دانلود و خرید کتاب رمزنگاری شبکه های حسگر بی سیم آلاله ارجمند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رمزنگاری شبکه های حسگر بی سیم اثر آلاله ارجمند

کتاب رمزنگاری شبکه های حسگر بی سیم

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب رمزنگاری شبکه های حسگر بی سیم

کتاب رمزنگاری شبکه های حسگر بی سیم نوشته آلاله ارجمند و ندا علی‌نژاد است. این کتاب را انتشارات آفتاب گیتی منتشر کرده است. 

درباره کتاب رمزنگاری شبکه های حسگر بی سیم

شبکه های حسگر بی سیم راه حل ایده‌آلی برای انواع گوناگونی از کاربردهای نظارت و مراقبت شامل کنترل ترافیک، نظارت بر محیط، نظارت بر میدان جنگ و غیره هستند. شبکه‌های حسگر بی‌سیم رایج، از صدها یا هزاران گره حسگر تشکیل شده‌اند که در یک محیط وسیع و غالباً بدون نظارت و مراقبت توزیع شده‌اند. گره‌های حسگر دارای محدودیت‌هایی از لحاظ حافظه، قابلیت‌های محاسبات ی وانرژی هستند. امنیت، مو ضوعی حیاتی برای پذیرش و استفاده از شبکه‌های حسگر در بسیاری از کاربردها است. این شبکه‌ها تحت تأثیر انواع مختلفی از حملات هستند. دلایل اصلی این مشکلات عبارتند از: کانال رادیویی اشتراکی انتقال داده، محیط عملیاتی ناامن، قدرت مرکزی ناکافی، منابع محدود، آسیب پذیر بودن از لحاظ فیزیکی، کافی نبودن ارتباط نودهای میانی برای رسیدن به نتیجه و پاسخ موثر شبکه حسگر بی‌سیم نیاز به تامین امنیت دارد. این کتاب به توضیح عملکرد پروتکل مسیریابی و الگوریتم رمزنگاری پرداخته و با ادغام پروتکل مسیریابی بهینه و بلوک رمز و همچنین به کاربردن خواب گره به انتقال اطلاعات به صورت امن در شبکه حسگر بی سیم دست می‌یابد.

خواندن کتاب رمزنگاری شبکه های حسگر بی سیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان به کامپیوتر پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب رمزنگاری شبکه های حسگر بی سیم

یک شبکه حسگر بی‌سیم از تعداد زیادی گره حسگر تشکیل شده که به صورت متراکم در محیط پخش شده‌اند وبرای اندازه‌گیری گروهی برخی از کمیت‌های فیزیکی یا شرایط محیطی به‌کار می‌روند. ش‌بکه‌های حس‌گر با انگیزه استفاده در کاربردهای نظامی مانند نظارت بر میدان جنگ توسعه پیدا کردند اما امروزه در صنعت و بسیاری از مقاصد غیر نظامی از جمله پز شکی و کاربردهای تجاری نیز استفاده می‌شوند. در حالی که حضور شبکه‌های حسگر بی سیم در زمینه‌های نظامی و عمرانی افزایش پیدا می‌کند، این شبکه‌ها تحت تاثیر انواع مختلفی از حملات هستند. بنابراین نیاز به امنیت به یک ضرورت مهم تبدیل می‌شود. پیشرفت‌های اخیر در زمینه الکترونیک و مخابرات بی سیم توانایی طراحی و ساخت حسگرهایی را با توان مصرفی پایین، اندازه کوچک، قیمت مناسب و کاربری های گوناگون داده است. این حسگرهای کوچک که توانایی انجام اعمالی چون دریافت اطلاعات مختلف محیطی (بر ا ساس نوع حسگر، پردازش و ارسال آن اطلاعات را دارند، موجب پیدایش ایده‌ای برای ایجاد و گسترش شبکه‌های موسوم به شبکه‌های حسگر بی‌سیم wsnشده‌اند.

یک شبکه حسگر متشکل از تعداد زیادی گره‌های حسگری است که در یک محیط به طور گسترده پخش شده و به جمع آوری اطلاعات از محیط می‌پردازند. لزوماً مکان قرار گرفتن گره‌های حسگری، از قبل مشخص نیست . چنین خصوصیتی این امکان را فراهم می آورد که بتوانیم آنها را در مکان‌های خطرناک و یا غیرقابل دسترس رها کنیم. از طرف دیگر این بدان معنی است که پروتکل‌ها و الگوریتم‌های شبکه‌های حسگری باید دارای توانایی‌های خود ساماندهی باشند. دیگر خصوصیت‌های منحصر به فرد شبکه‌های حسگری، توانایی همکاری و هماهنگی بین گره‌های حسگری است. هر گره حسگردارای یک پردازش‌ گراست و به جای فرستادن تمامی اطلاعات خام به مرکز یا به گره‌ای که مسئول پردازش و نتیجه گیری اطلاعات است، ابتدا خود یک سری پردازش‌های اولیه و ساده را روی اطلاعات بدست آمده انجام می‌دهد و سپس داده‌های نیمه پردازش شده را ارسال می‌کند. گستره کاربری شبکه‌های حسگر بی سیم بسیار وسیع بوده و از کاربردهای کشاورزی، پزشکی و صنعتی تا کاربردهای نظامی را شامل می‌شود. به عنوان مثال یکی از متداول‌ترین کاربردهای این تکنولوژی، نظارت بر یک محیط دور از دسترس است. مثلاً نشتی یک کارخانه شیمیایی در محیط وسیع کارخانه می‌تواند توسط صدها حسگر که به طور خودکار یک شبکه بی سیم را تشکیل دهند، نظارت شده و در هنگام بروز نشت شیمیایی به سرعت به مرکز اطلاع داده شود

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان