دانلود و خرید کتاب معرفی حسگرها (نوری، خازنی، القایی، زیستی) آرام قادری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معرفی حسگرها (نوری، خازنی، القایی، زیستی) اثر آرام قادری

کتاب معرفی حسگرها (نوری، خازنی، القایی، زیستی)

نویسنده:آرام قادری
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب معرفی حسگرها (نوری، خازنی، القایی، زیستی)

کتاب الکترونیکی «معرفی حسگرها (نوری، خازنی، القایی، زیستی)» نوشتهٔ آرام قادری در انتشارات نگاران سبز چاپ شده است. در این کتاب تلاش شده است تا مفاهیم پایه و کاربردی لازم در حسگرها به زبانی ساده بیان شود تا خواننده با اساس و کلیات حسگرها آشنا شود و توانایی بررسی، مقایسه و تحقیق در مورد حسگرها را پیدا کند.

درباره کتاب معرفی حسگرها (نوری، خازنی، القایی، زیستی)

با توجه به این اهمیت و کاربردی بودن حسگرها در تجهیزات الکترونیکی، صنایع، کنترل کیفیت و فرایند، فناوری‌های دارویی، اندازه‌گیری، تصویربرداری، کنترل از راه دور و ... آشنایی با این عناصر ضروری است. ازاین‌رو کتاب حاضر در پنج فصل به‌منظور آشنایی با حسگرهای نوری، خازنی، القایی و زیستی گردآوری شده است.

کتاب معرفی حسگرها (نوری، خازنی، القایی، زیستی) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب حاضر منطبق بر سرفصل‌های مصوب آموزشی سطوح کاردانی و کارشناسی گردآوری گردیده و در استفاده از منابع و کتاب‌های مختلف به‌منظور جامع بودن، ارائه برخی مثال‌های کاربردی و پوشش سرفصل‌های درس حسگر و مبدل مصوب وزارت علوم در نظر گرفته شده است.

بخشی از کتاب معرفی حسگرها (نوری، خازنی، القایی، زیستی)

حسگرها برجهانی که در آن زندگی می‌کنیم چیره شده اند. صبح را با هشدار ساعت زنگ دار آغاز می‌کنیم. صبحانه ما اغلب با کمک دستگاه هایی تهیه می شود که از سنجش زمان برخوردارند و حسگرهای دما، زمان آماده شدن غذا را تنظیم می‌کنند. سپس با اتومبیل به محل کار می‌رویم، در خودرو دست کم ۵۰ حسگر مختلف بر کارکرد و کنترل آن نظارت دارند.

محل کار هم با حسگرهای دیگری که می‌توانند دما و رطوبت و دیگر عوامل را کنترل کنند پوشیده شده است. حسگرهای دیگری هم مانند حسگرهای جلوگیری از آتش سوزی، حسگرهای حرکتی برای باز و بسته کردن در و ... در محل کار و زندگی ما وجود دارند که اندکی پیچیده‌تر هستند و رفاه، امنیت و آسایش ما را فراهم می‌نمایند.

حسگرها رابط بین سیستم الکتریکی ازیک طرف و محیط، عملیات، رشته کارها یا ماشین از طرف دیگر هستند. درگذشته تکامل کنترل حسگر قادر به هم گامی با سرعت تکامل در صنعت میکروالکترونیک نبود. در واقع از اواخر دهه ۱۹۷0 و اوایل دهه ۱۹۸0 تکامل حسگر در سطح جهانی بین ۳ و ۵ سال عقب‌تر از تکامل علم میکروالکترونیک در نظر گرفته می‌شد.

اما کار تحقیقاتی و تکاملی گسترده در شاخه‌های مختلف فناوری حسگر در سطح بین المللی آغاز شد و حاصل آن امروزه خود را در تجارت حسگرها که از باالترین نرخ‌های رشد ساالنه بهره مند می باشد. (بین ۱۰ و ۲۰ درصد) نشان داده است. ازآنجا که حسگرها وسیلهٔ اساسی برای به دست آوردن همه اطالعات الزم در رابطه با وضعیت‌های مختلف عملیات و محیط در مفهوم عام کلمه هستند، زمینه ی ورود امکانات جدیدی را به روی خودکارسازی دسته‌ای از عملیات در صنعت، منزل، کارخانه، کاربردهای طبی و سایر بخش ها گشوده‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان