بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب فاطمه (س) از نگاه علی (ع) | طاقچه
کتاب فاطمه (س) از نگاه علی (ع) اثر محمد محمدیان

بریده‌هایی از کتاب فاطمه (س) از نگاه علی (ع)

انتشارات:نشر معارف
امتیاز:
۴.۳از ۲۱ رأی
۴٫۳
(۲۱)
فقط افراد با شخصیت هستند که زنان را تکریم می‌کنند و افراد پَست و فرومایه به زنان اهانت روا می‌دارند.
انورے
وای بر آن کس که بر فاطمه و شوهرش امیرالمؤمنین علی ستم کند و وای بر آن کس که به فرزندان فاطمه و شیعیان او ستم کند.
Negin
رسول خدا (ص) وارد خانه فاطمه (س) شد. فاطمه لباسی از موی شتر بر تن داشت و با یک دست آسیاب را می‌چرخاند و با دست دیگر فرزندش را شیر می‌داد. رسول خدا (ص) از دیدن این حالت منقلب شد و چشمانش پُر از اشک گردید و فرمود: ای دخترم! با تحمل تلخی‌های دنیا به سوی شیرینی‌های آخرت بشتاب. خداوند این آیه را بر من نازل کرده است: و به زودی پروردگارت آن قدر به تو عطا خواهد کرد که خشنود شوی! ‌
انورے
یا علی! هرکس در خانه با گشاده رویی در خدمت همسرش باشد، خداوند متعال نام وی را در دیوان شهیدان ثبت و در برابر هر شب و روز پاداش هزار شهید برای وی می‌نویسد، و در برابر هر گام وی پاداش یک حج و عمره برایش مقرر می‌کند، و در برابر هریک از رگ‌های بدنش، باغی در بهشت به وی می‌بخشد.
انورے
اگر محذور نداشتم و نشستن من در کنار مزار فاطمه موجب فاش شدن آن برای افرادی که بر او مستولی شدند نمی‌شد، بر خود لازم می‌کردم که همچون مُعتکفان در اینجا اقامت گزینم و همانند زنان جوان مُرده بر این مصیبت بزرگ ناله و شیون نمایم.
انورے
به زودی دخترت به اطلاع تو خواهد رساند که چگونه امت تو دست به دست هم دادند تا او را در هم بکوبند و پایمالش کنند! از او بپرس و سوال پیچش کن و شرح وقایع را از او بخواه، که او در سینه‌اش غم و غصه‌های بسیار نهان دارد. دردهایی در سینه او می‌جوشید که هیچ فرصتی برای گفتن آنها نیافت، و اکنون آنها را با تو در میان خواهد گذاشت! و البته خداوند نیز داوری خواهد کرد که او بهترین حکم کنندگان است.
انورے
نتیجه خطبه حضرت بسیار جالب و قابل توجه است، بعد از آن خطبه تاریخی جمعی به حضرت فاطمه (س) گفتند: ای دختر رسول خدا، اگر قبل از بیعت با ابوبکر این سخنان را از تو می‌شنیدیم، به هیچ وجه کسی را بر علی (ع) ترجیح نمی‌دادیم! اینجا بود که حضرت در جواب آنان به جریان غدیر خم اشاره کرده و فرمودند: «وَ هَلْ تَرَک أَبِی یوْمَ غَدِیرِ خُمٍّ لِأَحَدٍ عُذْراً.» آیا پدرم رسول خدا (ص) پس از حادثه غدیر خم جایی برای عذر آوردن باقی گذاشته بود؟!
انورے
یا علی، هرکس در خدمت به همسر اکراه نداشته باشد و احساس ننگ و عار نکند، بدون حساب وارد بهشت می‌گردد.
انورے
آری، در خانه فاطمه زهرا (س) تجمّلات به چشم نمی‌خورد، اما آن خانه لبریز از صفا و صمیمیت و مهر و محبت بود و احساس مسئولیت و تعهد در آن موج می‌زد.
ام‌البنین
رسول خدا (ص) به مسلمانان می‌فرمود: فرزند داشته باشید که فرزند، گل قلب شما به شمار می‌رود: «اطْلُبُوا الْوَلَدَ وَ الْتَمِسُوهُ فَإِنَّهُ قُرَّةُ الْعَینِ وَ رَیحَانَةُ الْقَلْبِ»؛ فرزند بخواهید و برای به دست آوردن آن تلاش کنید که فرزند، نورِ چشم و گُلِ قلب است.
هادی

حجم

۲۰۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۲۰۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۵۵,۸۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد