دانلود و خرید کتاب شرط ارتکازی در حقوق اسلامی امید توکلی کیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شرط ارتکازی در حقوق اسلامی اثر امید توکلی کیا

کتاب شرط ارتکازی در حقوق اسلامی

معرفی کتاب شرط ارتکازی در حقوق اسلامی

کتاب شرط ارتکازی در حقوق اسلامی نوشته امید توکلی کیا یکی از کتاب‌های حقوقی انتشارات داد و دانش است.

انتشارات داد و دانش به مدیرمسئولی محمد درویش زاده در سال ۱۳۸۹ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت گرفت. این انتشارات عضو انجمن ناشران دانشگاهی است و تاکنون حدود ۷۰ عنوان کتاب منتشر کرده است. زمینه اصلی فعالیت این موسسه انتشار کتاب حقوقی است ولی در رشته‌های دیگری مانند کشاورزی و روان‌شناسی و ... هم آثار دانشگاهی منتشر کرده است. این انتشارات یکی از زیرمجموعه‌های پژوهشکده حقوق و قانون ایران است.

درباره کتاب شرط ارتکازی در حقوق اسلامی

اغراق نیست، اگر می‌گویند که «فقه امامیه» از غنا و استحکامی بی‌نظیر برخوردار است. فقیهان سخت‌کوش، ژرف‌نگر و حقیقت‌طلب، برای سامان بخشیدن به عرصه‌های مختلف زندگی بشری نظریه‌پردازی‌هایی صورت داده‌اند که بی‌تردید حیـرت و تحسیـن هر آگاه منصفی را بر می‌انگیزاند. 

مبحـث «شـروط» از جمله مهم‌ترین، پیچیده‌ترین و فنی‌ترین مباحث «فقه ‌امامیه» است که عیناً در قانون و حقوق مدنی ما نیز راه یافته است. «شرط» در نظام حقوقی شیعه از چنان جایگاه و آثاری برخوردار است که می‌تواند به عنوان یک «نظریه عمومی» مورد مطالعه قرار بگیرد. نظریه‌ای که نه تنها در نظام‌های حقوقی بیگانه، که حتی در فقه اهل سنت هم با این گستره و عمق، سابقه نداشته و ندارد. شاید به همین دلیل است که برخی آن را نظریه‌ای اختصاصی در فقه امامیه دانسته‌اند. 

با این حال، و به رغم قدمت گفتگوهای طولانی و مفصل در این‌باره، عمق کاوش‌هایی که فقیهان بزرگ در حوزه «شروط» انجام داده‌اند؛ هیچ‌گاه نتوانسته است از تازگی و کاربرد آن بکاهد؛ خصوصاً آنکه باز شدن  باب اجتهاد و پویایی فقه شیعی راه را برای ورود به میدان‌های جدید باز نهاده است. 

«شرط ارتکازی» که این کتاب به آن می‌پردازد، یکی از این میدان‌های جدید است که مدت زمان زیادی از ورود فقیهان به آن نمی‌گذرد. طرح این اصطلاح جدید که مبنای توجیه بسیاری از احکام فقهی و حقوقی واقع شده و می‌تواند آثار و احکام جدیدی را نیز تولید کند، موجب نوعی تحول در تحلیل نهادهای حقوقی است. 

خواندن کتاب شرط ارتکازی در حقوق اسلامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پزوهشگران فقه و مبانی حقوق مخاطبان این کتاب‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۹۱ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۹۱ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان