقشه داریم

کتاب هیس! ما یک نقشه داریم داستان چهار دوست را روایت می‌کند که به پرنده‌های زیبا علاقه‌مند هستند، اما روش‌های آن‌ها برای همراه‌کردن پرنده‌ها با خود متفاوت است. سه دوست بزرگ‌تر راه را در اسیرکردن پرنده می‌بینند و دوست ساکت کوچک‌تر در دوستی و جلب اعتماد.

چهار دوست به آرامی داخل یک جنگل می‌روند و چه می‌بینند؟ یک پرنده‌ٔ رنگارنگ بسیار زیبا بر بالای درخت. دوست کوچک‌تر می‌گوید: «سلام پرنده» اما سه دوست دیگرش او را ساکت می‌کنند و می‌گویند: «هیس! ما یک نقشه داریم.» آن وقت توری می‌آورند و می‌شمارند یک، دو، سه و روی پرنده می‌اندازند. اما پرنده فرار می‌کند و می‌رود. سه دوست بزرگ‌تر هرچه تلاش می‌کنند موفق نمی‌شوند پرنده را بگیرند تا این می‌بینند دوست ساکتشان که فقط آن‌ها را نگاه می‌کرد، به‌آرامی به پرنده نزدیک شده و با پیشنهاد غذا اعتماد او را جلب کرده است. طولی نمی‌کشد که پرنده‌های زیادی دور دوست کوچک را می‌گیرند. سه دوست بزرگ‌تر فرصت را غنیمت می‌شمارند تا با روشی که خودشان فکر می‌کنند درست است پرنده‌های بیشتری شکار کنند. پس دوباره سراغ تورشان می‌روند. این کار پرنده‌ها را خشمگین می‌کند و همگی مجبور به فرار می‌شوند. سپس آن‌ها به یک سنجاب برمی‌خورند و باز دوست کوچکشان را ساکت می‌کنند و می‌گویند: «هیس! ما یک نقشه داریم.» و بدون توجه به روش دوست کوچکشان سعی می‌کنند آن موجود را به روش خودشان اسیر کنند.

هیس! ما یک نقشه داریم کتابی تصویری است. کتاب به خوبی متن و تصاویری ساده، اما نمادین و پر مفهوم را با هم در آمیخته است تا داستانی عمیق را روایت کند. متن جملاتی تکرارشونده دارد که برای کودکان سنین پایین جالب است. طنزی که در داستان و تصاویر کتاب تنیده شده است، کتاب را برای کودکان جذاب‌تر می‌کند.

خواندن کتاب هیس! ما یک نقشه داریم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کودکان و نوجوانان مناسب است. کتاب هیس! ما یک نقشه داریم برای بلندخوانی و اجرای نمایش مناسب است.

درباره کریس هاگتن

کریس هاگتن یک طراح پرسابقه و شناخته شده است و به دلیل علاقه‌مندی‌اش به موضوع تجارت عادلانه در اجرای پروژه‌های بشردوستانه در این زمینه در نقاط مختلف دنیا همکاری کرده است. او از سال ۲۰۰۵ میلادی جدی‌تر به تصویرگری نیز پرداخت و در سال ۲۰۰۷ اولین کتاب کودکان خود را نوشت و تصویرگری کرد. «هیس! ما یک نقشه داریم» سومین کتاب کودکان اوست. تمامی کتاب‌های او جوایز متعددی را دریافت کرده‌اند. «هیس! ما یک نقشه داریم» برنده‌ٔ جوایزی هم‌چون جایزه‌ٔ انجمن تصویرگران در سال ۲۰۱۴ و جایزهٔ کتاب ایرلند در همان سال شده است. «کمی گم شده‌ام» کتاب‌ دیگر اوست که به فارسی ترجمه شده است.


نظرات کاربران

عبدالله گیوه چی
۱۴۰۲/۰۴/۱۸

داستانی تصویری و طنزگونه که کودکان را به دوستی با پرنده‌ها تشویق می‌کند. اینکه گرفتن پرنده‌ها راه خوبی برای لذت بردن از آن‌ها نیست بلکه می‌توان با غذا دادن به آن‌ها از دیدنشان لذت برد.

Moti
۱۴۰۳/۰۲/۱۳

جالب بود.

کاربر 5392207
۱۴۰۲/۱۰/۱۶

خیلی خوب بود ممنون من که از خوندنش لذت بردم امیدوارم شما هم لذت ببرید

پارمین و پارمیدا
۱۴۰۲/۰۸/۱۰

عالی بود

mahtab
۱۴۰۲/۰۴/۲۸

منن جالب و پر مفهوم بود اما تصویر کاش جذاب تر بود

صبا
۱۴۰۲/۰۴/۲۰

بامزه بود

کاربر ۶۷۲۲۵۴۰
۱۴۰۲/۰۴/۱۹

بد نبود

مشکیجه:)
۱۴۰۲/۰۴/۱۹

به نظرم نکته اصلی داستان علاوه بر تفاوت رفتار، این بود که آدم باید حواسش باشه که وقتی یه چیزی رو یاد می‌گیره بهش عمل کنه. یعنی از اتفاقات درس عبرت بگیره نه اینکه کارشو تکرار کنه. خیلی خوب می‌شه

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

حجم

۳۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان