دانلود و خرید کتاب تفسیر سوره فاطر محمدرضا جعفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تفسیر سوره فاطر اثر محمدرضا جعفری

کتاب تفسیر سوره فاطر

انتشارات:انتشارات نبا
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تفسیر سوره فاطر

کتاب تفسیر سوره فاطر به‌قلم محمدرضا جعفری و آمنه صادقی سیکارودی را انتشارات نبا منتشر کرده است. این کتاب درس‌گفتارهای آیت‌الله محمدرضا جعفری درباب سورهٔ فاطر است.

درباره کتاب تفسیر سوره فاطر

قرآن کریم و اهل‌بیت عصمت و طهارت دو یادگار گران‌بهای پیامبر (ص) هستند که چراغ هدایت و مایهٔ روشنی و نور امیدند و راه بر جویندگان حقیقت و معرفت می‌نمایند. پس لازم است تا جایگاه قرآن به نحوی شایسته‌تر پاس داشته شده و تدبر در سیره‌وسنت ائمهٔ هدی علیهم‌السلام با جدیت و دقت‌نظر بیشتری صورت گیرد. یکی از راه‌های دستیابی ساده‌تر به مفاهیم قرآن، مطالعهٔ کتب تفسیر قرآن است. ازاین‌رو کتاب تفسیر سوره فاطر که مجموعه‌ای از درس‌گفتارهای آیت‌الله علامه شیخ محمدرضا جعفری است و به‌همت آمنه صادقی سیکارودی تنظیم و تدوین گشته است، راهنمای خوبی است برای آنان که به دنبال درک حقیقت و معرفت از آیات نورانی قرآن مجید هستند.

خواندن کتاب تفسیر سوره فاطر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به درک و شناخت مفاهیم قرآن، طلاب حوزه‌های علمیه، دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های معارف و قرآن و حدیث و تمامی دوستداران کلام وحی از مطالعهٔ این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب تفسیر سوره فاطر

«بخش اول، آیه ۱ : ارسال ملائکه با قدرت هایی متفاوت

آیه مبارکه

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

الْحَمْدُ لِلَّهِ فَاطِرِ السَّماواتِ وَالْأَرْضِ جَاعِلِ الْمَلَائِكَةِ رُسُلًا أُولِى أَجْنِحَةٍ مَثْنى وَثُلاثَ وَرُبَاعَ يَزِيدُ فِي الْخَلْقِ مَا يَشَاءُ إِنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ)

ترجمهٔ آیه

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر  ستایش مخصوص خداوندی است که آفریننده آسمان‌ها و زمین است خداوندی که فرشتگان را رسولانی قرار داد که صاحب بال‌های دوگانه و سه‌گانه و چهارگانه‌اند او هر چه بخواهد در آفرینش می‌افزاید او بر هر چیزی قادر است.

معنای لغات

«فطر» به معنای شکاف و شق و دو نیم کردن است. «جاعل» از «جعل» به معنای قرار دادن و به معنای کیفیت وجودی شئ است. «رسل»، فرمان بران هستند.

مقدمه ای بر بیان سوره

سورهٔ مبارکهٔ «فاطر»، از سوره‌هایی است که در مکهٔ مکرمه بر رسول‌الله صلوات‌الله‌علیه نازل شد. قرآن می‌فرماید: «نَزَلَ بِهِ الرُّوحُ الْأَمِينُ عَلَى قَلْبِكَ لِتَكُونَ مِنَ الْمُنْذِرِينَ؛ بلسان عربي مبين». پیش از این بیان شد که سور مکی ویژگی‌های خاصی دارند که می‌توان به لحاظ جنبه تطبیقی آن‌ها را از سوری که در مدینهٔ منوره نازل شده‌اند. جدا نمود. ضمن آن که مسیری که قرآن مجید در آن روزگار تعقیب می‌فرماید در هر دو محفوظ است. در سور مکی آن ویژگی‌ها هست زیرا مواجهه و رویارویی در ابتدا با ناباوران دعوت الهی بود مشرکانی که دعوت الهی را نپذیرفتند. اگر جایی سخن از اهل کتاب به میان آمده نیز به‌لحاظ بهانه‌جویی یا تحریکی بود که اهل کتاب نسبت به مشرکان انجام می‌دادند. گاهی مشرکان بهانه‌جویی کرده و می‌گفتند: در مورد اهل کتاب چگونه است؟ با آن‌ها چه حرفی دارید؟ لذا در سور مکی سخن از عقاید اهل کتاب که یک علت برای آن همین مطلب است. افرادی بودند که مشرکان را تحریک می‌کردند، آن‌ها نیز به‌لحاظ شرک و فاصلهٔ بسیاری که با تفکر توحیدی و نبوتی داشتند، تحت‌تأثیر قرار می‌گرفتند.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۵ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۵ صفحه

قیمت:
۴۹,۴۵۰
تومان