دانلود و خرید کتاب تا آوردگاه الهاله گل‌علی بابایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تا آوردگاه الهاله اثر گل‌علی بابایی

کتاب تا آوردگاه الهاله

معرفی کتاب تا آوردگاه الهاله

کتاب تا آوردگاه الهاله نوشتهٔ گل‌علی بابایی است و انتشارات روایت ۲۷ بعثت آن را منتشر کرده است. این کتاب سرگذشت‌نامهٔ شهید عباس کریمی قهرودی است.

درباره کتاب تا آوردگاه الهاله

عباس کریمی قهرودی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و چهارمین فرمانده لشکر پیاده - مکانیزه ۲۷ محمد رسول‌الله بود.

او در سال ۱۳۳۶ در قهرود کاشان به دنیا آمد. دوران ابتدایی و هنرستان را در این روستا گذراند. بعد از اخذ دیپلم در رشتهٔ نساجی، در سال ۱۳۵۵ به سربازی رفت. دوران خدمت وظیفهٔ او با مبارزات مردمی در انقلاب اسلامی ایران هم‌زمان بود. با وجود خفقان شدید حاکم بر مراکز نظامی، اعلامیه‌های آیت‌الله روح‌الله خمینی را مخفیانه به پادگان عباس‌آباد تهران منتقل و آن‌ها را پخش می‌کرد. پس از فرمان آیت‌الله خمینی، خدمت سربازی خود را رها کرده و به صف مبارزین انقلاب ایران (۱۳۵۷) پیوست و در جریان ورود رهبر ایران به ایران جزو نیروهای انتظامی کمیته استقبال بود. هنگام تأسیس سپاه پاسداران کاشان در بهار سال ۱۳۵۸ به عضویت سپاه درآمد و در قسمت اطلاعات مشغول به خدمت شد. در تابستان سال ۱۳۵۹ داوطلبانه برای مبارزه عازم کردستان شد و در سپاه پیرانشهر با واحد اطلاعات عملیات همکاری کرد. پس از مدتی، به عنوان مسئول اطلاعات عملیات این سپاه معرفی شد. عباس کریمی بعدها همراه احمد متوسلیان و رضا چراغی به جبهه‌های جنوب عزیمت کرده و به عنوان مسئول اطلاعات عملیات تیپ محمد رسول‌الله به فعالیت خود ادامه داد.

او در عملیات فتح‌المبین از ناحیه پا به‌شدت مجروح شد و حدود ۲ ماه بستری بود و در این ایام به توصیهٔ پدرش، مقدمات ازدواج خود را فراهم کرد. در ۲۱ مهر سال ۱۳۶۱ با دختری از شهر خودش کاشان ازدواج کرد. در تیرماه ۱۳۶۱ با همان وضعیت مجروح به عملیات مسلم بن عقیل پیوست. پسرش داوود در بیمارستان یازهرا شهر دزفول در سال ۶۳ به دنیا آمد.

در عملیات والفجر مقدماتی به عنوان مسئول اطلاعات سپاه ۱۱ قدر معرفی شد و مدتی به مسئولیت فرماندهی تیپ سوم سلمان از لشکر ۲۷ حضرت رسول منصوب شد. با شهادت محمد ابراهیم همت در عملیات خیبر، از اواخر اسفند ۶۲ فرماندهی لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله را به عهده گرفت.

عباس کریمی در روز پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۶۳ درحالی‌که آخرین دستور ابلاغی از جانب قرارگاه را در عملیات بدر (منطقهٔ شرق دجله و شمال القرنه) اجرا می‌کرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره به ناحیهٔ سرش زخمی شد و درگذشت. کریمی طبق وصیت خودش در قطعه ۲۴ بهشت زهرا در نزدیکی مزار دکتر مصطفی چمران دفن شد.

خواندن کتاب تا آوردگاه الهاله را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ زندگی‌نامهٔ شهدا پیشنهاد می‌کنیم.



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۷٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان