دانلود و خرید کتاب جهل مقدس عباس علی بخشی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب جهل مقدس

کتاب جهل مقدس به‌قلم عباس علی بخشی را انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر کرده است. این کتاب به زندگی و نحوهٔ تفکر اکبر گودرزی (رهبر گروه فرقان) می‌پردازد.

درباره کتاب جهل مقدس

در تاریخ معاصر ایران و به‌ویژه در یک دههٔ پس از انقلاب، احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف با طرز فکرها و نگرش‌های گوناگون شروع به فعالیت کردند که اقدامات بعضی از آن‌ها توأم با خشونت و اقدامات مسلحانه و آسیب به جان و مال شخصیت‌های سیاسی و مردم عادی بود. یکی از این گروه‌ها، گروهک فرقان به رهبری اکبر گودرزی بود که کارنامهٔ خونباری در ارتکاب جنایات محتلف دارد. این کتاب تلاشی است برای پژوهش دربارهٔ شخصیت و نحوهٔ تفکر اکبر گودرزی و سیر فعالیت‌های گروهک فرقان. کتابی که می‌تواند به درک بهتر فضای سیاسی دههٔ ۶۰ و پیامدهای وقایع مربوط به آن کمک کرده  فتح بابی برای مطالعه و تحقیق بیستر در این حوزه باشد.

خواندن کتاب جهل مقدس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های تاریخ و علوم سیاسی و نیز علاقه‌مندان به تاریخ معاصر ایران از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

بخشی از کتاب جهل مقدس

«اکبر گودرزی فرزند حسن به سال ۱۳۳۸ در روستای دوزان الیگودرز به دنیا آمد. ولی جزوهٔ گرامیداشت گودرزی تاریخ تولد او را سال ۱۳۳۵ می داند و معتقد است که درج تاریخ تولد اکبر گودرزی در شناسنامه سه یا چهار سال دیرتر انجام شده است. کودکی گودرزی در خانواده‌ای کشاورز، پرجمعیت و محروم سپری شده است. با توجه به جایگاه اجتماعی اکبر گودرزی و اینکه گفته شده پدرش چوپان بوده است، فرقانی‌ها از وی با عنوان چوپان‌زاده‌ی آزاده نیز یاد کرده‌اند. آخرین سخنان اکبر گودرزی در مصاحبه با خبرنگار روزنامهٔ جمهوری اسلامی گفته شده و در همان روز اعدام وی در این روزنامه منتشر شده است. گودرزی در این گفت‌وگو نکاتی چند دربارهٔ زندگی نوجوانی و چگونگی تحصیل خود بیان می کند: «تا آنجا که به یاد دارم در ۱۴ ۱۵ سالگی در یکی از روستاهای الیگودرز بودم. در این مدت به مکتب می‌رفتم و دبستان. همچنین ضمناً کار هم می‌کردم؛ یعنی گاوچرانی و از این قبیل کارها. بعد از آن دورهٔ دبیرستان را شروع کردم سپس با توجه به علاقهٔ مذهبی خانواده‌ام پدرم علاقه داشت که به مدارس دینی بروم. البته خودم قدرت انتخاب به آن معنا نداشتم ولى بالأخره با توجه به همان زمینه‌های مذهبی خانواده رفتم به مدارس دینی حدود دو سال در خوانسار بودم. اکبر گودرزی آنگاه در پاسخ به اختیاری یا اجباری بودن رفتن خود به سمت طلبگی نوع انتخاب خود را «دیمی» توصیف کرده است.

تحصیلات

.۱ تحصیل در خوانسار

اکبر گودرزی تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در روستای زادگاهش (دوزان) سپری کرده است. جزوات و اعلامیه های گروه فرقان سطح تحصیلات کلاسیک وی را تا دوم دبیرستان ذکر کرده اند. به گفته ی گودرزی او با توجه به گرایشهای مذهبی و قبل از اتمام دوره ی دبیرستان راهی حوزه ی علمیه ی شهر خوانسار شده است. اکبر گودرزی بین سالهای ۱۳۵۱ و ۱۳۵۲ در دو مدرسه ی علمیه ی دو راه و «علوی» خوانسار مشغول به تحصیل و یادگیری دروس دینی بوده است.»



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۸۰ صفحه

حجم

۱۳۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۸۰ صفحه

قیمت:
۱۹۹,۰۰۰
تومان