دانلود و خرید کتاب بهتر نیست به جای دعوا با هم صحبت کنیم... ژاک‌ س‍ال‍وم‍ه ترجمه ن‍س‍ری‍ن‌ گ‍ل‍دار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بهتر نیست به جای دعوا با هم صحبت کنیم... اثر ژاک‌ س‍ال‍وم‍ه

کتاب بهتر نیست به جای دعوا با هم صحبت کنیم...

معرفی کتاب بهتر نیست به جای دعوا با هم صحبت کنیم...

ژاک سالومه در کتاب بهتر نیست به جای دعوا با هم صحبت کنیم ...، به آسیب‌شناسی روابط میان همسران بر تمرکز بر دعوا و خشونت خانگی پرداخته است.

 درباره کتاب بهتر نیست به جای دعوا با هم صحبت کنیم ...

 از نام کتاب، موضوع آن دقیقا روشن است. دعوا و درگیری‌های میان زوجین و خشنوت میان آنها چیزی است که این کتاب به آن پرداخته است. سالومه در این کتاب تعریف فشرده‌ای از خشونت به دست داده و توصیه‌های عملی برای درک بهتر مسائل پیرامون خشونت و دعوای زوج‌ها و حل وفصل آن ارائه داده است.

او در کتابش کارها، گفتارها و رفتارهایی را که موجب نزاع میان زوجین می‌شود برشمرده و برایشان راهکار داده است از جمله رفتارهایی که به تحقیر، تهدید، صدمه و حتی مرگ دیگری از طریق آزارهای جسمی، جنسی، اقتصادی، روحی و روانی منجر می‌گردد.

 خواندن کتاب بهتر نیست به جای دعوا با هم صحبت کنیم ... راب ه چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 این کتاب هم مناسب زوج‌ها و هم مناسب روان‌درمانگران و زوج‌درمانان است.

 بخشی از کتاب بهتر نیست به جای دعوا با هم صحبت کنیم ...

خشونت آفت و بلای جهانی است که آشکار و پنهان در تمام لایه‌ها و طبقات اجتماع، خانواده، مدرسه، خیابان، محل کار وجود دارد. در بعضی از کشورها، خشونت به طرز وحشتناکی رایج و فراگیر است. خشونت می‌تواند علنی، فردی، گروهی، سازماندهی شده و یا مخفیانه، زیرزمینی، عمدی و ناگهانی باشد. در هر صورت، خشونت برهم‌زننده تعادل و مخلّ امنیت و سلامت روحی و روانی فرزندان کنونی و کودکان سابق ـکه اکنون به بزرگسالی رسیده‌اندــ می‌باشد.

هم‌اکنون، خشونت در زمره عوامل اصلی مرگ ومیر افراد ۱۵ الی ۴۴ ساله در دنیا محسوب می‌گردد.

در حال حاضر، با توجه به انتقال سریع اخبار و اطلاعات به نظر می‌رسد که خشونت بیش از هر زمان گریبانگیر جوامع بشری شده است تا حدی که عده‌ای آن را اجتناب‌ناپذیر و جزء لاینفک زندگی بشری قلمداد می‌کنند. در طول قرن‌ها و سال‌های متمادی، پاسخ افراد به خشونت چندان تغییری نکرده است (چشم در مقابل چشم، دندان در برابر دندان، قانون زور) و قوانین اجتماع به مجازات کردن متجاوز، محدود کردن تعرضات و اقداماتی کمابیش جدی برای پیشگیری خلاصه شده است.

و ما اکنون عواقب این روش‌ها را می‌بینیم و بیهوده به دنبال علل آن می‌گردیم و با نگاه خود به تحلیل شرایط دلخواه و مطلوب می‌پردازیم. اما به نظر می‌آید هنوز خلأیی بزرگ در شناخت و درک علت اصلی خشونت و سرچشمه آن وجود دارد.

ما به خوبی احساس می‌کنیم که خشونت‌های موجود می‌توانند از آموزش، تربیت، ایدئولوژی، باورهای اعتقادی و فرهنگی سرچشمه گرفته باشند.

عکس‌العمل ما در برابر خشونت بسیار جدی است زیرا هر یک از ما، حتی کسی که زیر چتر عدم خشونت پناه گرفته، می‌تواند در معرض تهدید و خطر خشونت دیگران قرار بگیرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان