دانلود و خرید کتاب ایلان ماسک (خلاصه کتاب) اشلی ونس ترجمه گروه مترجمان شنیدار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ایلان ماسک (خلاصه کتاب) اثر اشلی ونس

کتاب ایلان ماسک (خلاصه کتاب)

نویسنده:اشلی ونس
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ایلان ماسک (خلاصه کتاب)

کتاب ایلان ماسک (خلاصه کتاب) نوشتهٔ اشلی ونس و ترجمهٔ گروه مترجمان شنیدار است. شنیدار نگار نوین این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی زندگی‌نامهٔ «ایلان ماسک».

درباره کتاب ایلان ماسک (خلاصه کتاب)

کتاب ایلان ماسک (خلاصه کتاب) خلاصه‌ای از کتاب «ایلان ماسک» نوشتهٔ اشلی ونس است. اشلی ونس در این کتاب زندگی‌نامهٔ «ایلان ماسک»، بنیان‌گذار، مدیرعامل و مهندس ارشد فنی اسپیس‌اکس (توئیتر پیشین) را شرح داده است. او در این کتاب بیان کرده است که ایلان ماسک چگونه به جهان نوید آینده‌ای دیگر را می‌دهد؟ اشلی ونس در این اثر زندگی‌نامه‌ای اشاره کرده که ایلان ماسک یک «نِرد» واقعی بوده و خاطرات خوبی از دوران مدرسه‌اش ندارد. ایلام ماسک سخت‌ترین چالش کاری‌اش را تجربه کرده است. برای خواندن جزئیات بیشتر از زندگی‌نامهٔ ایلان ماسک این کتاب را بخوانید.

خواندن کتاب ایلان ماسک (خلاصه کتاب) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران زندگی‌نامه‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ایلان ماسک (خلاصه کتاب)

«در ۲۱ مارس ۲۰۰۷ فالکون ۱ مجددا به آسمان پرتاب شد اما درست ۵ دقیقه بعد سقوط کرد و تمامی اجزای آن متلاشی شد. پرتاب موشک تمام هزینه‌هایی که ایلان از پی‌پال به‌دست آورده بود را به باد فنا داد و زخمی بر قلب او برجای گذاشت.

در دوم آگوست ۲۰۰۸ همزمان با بحران مالی جهانی، فالکون ۱ بار دیگر به آسمان پرتاب شد اما با نقص فنی روبرو شد. پرتاب سوم نیز با شکست مواجه شده بود و ده‌ها میلیون دلار هزینه‌ای که برای ساخت راکت و پرتاب آن صرف شده بود مثل تلی از خاکستر روی اسپیس ایکس آوار شد!

ایلان اعتماد به‌نفس خود را از دست داده بود اما طوری رفتار می‌کرد که بقیه متوجه آن نشوند. مشکلات اسپیس ایکس از یک طرف و شرکت تسلاموتورز که به‌تازگی در آن سرمایه‌گذاری کرده بود نیز از طرف دیگر باعث تشدید بحران مالی ایلان شده بود. تسلا موتورز در زمینه تولید اتومبیل‌های برقی فعالیت داشت و چندی پیش یک سرمایه‌گذار ایلان را متقاعد کرده بود که در آن شرکت سرمایه‌گذاری کند. همزمان با بحران مالی اسپیس ایکس، تسلاموتورز هم در خطر ورشکستگی قرار داشت و ایلان را از هرطرف دچار فشار و تنش کرده بود. با تمام این‌ها ایلان امیدش را از دست نداد و تلاش‌های خود را از سر گرفت.

در ۲۸ سپتامبر ۲۰۰۸ اسپیس ایکس چهارمین پرتاب خود را انجام داد. تمامی کارکنان اسپیس ایکس به‌مدت ۶ هفته متوالی کار کرده بودند و امیدشان را بر روی موفقیت آن پروژه حفظ کردند. تمامی چشم‌ها خیره به چهارمین پرتاب راکت اسپیس ایکس بود!

در طی ۶ سال ۵۰۰ نفر در اسپیس ایکس با از خودگذشتگی برای تحقق آرمان‌های ایلان تلاش کرده بودند و اگر پرتاب چهارم نیز با شکست مواجه می‌شد، معلوم نبود چه اتفاقی برای ایلان و نیروهایش می‌افتاد. درنهایت فالکون ۱ با موفقیت پرتاب شد.

فالکون ۱ اولین راکت تولیدی یک شرکت خصوصی هوا فضا بود که با وجود شکست‌های متوالی، هرگز از ادامه کار منصرف نشد. پرتاب موفقیت‌آمیز فالکون ۱ بیشتر شبیه معجزه بود اما اتفاق افتاد.

موفقیت اسپیس ایکس باعث انگیزه همه کارکنان خصوصا ایلان شده بود. پس از آن شرکت اسپیس ایکس ظرفیت خود را گسترش داد و در ژوئن ۲۰۱۰ فالکون ۹ را با موفقیت به آسمان فرستاد. فالکون ۹ توانست با موفقیت دور زمین بچرخد و این پیروزی بزرگی برای ایلان محسوب می‌شد.

اسپیس ایکس کپسولی به‌نام اژدها که به دراگون اسپیس شهرت دارد را همراه با راکت به فضا فرستاد. این اولین سفینه فضایی تولید شده توسط یک شرکت خصوصی بود که توانسته بود بعد از انجام مأموریت با موفقیت به زمین بازگردد. تاکنون تنها آمریکا، چین و شرکت اسپیس ایکس قادر به ارسال سفینه فضایی به فضا و بازگشت مجدد آن بوده‌اند.

شاید به همین دلیل باشد که ایلان به مرد آهنی سیلیکون ولی شهرت دارد. او کسی است که حتی زمانی که در شرف ورشکستگی و فروپاشی بود، هرگز تسلیم نشد و به رؤیاهایش جامه عمل پوشاند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۱٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۱ صفحه

حجم

۲۱٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۱ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان