دانلود و خرید کتاب هجوم روس و اقدامات روسای دین برای حفظ ایران سیدحسن نظام الدین زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هجوم روس و اقدامات روسای دین برای حفظ ایران اثر سیدحسن نظام الدین زاده

کتاب هجوم روس و اقدامات روسای دین برای حفظ ایران

معرفی کتاب هجوم روس و اقدامات روسای دین برای حفظ ایران

کتاب «هجوم روس و اقدامات روسای دین برای حفظ ایران» نوشتۀ سیدحسن نظام الدین زاده است و به کوشش نصرالله صالحی در انتشارات شیرازه کتاب ما منتشر شده است. این کتاب یکی از کتاب‌های مجموعۀ تاریخ معاصر ایران است.

درباره کتاب هجوم روس و اقدامات روسای دین برای حفظ ایران

انتشارات شیرازه کتاب ما باهدف تألیف، ترجمه، گردآوری و چاپ و انتشار کتاب‌هایی مختلف فرهنگی، تاریخی، اجتماعی شروع به فعالیت کرد. یکی از این مجموعه‌ها تاریخ معاصر ایران است. کتاب‌های متعددی در این مجموعه به چاپ رسیده است از جمله «پان‌ترکیسم و ایران»، «ایل قشقایی در جنگ جهانی اول»، «سردار سوادکوهی» «اندیشۀ اصلاح دین در ایران»، «تاریخ املاک اختصاصی رضاشاه در گرگان»، «وحشت در سقز»، «آخرین سنگر آزادی» و «کردها و فرقۀ دموکرات آذربایجان»

نمی‌توان انکار کرد که روحانیت شیعه در تاریخ معاصر ایران به‌خصوص در دورۀ مشروطیت نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای داشته است. حتی علمایی که در عتبات بودند بر تحولات داخلی ایران تأثیر داشتند و اتفاقات داخل ایران هم واکنش‌های آن‌ها را به همراه داشت. یکی از این کارهای مهمی که علمای عتبات انجام دادند حرکت عظیم آن‌ها در برابر واکنش به تجاوز نظامی روسیه به دنبال قضیۀ اولتیماتوم در سال ۱۳۳۰ بود. علما در این واقعه برای فراهم‌کردن زمینۀ مقاومت عمومی نقش کلیدی ایفا کردند. کتاب هجوم روس و اقدامات رؤسای دین برای حفظ ایران به این واقعه می‌پردازد. سید حسن نظام‌الدین زاده، نویسندۀ کتاب یکی از شاهدان ماجرا بوده و مجموعه‌ای از اسناد و گزارش‌هایی را گردآوری کرده است که در کنار تلگراف‌هایی که بین کاظمین و شهرهای مختلف ایران فرستاده می‌شد، تلاش علما در تشویق مردم به مقاومت را به‌خوبی نشان می‌دهد.

در پشت جلد کتاب هجوم روس و اقدامات رؤسای دین برای حفظ ایران آمده است که «تجاوز نیروهای نظامی روسیه به خاک ایران در پی بحران ناشی از اولتیماتوم آن دولت مبنی بر عزل مورگان شوشتر در سراسر کشور موج وسیعی از مخالفت‌ها را بر انگیخت. یکی از مهم‌ترین کانون‌های این مخالفت را روحانیت شیعی و ایرانی مستقر در عتبات تشکیل می‌داد. سید حسن نظام‌الدین زاده که خود در این تلاش و تکاپو حضور داشت، از این حرکت گسترده، شرحی به دست داده است وافی و مستند.»

خواندن کتاب هجوم روس و اقدامات روسای دین برای حفظ ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های تاریخی به ویژه علاقه‌مندان به تاریخ معاصر ایران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب هجوم روس و اقدامات روسای دین برای حفظ ایران

«اولین عکس‌العملی که در نجف به وقوع پیوست، اقدام آخوند خراسانی بود در ترک نماز جماعت و تعطیل درس و بحث. تقریباً همه از ایشان در این قضیه پیروی کرده و نماز جماعت و مجالس درس و بحث خود را برای چاره‌جویی تعطیل نمودند. گروه‌هایی از مردم در قالب دسته‌های مختلف در منزل آخوند خراسانی و آیت‌الله صدر تجمع نموده و با اظهار هیجان و احساسات خود ضمن بیان همدردی با مردم و ایران آمادگی خود را برای عزیمت به ایران اعلام داشتند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

حجم

۱۷٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان