بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب فمینیسم | طاقچه
کتاب فمینیسم اثر مارگارت والترز

بریده‌هایی از کتاب فمینیسم

انتشارات:نشر افکار
امتیاز:
۳.۲از ۷۳ رأی
۳٫۲
(۷۳)
«آیینه نمی‌تواند حتی نیمی از حقیقت شما را نشان دهد. حقیقتی که منعکس‌کنندهٔ افکار و اندیشه‌های شما است.»
Atarxy
فقط می‌دانم زمانی که احساساتم را بیان می‌کنم - احساساتی که من را از فرش زیرپایی یا زنی خیابانی متمایز می‌کند - دیگران فمینیست خطابم می‌کنند
Qazal Azady
تحسین و چاپلوسی‌های پیش پا افتادهٔ مردانه همه و همه تلاش برای نگه داشتن زنان در جایگاهشان است؛ و زنی با صفات کاملاً «زنانه» همان کسی است که به بهترین شکل فانتزی‌های مردان را برآورده می‌سازد. ولستون‌کرافت می‌گوید: «زنانگی، در اغلب مواقع به‌شدت مصنوعی و مبتنی بر ساختار طبقاتی است؛ و در نهایت، تظاهر کردن به نجابت و عفت یا آنچه نجابت خوانده می‌شود. دختران از همان کودکی یاد می‌گیرند که چگونه باید «زن» باشند. هنگامی که بزرگ می‌شوند، در خلأ گزینه‌های دیگر این زنانگی را به کار می‌برند.» ولستون‌کرافت ادامه می‌دهد: «این در حقیقت پذیرش پنهان فرودستی از سوی زنان است؛ اما زنان «به‌طور طبیعی» فرودست نیستند. همان‌طور که فقرا به‌طور طبیعی نادان نیستند
گیتی یوسفی
«به دختران از همان کودکی یاد داده می‌شود که زیبایی سلاح پرقدرت زنان است. ذهن، خود را حول محور بدن شکل می‌دهد و اطراف قفس طلایی تن پرسه می‌زند. تنها برای ستودن زندان خود.»
گیتی یوسفی
در ۱۸۳۸، کارولین از اصلاح قانون حضانت از فرزندان حمایت کرد؛ قانونی که به‌موجب آن حق حضانت فرزندان تا سن هفت سالگی به مادر داده می‌شد.
حسین قدیری
هنگامی‌که او شروع به نوشتن کرد، فمینیسم کلمهٔ نسبتاً جدیدی بود که به‌تازگی در دههٔ ۱۸۹۰ از زبان فرانسوی به زبان انگلیسی وارد شده بود. نکتهٔ قابل تأمل اینکه، نمونه‌های ابتدایی کلمهٔ فمینیسم در لغت‌نامهٔ آکسفورد، همگی بار معنایی منفی داشتند. در سال ۱۸۹۵، مجله‌ای با اشاره به نوشتهٔ نویسنده‌ای زن، با لحن تمسخرآمیزی بیان کرد که این زنان «با اصول فمینیستی خود» دلربایی می‌کنند.
HaleH.Eb
فقط می‌دانم زمانی که احساساتم را بیان می‌کنم - احساساتی که من را از فرش زیرپایی یا زنی خیابانی متمایز می‌کند - دیگران فمینیست خطابم می‌کنند.»
HaleH.Eb
«آیینه نمی‌تواند حتی نیمی از حقیقت شما را نشان دهد. حقیقتی که منعکس‌کنندهٔ افکار و اندیشه‌های شما است.»
کاربر ۴۶۸۹۸۹۸
«آیا جهان زندانی بزرگ نیست و زنان بردگانی که در آن متولد می‌شوند؟»
Zahra Najmj
روزنامهٔ دیلی کرونیکل در سال ۱۹۰۸ ادعا کرد که فمینیسم در آلمان کاملاً سوسیالیستی است.
اقای بی نام

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
۲۴,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد