نظرات درباره کتاب چیزی عمیقا پنهان و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب چیزی عمیقا پنهان اثر شون کارول

نظرات کاربران درباره کتاب چیزی عمیقا پنهان

نویسنده:شون کارول
امتیاز:
۳.۹از ۲۱ رأی
۳٫۹
(۲۱)
arman eghbali
در این کتاب ایده ی چند جهانی به عنوان امید بخش ترین نظریه مکانیک کوانتوم مطرح شده. نویسنده در فصل اول بعد از علاقمند کردن مخاطب در فصل دوم به تاریخچه مکانیک کوانتوم پرداخته، سپس شرح اصطلاحات با مثالهای ساده و متنوع ارائه شده و در آخر آخرین پیشرفتهای این علم مطرح شده.
کاربر 3960000
جالبه ادم هیچ وقت اون ادم ادل نیست،، ولی میتونه هم به این تغییر پی ببره و هم میتونه براش نظریه پردازی کنه، در حالی که هیچ وقت مثل قبلش نیست، اما از قبلش اطلاعات کافی داره،، یعنی هم هستی و هم نیستی،
اویس
وات 😐،یعنی من الان دیگه اون آدم اول نیستم
Arash Nik
مرسی ممنون
ziZiqolo
طاقچه عزیز لطفاً این کتاب رو هم عضو طاقچه بی‌نهایت کن.
ehsun
خیلی مطالب فوق‌العاده و پیوسته ای در اختیارتون میزاره جوری که حتی یک ثانیه هم از خوندنش دست نمیکشید و یهو میبینید چند صفحه رفتید جلو ولی بعنوان یک بدی اینکه باید یه سری پیش نیاز هارو بدونید وگرنه درست مطالب رو متوجه نمیشید ، خیلی جذابه مرسی طاقچه
معراج
درود بر شما. این پیش‌نیازها در چه حد لازمند؟ در حد فیزیک عمومی دانشگاه یا بیشتر؟
Arash Nik
دقیقا
writer2001
طاقچه عزیزم لطفا کتاب را در بخش بی نهایت قرار بدین
کاربر ۴۰۴۵۰۳۹
بنظر من مهمترین موضوعی که در مطالعه این کتاب جلب نظر می‌کند ترجمه بسیار روان و خوب آن است. مترجم احاطه کامل به مطلب داشته و کارش را بادقت کامل و رعایت اصول نگارش انجام داده است.
Isa Yazdankarimi
به نام خدا با سلام کتاب بسیار خوبی است و وسط فصل ۷مطالعه کرده ام که ادامه دارد. نکته ی جالبی که به ذهنم آمد این است که فرق فیزیک کوانتومی و کلاسیک طبق کتاب احتمال و قطعیت است. در فیزیک کوانتومی احتمال وجود دارد و به حقیقت نزدیکتر است تا فیزیک کلاسیک. به نظر من این مبحث (یعنی کوانتومی) خود تایید کننده این است که جهان براساس یک اراده برتر یعنی خدا ساخته شده است که از میان احتمال ها ، بهترین حالت را انتخاب کرده است. حال اگرفیزیک دانی فردی خداشناس باشد می تواند به کمک کتاب خدا و آفرینش خدا (زمین نمونه ی اراده ی خداست) ، بخشی از این احتمال ها را پیش بینی با درصد بالا کند. یعنی اگر خدا کوبیت را به سمت بالا قرار داده با فاصله ی ۴ میلیون سال نوری می توانیم که همان کوبیت (الکترون) اسپینش با همان شرایط می تواند بالا باشد در این صورت می توانیم تلفنی فراتر از سرعت نور را براساس پیش بینی از روی نقشه کردن اراده ی سازنده ی اول آن یعنی خدا داشته باشیم در بخشی نوشته شده مثالا فردی در ساعت ۵:۰۱ با فرد ساعت ۵ متفاوت است و براساس احتمال شاخه شاخه شده است. با نظر موافق نیستم . چون جهان کوانتومی مورد بحث برای از جنس زمین فرودین یعنی اتم مولکول قابل این نتیجه گیری است در صورتی که در انسان ه غیر از این جهان کوانتومی، چیزی به نام روح که از جنس دیگری است وجود دارد و چون عملا از جنس دیگری است نمی توان با قوانین اتم و مولکول در مورد آنها نظر داد . پس جسم یک فرد می تواند پس از یک ثانیه تغییر کند اما روح آن وابسته به چیز دیگری است و حتی می تواند کمتر از یک ثانیه ، قبل از آن که جسم تغییر کند، تغییر کند . اصولاً به نظر من اینجا که من خواندم چند مسله ی اصلی اصلا مورد بحث قرار نگرفته که مهمترین آن هدف است. هدف این بالا با پایین یکسان نیست پس نمی تواند احتمال یکسانی هم در همه جا داشته باشند .
سعید
یه کتاب خوب درباره مکانیک کوانتومی. این کتاب مکانیک کوانتومی رو خیلی فنی‌تر از کتاب‌هایی که این موضوع رو بصورت عامه‌پسند و ساده توضیح دادن توضیح داده، درنتیجه برای فهمیدن مطالب این کتاب یا باید دانشجوی فیزیک باشین یا قبلا تعداد زیادی کتاب در این مورد خونده باشین.

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۶۶,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد