دانلود و خرید کتاب پیشگوی شگفت انگیز زهران القاسمی ترجمه معصومه تمیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیشگوی شگفت انگیز اثر زهران القاسمی

کتاب پیشگوی شگفت انگیز

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پیشگوی شگفت انگیز

کتاب الکترونیکی پیشگوی شگفت انگیز نوشتۀ زهران القاسمی و ترجمۀ معصومه تمیمی است و انتشارات عبارت آن را منتشر کرده است. کتاب پیشگوی شگفت انگیز رمانی عربی است که برای اولین از این نویسنده به زبان فارسی ترجمه شده است.

درباره کتاب پیشگوی شگفت انگیز

وقایع کتاب پیشگوی شگفت انگیز در یکی از روستاهای کشور عمان رخ می‌دهد و داستان پیشگویی به نام سالم بن عبدالله را روایت می‌کند که روستائیان در طی سالیان برای جستجوی منابع آب زیرزمینی از او کمک می‌خواهند. پیشگویی شگفت‌انگیز عنوانی است که مترجم این اثر باتوجه‌به محتوا و فضای کلی زمان برای ترجمۀ فارسی انتخاب شده، چرا که ترجمۀ عنوان اصلی (غربت ردیاب) در زبان فارسی مبهم و نارسا به نظر می‌رسد.

درباره زهران القاسمی

او شاعر و داستان‌نویس عمانی و متولد ۱۹۷۴ در روستلی دما والطائین است. وی نویسندۀ چهار رمان و ده دیوان شعر است. از برجسته‌ترین آثار او می‌توان به زمان القناص، برندۀ جایزه خلاقیت فرهنگی از انجمن نویسندگان عمان در سال ۲۰۱۵ و رمان تغریبه القافر، برندۀ جایزه بین‌المللی بوکر عربی در سال ۲۰۲۳ اشاره کرد. وی اولین رمان‌نویس عمانی است که جایزه بوکر عربی دریافت می‌کند.

خواندن کتاب پیشگوی شگفت انگیز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کسانی به رمان و ادبیات معاصر عرب علاقه دارند مناسب است.

بخشی از کتاب پیشگوی شگفت انگیز

«آن روز حمدان دیرتر از همیشه در حال ناهار خوردن بود؛ زیرا تازه از روستای مجاور برگشته بود. کسی به او گفته بود که بهترین بذر هندوانه را تنها نزد مردی می‌توانید پیدا کند که در روستای مجاور زندگی می‌کند. او نیز صبح زود به آن روستا نزد آن مرد رفته بود؛ اما آن مرد فراموش کرده بود که بذرها را کجا گذاشته است و مدت زیادی طول کشیده بود تا آن‌ها را پیدا کند. حمدان تازه بازگشته بود و سفرۀ ناهار خود را پهن کرده بود. چند لقمه بیشتر نخورده بود که صدای حمید بوعیون را شنید که به در می‌کوبید. هنگامی‌که بیرون آمد، چشمش به بوعیون افتاد. چنان می‌لرزید که گویی پس از دادن خبرِ خود، جان به جان‌آفرین تسلیم خواهد کرد. حمدان ابتدا یکه خورد؛ زیرا اولین‌بار بود که او را مأمور جار زنی می‌کردند؛ اما بلافاصله عزم خود را جزم کرد و با پای برهنه در‌حالی‌که تنها پیراهنی کوتاه به تن داشت و لنگی به کمر بسته بود از خانه بیرون دوید...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۲ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۲ صفحه

قیمت:
۶۷,۰۰۰
تومان