دانلود و خرید کتاب سایه روشن مهتاب صاحب‌نظران
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سایه روشن اثر مهتاب صاحب‌نظران

کتاب سایه روشن

انتشارات:نشر تیرگان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سایه روشن

کتاب سایه روشن اثری از مهتاب صاحب‌نظران است که در انتشارات تیرگان به چاپ رسیده است. این کتاب به تحلیل نگرش جمال‌زاده به اجتماعیات و مدرنیته می‌پردازد.

درباره کتاب سایه روشن 

سید محمدعلی جمالزاده رشتیانی ۲۳ دی ماه ۱۲۷۰ در اصفهان متولد شد. پدر او سید جمال‌الدین واعظ اصفهانی یکی از رهبران جنبش مشورطه بود. او برای وعظ به شهرهای مختلف سفر می‌کرد و پسرش از ده سالگی در برخی سفرها او را همراهی می‌کرد. او پسرش را در دوازده سالگی برای تحصیل به بیروت فرستاد. 

جمال‌زاده در بیروت با ابراهیم پور داود، ایرانشناس معاصر و مهدی ملک‌زاده، نماینده مجلس و مورخ فرزند ملک المتکلمین از واعظان مشروطه و آزادی‌خواه چندین سال هم‌دوره بود. در سال ۱۹۱۰ تصمیم گرفت برای ادامه تحصیل به اروپا برود. سپس از راه مصر عازم فرانسه شد. در آنجا ممتازالسلطنه سفیر ایران به وی پیشنهاد کرد که برای تحصیل به لوزان سوئیس برود. سید محمدعلی تا سال ۱۹۱۱ در لوزان بود، پس از آن به شهر دیژون در فرانسه رفت و دیپلم حقوق خود را از دانشگاه آن شهر گرفت. در این سال‌ها دوبار ازدواج کرد. یکبار با یکی از همکلاسی‌های سوئیسی خود و باردیگر زمانی که در ژنو ساکن بود با یک بانوی آلمانی به نام مارگارت. 

او در سال ۱۳۷۶ از خانه‌اش به یک خانه سالمندان منتقل شد و در آنج درگذشت. مزار او در قبرستان پتی ساکونه شهر ژنو است. 

اما آنچه که او را به یکی از برجسته‌ترین نویسندگان معاصر ایران بدل کرده است، کاری است که او با نوشتن داستان فارسی شکر است، انجام داد. در حقیقت او پدر داستان ایرانی به معنایی است که امروزه می‌شناسیم. جمال‌زاده موفق شد تا داستان فارسی را با اصول و قواعد داستان اروپایی، و زبان طنز مخصوص به خودش درهم بیامیزد و نتیجه، خلق آثاری بی‌نظیر است.

مهتاب صاحب‌نظران در کتاب سایه روشن به تحلیل نگرش او به اجتماعیات و مدرنیته پرداخته است و این کار را با بررسی آثار او و عناصر داستانی او، مانند توجه به زبان عامیانه و باورهای خرافی و اعتقادی مردم دوران خود، انجام داده است. 

کتاب سایه روشن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به مطالعات و پژوهش‌های ادبی را به خواندن کتاب سایه روشن دعوت می‌کنیم.

نظرات کاربران

آرش
۱۴۰۲/۰۵/۰۷

جمالزاده بزرگ از مهم ترین شخصیتهای ادبی معاصر ایران است و هر اثری که به یک و یا چند جنبه از آثار او بپردازد می تواند دریچه ای تازه را در مورد این نویسنده بزرگ باز کند.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۵۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۵ صفحه

حجم

۸۵۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۵ صفحه

قیمت:
۲۸,۵۰۰
تومان