دانلود و خرید کتاب تغییر با خانواده ریچارد بندلر ترجمه امیرهوشنگ باقری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تغییر با خانواده

کتاب تغییر با خانواده نوشته ریچارد بندلر و جان گریندر و ویرجینیا ساتیر است که با ترجمه امیرهوشنگ باقری در انتشارات انتشارات طرحواره منتشر شده است.

درباره کتاب تغییر با خانواده

در جامعه ایرانی خانواده هسته‌ای مهم‌ترین واحد تشکیل دهنده جامعه است. خانواده هسته‌ای عبارت است از یک زن و یک شوهر با یا بدون فرزند

شکل تیپیک خانواده هسته‌ای که در قوانین ایران به عنوان خانواده رسمی شناخته می‌شود، زن و مرد عقد کرده هستند. در انگلستان در مقایسه با ایران فقط یک سوم خانواده‌هایی که از نظر دولت به عنوان خانواده رسمی شناخته می‌شوند، به شکل زن و مرد عقدی هستند و دو سوم دیگر به شکل زوج غیرهمجنس غیرعقدی و یا زوج همجنس و یا خانواده تک والدی هستند. بر این اساس ترکیب زن و شوهر و فرزند همچنان اصلی‌ترین شکل خانواده در ایران محسوب می‌شود.

تا سال‌های دهه ۴۰ شمسی، ازدواج بر اساس تعیین تناسب دختر و پسر برای هم از سوی خانواده‌ها صورت می‌گرفت. از اواخر دهه چهل و اوایل دهه پنجاه شمسی رضایت خود دختر و پسر در میان طبقه متوسط شهری نقش پررنگتری پیدا کرد. طی چهل سال اخیر زن ایرانی یک self یا «خود» مستقل پیدا کرده است.

بیشتر زنان طبقه متوسط ایرانی، شریک زندگی خود را چه در قالب خواستگاری و چه در قالب آشنایی اجتماعی به طور مستقل از خانواده می‌پذیرند یا رد میکنند. فعل پذیرفتن یا رد کردن را عامدانه به جای فعل انتخاب کردن به کار می‌گیریم؛ چون در شرایط اجتماعی ایرانی، نمی‌توان گفت که زنها همانند مردها در موقعیت انتخاب کنندگی صد در صد قرار دارند. از سویی در ایران مثل هر جامعه خاورمیانه‌ای دیگر، ارتباط میان دختران و پسران قبل از ازدواج بسیار اندک است. دختران و پسران کدهای ارتباط کلامی با جنس مخالف خود را به خوبی بلد نیستند.

درمانگران هم از همین بافت اجتماعی آمده‌اند. آنها هم ممکن است مهارت‌های ارتباط کلامی با جنس مخالف و مهارت‌های ارتباط همسری و خانوادگی را به خوبی فرا نگرفته باشند. اتاق درمانی که در آن درمان‌گر و درمان‌جو هر دو از مهارت ارتباطی کافی بی‌بهره باشند، نمی‌تواند برای کسی سودمند باشد. کتابی که پیش رو دارید توسط سه تن از برجسته‌ترین درمان‌گران پیشگام در حوزه خانواده درمانی نگاشته شده استو دکتر امیرهوشنگ باقری، روان‌پزشک و درمان‌گر توانمند و صاحب سبک ایرانی که سالها در زمینه مهارت‌های ارتباطی و هیپنوتراپی، فعالیت کرده است آن را به فارسی برگردانده است. 

این کتاب در مورد افرادی است که آسیب می‌رسانند و افرادی که می‌خواهند به آنها کمک کنند از این آسیب گذر کنند. دنیا پر از نیت‌های خوب است، و به همان میزان شواهدی وجود دارد که این نیت‌ها همیشه به بار نمی‌نشینند. والدین بهترین‌ها را برای فرزندانشان می‌خواهند، فرزندان بهترین‌ها را برای والدین می‌خواهند، درمان‌گران بهترین را برای مراجع و مراجعین بهترین را برای درمانگران می‌خواهند. پس چه اتفاقی می‌افتد که این افراد خوش نیت، روابط رنج‌آلود و پردردسر بسیاری دارند، در حالیکه قصدشان عکس آن بود؟ 

نویسندگان معتقدند که چیزی خارج از آگاهی و کنترل افراد اتفاق می‌افتد. یک قطعه گمشده. آن‌ها معتقدند که این قطعه گمشده را می‌توان بازگرداند، آن را آموخت، و به طور کامل مورد استفاده قرار داد. این کتاب درباره نظرات آن‌ها برای اجرای این کار در خانواده است، اینکه به همه کمک کنند قطعه گمشده خودشان را پیدا کنند.

درک این مساله سخت است که یک انسان چگونه می‌تواند خودش را فردی مسئول بداند، در حالی‌که درک کاملی از تفاوت بین نیت افراد در هنگام برقراری ارتباط، و نتایجی که این برقراری ارتباط دربردارد ندارد. نویسندگان معتقدند همه افرادی که این کتاب در اختیارشان قرار می‌گیرد، نه تنها می‌خواهند یاد بگیرند و تغییر کنند، بلکه در این کار موفق نیز خواهند شد. 

خواندن کتاب تغییر با خانواده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام روان‌شناسان و دانشجویان این رشته پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

سلامت آفرین
۱۴۰۰/۱۱/۱۶

فوق العاده عالی و کاربردی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان