دانلود و خرید کتاب تحلیل سیاست کارول باکی ترجمه حمیدرضا واشقانی فراهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تحلیل سیاست اثر کارول باکی

کتاب تحلیل سیاست

معرفی کتاب تحلیل سیاست

تحلیل سیاست کتابی نوشته کارول باکی است که با ترجمه حمیدرضا واشقانی فراهانی و امید بهشتی به چاپ رسیده است.

انتشارات مؤسسه همشهری در جهت ارتقا سطح فرهنگی و آگاهی‌های جامعه، از سال ۱۳۷۳ به فعالیت حرفه‏ای در بازار نشر پرداخته است. این مرکز با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و امکانات مؤسسه همشهری، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مؤسسه‌های فرهنگی‌ ـ‌ ‌مطبوعاتی ایران، فعالیت خود را آغاز کرده است. این انتشارات در زمینه‌ چاپ و نشر کتاب‌های برگرفته از مجموعه نشریات مؤسسه، کتاب‌های حوزه علوم ارتباطات و کتاب‌های حوزه شهر و شهرنشینی و همچنین کتاب‌های تخصصی حوزه ارتباطات و رسانه و سایر حوزه‌های علوم انسانی فعالیت می‌کند.

رهیافت «پرسش از بازنمایی‌ها» در تحلیل سیاست هیچ چیز را بدیهی تصور نمی‌کندپ. چه‌بسا که موضوع کاوش آن خودِ ایده‌ «سیاست‌گذاری‌» است. اصل ادعای سیاست‌گذاری، متناسب با دریافتی خاص از نقش دولت است که می‌خواهیم در آن پژوهش کنیم.

سیاست، بُعدی فرهنگی نیز دارد. سیاست در بستری تاریخی، ملّی و بین‌المللی شکل می‌گیرد و به همین اعتبار، بی‌راه نیست که به سیاست در معنایی انسان‌شناختی و به مثابه محصولی فرهنگی نیز بیاندیشیم. این شکل از مواجهه با سیاست ـ یعنی پرسش از منابع و چگونگی عملکرد سیاست ـ بخشی از پروژه‌ای بزرگ‌تر است: فهم چگونگی «واقع» شدن سیاست و تبعاتش برای آنان که مورد حکم‌فرمائی قرار می‌گیرند. هدف از پرسش درباره‌ چگونگی واقع شدن سیاست، فهم این است که چه‌طور «نظم» تداوم می‌یابد و ما چگونه با و تحت انقیادِ قواعد زندگی می‌کنیم. بنابراین، پرداختن به سیاست عمومی و نحوه‌ی وقوع حکم‌فرمایی ـ در معنای موسعش ـ نه‌تنها شامل قوانین و قانون‌گذاری می‌شود، بلکه از آن فراتر، فهمی جامع از اداره‌ی اجتماعی و نقش متخصصان و کارشناسان را نیز در بر می‌گیرد. این کتاب سعی دارد تحلیل سیاست را به شکا جامع بررسی کند. 

خواندن کتاب تحلیل سیاست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

پژوهشگران علوم سیاسی مخاطبان این کتاب‌اند.





بخشی از فصل اول کتاب

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۷۸ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۷۸ صفحه

قیمت:
۱۶۷,۳۰۰
تومان