دانلود و خرید کتاب فعالیت های بدنی روی صندلی چرخ دار و بدون آن ترجمه یاسر گاراژیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فعالیت های بدنی روی صندلی چرخ دار و بدون آن اثر یاسر گاراژیان

کتاب فعالیت های بدنی روی صندلی چرخ دار و بدون آن

معرفی کتاب فعالیت های بدنی روی صندلی چرخ دار و بدون آن

کتاب فعالیت های بدنی روی صندلی چرخ دار و بدون آن نوشته یاسر گاراژیان و ناهید سلطانیان، یکی از کتاب‌های انتشارات پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی است. این اثر راهنمای مصور جهت شخصی کردن مشارکت است.

تربیت بدنی و علوم ورزشی به عنوان یک حوزه علمی دانشگاهی در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی روند رو به رشدی را در تمامی زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و اجرایی داشته است. یکی از مسائل مهم مورد توجه مسئولان و برنامه‌ریزان، شناسایی، فراهم سازی و تقویت زمینه‌های لازم برای تولید علوم ورزشی و به کارگیری آن در عرصه‌های ورزش قهرمانی و میادین بین‌المللی است.

پژوهشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۷۷ تاسیس شد و تلاش کرد تا فعالیت‌های پژوهشی‌اش را با هدف تولید روش و انتقال یافته‌های نوین علمی به جامعه ورزش و علاقمندان به نشر آثار علوم ورزشی همسو کند. پژوهشکده با همکاری ناشران دانشگاهی از سال ۱۳۷۹ وارد حوزه چاپ و نشر کتب علمی حوزه تربیت بدنی و ورزش شد و در سال ۱۳۹۰ مجوز انتشار کتاب را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی با عنایت به مجوز انتشارات تخصصی و دولتی خود، اقدام به دریافت، داوری و چاپ کتاب علمی فاخر اساتید، پژوهشگران و دانشجویان در حوزه تربیت بدنی نمود که با توجه به نیاز مخاطبین از رشد فزاینده‌ای در این چند سال برخوردار بوده و باعث شده تا پژوهشگاه به عنوان قطب علمی کشور مطرح گردد.

درباره کتاب فعالیت های بدنی روی صندلی چرخ دار و بدون آن

ما همیشه بدن و بخش های مختلف آن را حرکت می دهیم بدون اینکه توجه داشته باشیم که این حرکت، یک نعمت بزرگ است. بنابراین، نادیده گرفتن فوایدی که فعالیت های بدنی به زندگی ما می دهند، آسان است. با این حال، افرادی هستند که حتی برای انجام حرکت های کوچک، به تلاش فراوان نیاز دارند؛ این افراد نیز شایسته سود بردن ازفوایدفعالیت های بدنی برای استفاده از توانایی های خود هستند.

کتاب فعالیت های بدنی روی صندلی چرخ دار و بدون آن، ایده‌هایی را در اختیار ما قرار می‌دهد که به افراد ناتوان فرصت می‌دهد تا بتوانند مهارتهای آمادگی پایه‌ای را به شیوه‌ای که با توانایی‌هایشان منطبق است، بهبود بخشند. این کتاب با رویکرد تأکید بر سازگاری فعالیت با تواناییهای اجرایی متفاوت افراد نوشته شده است و سرشار از فعالیت های بدنی و بازی‌هایی است که می‌توانند روی صندلی چرخدار (یا هرگونه صندلی دیگر) و کف اتاق انجام شوند.

به علاوه، کتاب حاضر، از خطمشی های اجرایی، معیارها و نتایجی که معمولاً مستلزم انطباق افراد با استانداردها هستند، چشم‌پوشی میکند و درعوض، به توصیف فعالیت هایی میپردازد که افراد می توانندآنها را به روشی که برایشان مناسب است، انجام دهند. ﺑﻪﻋﻼوه آن ﻫﺎ را ﺑﻪ ﺷﻴﻮهای ﺧﻼق و ﻟﺬتﺑﺨﺶ اراﺋﻪ می‌دﻫﺪ. ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ‌ﻫﺎی ﺗﻮﺻﻴﻒ ﺷﺪه، ﺷﻴﻮه ﻫﺎی آﻣﺎدگی ﻣﻨﺤﺼﺮﺑﻪﻓﺮدی را اراﺋﻪ می دﻫﻨﺪ ﻛﻪ ﺗﺄﻛﻴﺪﺷﺎن ﺑﺮ ﺗﻮاﻧﺎی ﻫﺎدر ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻧﺎﺗﻮانی ﻫﺎ و ﻧﻘﺎط ﻗﻮت در ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻧﻘﺎط ﺿﻌﻒ اﺳﺖ.اﻳﻦ اﻣﺮ، درﻣﻮرد ﺣﺮﻛﺖ ﺑﻪ ﻓﺮد اﺣﺴﺎس ﺧﻮبی ﻣﻲدﻫﺪ. از آﻧﺠﺎ ﻛﻪ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ‌ﻫﺎی ﺑﺪنی، ﺷﺎدی و ﻧﺸﺎط اﻳﺠﺎد میﻛﻨﻨﺪ، ﻣﺎ در ﺟﺎﻳﮕﺎه ﻣﻌﻠﻢ و ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ، ﻣﺴﺌﻮل ﭘﻴﺪا ﻛﺮدن ﺷﻴﻮه ﻫﺎی ﻛﺎرﺑﺮدی ﺑﺮای آن دﺳﺘﻪ از اﻓﺮادی هستیم ﻛﻪ از ﻣﺤﺪودﻳﺖﻫﺎی ﺣﺮﻛتی رﻧﺞ ﻣبیﺑﺮﻧﺪ؛ ﺗﺎ ﺑﺪﻳﻦ وﺳﻴﻠﻪ آﻧﻬﺎ ﻫﻢ در

ﺷﺎدیﻫﺎی ﺣﺎﺻﻞ از ﻓﻌﺎﻟﻴﺖﻫﺎی ﺑﺪنی ﺳﻬﻴﻢ ﺷﻮﻧﺪ. اﻳﻦ ﻛﺘﺎب، از ﺣﺪاﻗﻞ ﻛﻠﻤﺎت استفاده کرده است ولی درﻋﻮض، از ﺣﺪاﻛﺜﺮ ﺗﺼﺎوﻳﺮ استفاده کرده است تا راهﻫﺎی ﻓﺮاوان در ارائه ﻣﻬﺎرتﻫﺎ و ﺑﺎزیﻫﺎ را نشان دهد.

خواندن کتاب فعالیت های بدنی روی صندلی چرخ دار و بدون آن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب فعالیت های بدنی روی صندلی چرخ دار و بدون آن به معلمان، درمانگران، پرستاران، متخصصان تفریح و سرگرمی، و دیگران کمک می کند تا فعالیت های تغییریافته و سازگارشده را توسعه دهند؛ همچنین گزینه ها و تکنیک هایی را معرفی می کند که آمادگی مستقل را بالا می‌برند.

بخشی از کتاب فعالیت های بدنی روی صندلی چرخ دار و بدون آن

 ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﻳﻨﻜﻪ ﻫﺮ روز ﻓﺮﺻﺖ ﻫﺎ و ﭼﺎﻟﺶ ﻫﺎیی ﺟﺪﻳﺪ ﺑﻪ وﺟﻮد می‌آﻳﺪ، اﮔﺮ ﺑﺨﻮاﻫﻴﻢ در ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ اﻓﺮاد ﻧﺎﺗﻮان ﻣﻮﻓﻖ ﺑﺎﺷﻴﻢ، ﻻزم اﺳﺖ ﻛﻪ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻫﺎ را داﺋﻢ ﺗﻐﻴﻴﺮ دﻫﻴﻢ.ﺗﺼﺎوﻳﺮ ﻓﺮاﻫﻢ ﺷﺪه در اﻳﻦ ﻛﺘﺎب میﺗﻮاﻧﺪ ﺑﺮای ﻓﻜﺮ ﺧﻼق ﺷﻤﺎ، زﻣﺎنی ﻛﻪ ﻫﺮ روزه ﺑﺎ داﻧﺶآﻣﻮزانی ﻛﻪ ﻧﻴﺎزﻫﺎی در ﺣﺎل ﺗﻐﻴﻴﺮ دارﻧﺪ ﻛﺎر می‌ﻛﻨﻴﺪ، ﻫﻤﭽﻮن ﻳک ﺳﻜﻮی ﭘﺮش ﺑﺎﺷﺪ. ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻫﺎی ﻣﻄﺮح ﺷﺪه، ﺑﺮای اﻓﺮاد ﺑﺎ ﻣﻬﺎرتﻫﺎی ﺑﺪنی ﻣﺤﺪود، ﻫﻤﺎﻫﻨگی و ﻛﻨﺘﺮل ﺣﺮکتی ﺿﻌﻴﻒ ﻳﺎ ﺗﺄﺧﻴﺮی، و ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ اﻓﺮادی ﻛﻪ ﻣﻬﺎرتﻫﺎی رﺷﺪ ﻋﺎدی دارﻧﺪ، ﻣﻨﺎﺳﺐ اﺳﺖ. اﻳﻦ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖﻫﺎ میﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺮای ﻣﺸﺎرﻛﺖ در ﺗﺮﺑﻴﺖ ﺑﺪنی ﺗﻄﺒﻴقی، ﺗﻔﺮﻳﺢ درﻣﺎنی، ﺑﺎزیﻫﺎی ﺧﺎﻧگی، و ﻫمه ﻣﻜﺎن ﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﺑﺪنی در آﻧﻬﺎ ﺟﺮﻳﺎن دارد، اﻧﮕﻴﺰه اﻳﺠﺎد ﻛﻨﻨﺪ؛ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻗﺎﺑﻞ اﺟﺮا ﻫﺴﺘﻨﺪ و ﺑﺮای آنﻫﺎیی ﻛﻪ ﻧﺎﺗﻮانیﻫﺎی رﺷﺪی دارﻧﺪ ﻳﺎ ﺗﺤﺖ ﺷﺮاﻳﻂ زﻧﺪگی، ﻧﺎﺗﻮان ﺷﺪه‌اﻧﺪ، اﻣﻜﺎن ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻛﺮدن ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﺑﺪنی ﻣﻮﻓﻖ را ﻓﺮاﻫﻢ ﻣﻲ آورﻧﺪ. ﻻزم ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﻓﺮد ﺑﺮ روی ﻳک ﺻﻨﺪلی ﭼﺮخدار ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﺗﺎ از ﻓﻌﺎﻟﻴﺖﻫﺎی ﺗﻮﺻﻴﻒ ﺷﺪه ﺑﻬﺮه ﺑﺒﺮد؛ اﻓﺮادی ﻫﻢ ﻛﻪ در ﺣﺎﻟﺖ ﻋﺎدی، از ﺻﻨﺪﻟی ﭼﺮخدار اﺳﺘﻔﺎده ﻧمیﻛﻨﻨﺪ، میﺗﻮاﻧﻨﺪ در ﻳک ﻣﻮﻗﻌﻴﺖ ﺑﻨﺸﻴﻨﻨﺪ و اﻳﻦ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻫﺎرا اﻧﺠﺎم دﻫﻨﺪ. ﺻﻨﺪﻟی میﺗﻮاﻧﺪ ﺑﺮای ﻳک ﻓﺮد ﻣﺮزﻫﺎی ﺷﺨصی ﺑﻪ وﺟﻮد آورد و ﻋﻮاﻣﻞ دﺧﺎﻟﺖﻛﻨﻨﺪهای ﻣﺜﻞ ﺗﻌﺎدل ﺿﻌﻴﻒ را از ﺑﻴﻦ ﺑﺒﺮد و ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ زﻣﻴﻦ ﺑﺎزی را در ﮔﺮوهﻫﺎی ﭼﻨﺪﺳﻄحی، ﻫﻢ ﺗﺮاز ﻛﻨﺪ. ﺻﻨﺪلی میﺗﻮاﻧﺪ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﺰاﺣﻢ را ﻣﺤﺪود ﻧﻤﺎﻳﺪ و ﺑﻪ ﻓﺮد در ﺳﺎزﻣﺎﻧﺪهی ﻣﺤﻴﻂ اﻃﺮاف، ﻛﻤک ﺷﺎﻳﺎنی ﺑﻜﻨﺪ.

ﻓﺮاﻫﻢ ﻛﺮدن ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻫﺎﻳی ﻛﻪ در ﺣﻮزهﻫﺎی ﺷﺨصی، ﺑﺮای اﻓﺮاد ﻣﺠﺎل ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ را اﻳﺠﺎد میﻛﻨﻨﺪ، در ﻣﻮرد ﺗﻮاﻧﺎییﻫﺎی آﻧﻬﺎ دﻳﺪﮔﺎهی ﻣﺜﺒﺖ اﻳﺠﺎد میﻧﻤﺎﻳﺪ.ﻋﻼوه ﺑﺮ ﻓﻮاﻳﺪ ﺑﺪنی آﺷﻜﺎر ﻛﻪ از ﻣﺸﺎرﻛﺘ ﺪر اﻳﻦ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖﻫﺎ ﺣﺎﺻﻞ میﺷﻮد،میﺗﻮان از اﻳﺠﺎد اﺣﺴﺎس ﺧﻮب ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺧﻮد، ﻟﺬت از ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ، و ﺳﺮﮔﺮم ﺑﻮدن، ﺑﻪﻋﻨﻮان دﻳﮕﺮ ﻓﻮاﻳﺪ آن ﻧﺎم ﺑﺮد. 

اﻳﻦ ﻛﺘﺎب ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻛﻤک میﻛﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﺘﻮاﻧﻴﺪ اﻓﺮادی ﻓﻌﺎل را ﭘﺮورش دﻫﻴﺪ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺗﻮاﻧﺎییﻫﺎی ﺧﻮد ﺑﻴﺸﺘﺮ آﺷﻨﺎ ﺷﻮﻧﺪ و ﺑﺎ وﺟﻮد ﻣﺤﺪودﻳﺖﻫﺎﻳﺸﺎن، اﻋﺘﻤﺎد ﺑﻪ ﻧﻔﺲ ﺧﻮبی داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﺟﻨﺒﺶ و ﺣﺮﻛﺖ، ﻗﻠﺐ ورزش اﺳﺖ و ﺗﻔﺮﻳﺢ و ﺑﺎزی، ﻧﻘﺶ ﻣﻬمی در ﺳﻼمتی اﻳﻔﺎ میﻛﻨﺪ. ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺗﺼﻮر شخصی و اﻋﺘﻤﺎدﺑﻪﻧﻔﺲ ﻣﺜﺒﺖ، از ﻋﻮاﻣﻞ ﺳﻼمتی ﻫﺴﺘﻨﺪ. اﻧﺴﺎن ﻫﺎ از اﻧﺪازه، ﺷﻜﻞ و ﺗﻮاﻧﺎییﻫﺎی ﻣﺘﻔﺎوتی ﺑﺮﺧﻮردارﻧﺪ. در ﻛﺎر ﺑﺎ اﻓﺮاد ﻧﺎﺗﻮان، ﻓﺮﺻتی وﻳﮋه ﻓﺮاﻫﻢ میﮔﺮدد ﺗﺎ ﺷﻤﺎ ﺑﺎ ﺗﺸﺨﻴﺺ ﺗﻔﺎوت ﻫﺎ و ﺗﺸﻮﻳﻖ ﺑﺮای ﮔﺴﺘﺮش ﺳﺒکﻫﺎی ﻣﺸﺎرﻛﺖ، ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﮔﺎم ﺑﺮدارﻳﺪ.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

حجم

۱۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان