نظرات درباره کتاب صوتی آس و پاس در پاریس و لندن و نقد و بررسی شنوندگان | طاقچه
کتاب صوتی آس و پاس در پاریس و لندن اثر جورج اورول

نظرات کاربران درباره کتاب صوتی آس و پاس در پاریس و لندن

نویسنده:جورج اورول
انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۶۸ رأی
۴٫۰
(۶۸)
نازیلا
خیلی کتاب زیبایی است در عین کمدی بودن غم انگیز یود در مورد آس و پاسها و‌بی پولها و زندگی که تجربه میکنند ، من یک‌جا خواندم جورج ارول برای نوشتن این کتاب یک مدت ظرفشویی کرده ، به همه پیشنهاد میکنم این‌کتاب رو بخوانند و زندگی رو‌از دید فقیرها بنگرن ، البته با صدای آرمان جان بسیار زیبا بیان شده ، عالی عالی 🥰
A.a
تمام چیزهایی که در این کتاب میخوانید و می‌شنوید، تجربیات خود نویسنده می‌باشد.زندگی با بی خانمان ها و زندگی در مکان هایی که نویسنده در کتاب توصیفشون می‌کنه. واقعا حیرت انگیزه که کسی برای نوشتن یک کتاب چه مشقتهایی رو تحمل کرده.کتابهای دیگر این نویسنده رو هم پیشنهاد میکنم. [1984(وزارت فراوانی.وزارت شادی .....)] وقتی کلمات معنای خود را از دست میدهند.
amirali
بسار جذاب
ꎭꀤꈤꍏ
"... آنچه مردانگی او را از بین برده بود تنها سوءتغذیه بود و نه هیچ فضیلت فطری دیگری..." "...درست است که ژنده پوش بود، گاهی سردش می شد و گاهی در حد مرگ گرسنگی می کشید اما مادامی که می‌توانست بخواند، فکر کند و به دنبال شهاب ها باشد، در ذهن خودش آزاد بود... "
AS4438
یک فرد تهیدست اگرتحت حمایت خاصی نباشد،تنها جائی که میتواندبخوابد خوابگاههای عمومی مخصوص خیابان خوابهاست__ کتابی کم نظیر، طنز،فلسفه،اجتماعی،سفرنامه و...که ازفقرورنجی که بیکارها وخیابان خوابها میکشند تحلیل های عالی داردکه با خوانش فوق العاده زیبای استادسلطان زاده شنیدنی ترشده است، فوق العاده عالی.
Salim yazdi
بسیار برام جذاب بود که نسخه چاپی آن را هم خریدم و آن را هم خواهم خواند ولی صداگذاری ها و گوندگی هایش هم بسیار عالی بود
a.ahmadi
راوی داستان به دلیل مشکلات مالی، چند صباحی در پاریس ظرف شور و سپس در لندن خیابان خواب می شود و روایتی طنز گونه از مشکلات زندگی به این سبک را بیان می کند. در جایی به آمار دولت انگلستان از تعداد خیابان خواب ها اشاره می کند که این آمار مربوط به سال ۱۹۳۰ است، بنابراین احتمالا این تصویرِ فقر خیابان خواب های پاریس و لندن در حوالی همان سال است. کتاب بسیار روان است و به همین دلیل به هیچ وجه خسته کننده نیست. در پاراگراف پایانی کتاب می شنویم: "...با این حال می توانم دو چیز را که از فقر آموخته ام بشمارم: دیگر هیچ وقت فکر نمی کنم خیابان خواب ها ارازلی دائم الخمر اند-از گداها انتظار ندارم از سکه ای که کف دستشان گذاشته ام سپاس گذارم باشند-تعجب نمی کنم اگر مرد بی کاری انرژی نداشته باشد-لباس هایم را گرو نمی گذارم-دست کسی که تراکت پخش می کند را رد نمی کنم..."
صادق
این کتاب رو در دوران دانشجویی ارائه داده بودم و حالا با کوش دادن به نسخه ی صوتی لذت بسیار بیشتری از کتاب بردم شدیدا به دانشجویان جامعه شناسی توصیه میکنم این کتاب رو از دست ندن 👌🏻
Hmosart
فوق العاده بود، داستانی جذاب و آموزنده با صدای زیبای جناب سلطان زاده.
atefe.sbn
کتاب چاپی این سفرنامه را خواندم. نوشته های اقای اورول خیلی ساده و قابل فهم هست و خواندن کتاب سریع به پایان میرسه تا فصل ۲۱ به اقامت اورول در پاریس، سختی های زندگی، کار در هتل و ظرفشوری پرداخته شده و کمی برای من کسل کننده بود. از فصل ۲۲ به بعد که به انگلیس برمیگرده داستان جذاب تر میشه و اورول دلیل فقیر بودن طبقات کارگر رو قشنگ تر و منطقی تر بیان میکنه. اون ذوق بازگشت به انگلیس رو در متن کتاب پسندیدم... اورول هرچند در انگلیس هم در سختی بود ولی شوق بازگشت به وطن رو به خوبی نشون خواننده داده... ؛) راضی بودم از خوندنش :)
Aydin
کتاب در رابطه با گذران زندگی با حداقل حقوق در ازای کار بسیار سنگین و بیکاری و خیابان خوابی هست. همچنین نقدی بر سیاست دولت ها در رابطه با جامعه. اورول سعی داره دید ما رو نسبت به آدم‌های فقیر و کارتن خواب عوض کنه و بگه همشونم بد نیستن و از روی اجبار تن به این زندگی نکبت‌بار و غیر قابل تحمل دادن. حتی یک سری از این آدم‌ها هم با سواد و مدرک تحصیلی دارند. همچنین در نقد دولت‌ها میگه که با یک سری تغییرات میتونن این آمار فلاکت رو کمتر کنن. کشور خودمون رو در نظر بگیرید. با تغییر اساسی یک سری سیاست ها و در نظر گرفتن حمایت های اصولی درصد زیادی از بیکاری و کارتن خوابی حل شدنی هست. ولی وقتی چشم و گوش ها رو میبندن و زندگی انسان‌ها براشون اهمیتی نداره، وضعیت میشه مثل ۹۰ سال پیش لندن و پاریس! یه سر به همین جنوب پایتخت بزنید توی شب تا این کتاب رو زندگی کنید!
کاربر ۶۴۷۷۶۷۸
این کتاب رو با صدای علی تاج میر گوش کنید یعتی حتما این کار رو که میگم بکنید انگار دوتا کتاب متفاوته
Ruhande
عالی بود
mohamad * sz
در کل کتاب توضیح جزبه جز زندگی آدمهای خیلی فقیر و کارتن خواب در شهرهای بزرگ است و ارزش یکبار خواندن را دارد و شاید نگاهی متفاوت و درست تر به این قشر از جامعه است و به سفرنامه ای ماند که مسیرش در تاریکترین و بدترین جاهای یک شهر بزرگ است و مسافرانی که دیگر روح و حسی از معنی زندگی کردن ندارند
آیدا
یکی از کسل کننده ترین کتابایی بود که خوندم،اصلا داستان منو جذب نکرد،این کتاب برای کسایی که هدفشون کار تو هتله خوبه چون فقط معایب و مزایای بدبخت بودن شمرده میشه!👎
کاربر ۴۶۸۹۸۹۸
خوانش بسیار جذاب . صدای دلنشین سپاس! داستان در بعضی قسمت ها جذابیت چندانی ندارد ولی درکل کتاب جالبی است. ماجرای سختی های فقر، گرسنگی ،بیکاری و بیگاری یه مرد انگلیسی در فرانسه است. گرچه ماجرای کتاب مربوط به قرنی قبل است ولی ماجرایی ست ملموس و قابل درک ! هنوز هم شرایط برای بسیاری از " عوام " و " افراد طبقه پایین" ( اصطلاح بکار رفته در کتاب) تغییر نکرده است . همچنان قشر فرودست برای ثروتمند شدن قشر بالادست به بیگاری گرفته میشوند. و حتی فرصتی برای فکر کردن به شرایط خود و یافتن راهی برای رهایی ندارند. برای من تاثیر گذارترین قسمت کتاب این قسمت بود.
شاهین
از اون دسته کتاباییه که هی دوس داری بقیه شو گوش بدی. صدای ارمان سلطان زاده هم که حرف نداره، فقط تنها مسئله ای که هست اگر دنبال کتابی خیلی عمیق هستید شاید خوندن این کتاب بنظرتون کمی وقت تلفی بنظر برسه. هرچند که نکات آموزنده زیاد توش هست ولی از نظر عمیق بودن در حد قلعه حیوانات یا ۱۹۸۴ جورج اورول نیست.
reza gorji
چقدر این کتاب ساده و دوست داشتنی بود ، چقدر خوبی شما آقای اورول
Saeed
بسیار خوب و گویندگی درجه یک اقای ارمان سلطانزاده
کاربر حسین
جالب بود.
مهدی اسلامی
کیف کنین از تجربه ای که شاید به دست نیارید
حمید
فوق العاده از هر لحاظ ک منی ک قسمت سی و سومم و نگران. از اینکه کتاب داره تموم میشه... آرمان سلطان زاده دیگه نیاز به تعریف نداره 👏🏻👏🏻

زمان

۸ ساعت و ۲۲ دقیقه

حجم

۶۹۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۲۲ دقیقه

حجم

۶۹۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۹,۰۰۰
۶۲,۳۰۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد