دانلود و خرید کتاب اختلال اضطراب در دانش آموزان دوره ابتدایی پریسا خیری راهدانه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اختلال اضطراب در دانش آموزان دوره ابتدایی اثر پریسا خیری راهدانه

کتاب اختلال اضطراب در دانش آموزان دوره ابتدایی

معرفی کتاب اختلال اضطراب در دانش آموزان دوره ابتدایی

کتاب «اختلال اضطراب در دانش آموزان دوره ابتدایی» نوشتۀ پریسا خیری راهدانه، مینا نوری نقده، رقیه قلندری و معصومه شکرانی است و انتشارات نوروزی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب اختلال اضطراب در دانش آموزان دوره ابتدایی

یکی از شایع‌ترین اختلالات سلامت روان در افراد۳ تا ۱۷ سال، اضطراب است و بیش‌تر از ۵۰ درصد از دانش‌آموزان در این سنین، نشانه‌هایی از اختلال اضطراب را از خود نشان می‌دهند. اضطراب دانش‌آموزان ابتدایی معمولاً مشکلات جدی و متعددی را دررابطه‌با یادگیری، ارتباط با همسالان، انجام تکالیف، موفقیت در امتحانات و غیره برای آن‌ها ایجاد می‌کند.

اضطراب حالتی از هیجان و برانگیختگی است که باعث می‌شود فرد تغییراتی را در احساسات، افکار و وضعیت فیزیکی فرد تجربه کند. این تغییرات می‌تواند شامل احساس تنش، افکار نگران‌کننده، افزایش یا کاهش فشارخون، لرزش دست‌ها و یا تپش قلب باشد. بعضی از انواع اضطراب‌ها طبیعی هستند و تمامی انسان‌ها در شرایط خاص، آن را تجربه می‌کنند؛ اما عموماً مدت‌زمان این احساس کوتاه است و پس از رفع عامل اضطراب، نشانه‌های آن هم از بین می‌روند. اما اگر این احساس طولانی شد، می‌تواند نشان‌دهندۀ یک اختلال اضطرابی باشد.

بسیاری از معلمان خصوصی ابتدایی یا معلمان مدارس اصطلاح اضطراب را با استرس یا عصبی بودن شاگردانشان اشتباه می‌گیرند. آن‌ها باید بدانند استرس و عصبی بودن معمولاً توسط محرک‌های خارجی و قابل‌تشخیص به وجود می‌آیند؛ اما اگر یک عامل استرس‌زا در یک دورۀ طولانی ادامه پیدا کند یا چندین موقعیت عصبی کننده، پشت‌سرهم ایجاد شود، می‌تواند اختلال اضطراب را در فرد ایجاد کند. در فصل‌های ابتدایی کتاب اختلال اضطراب در دانش‌آموزان دورۀ ابتدایی، نخست مفاهیم پایه و اصولی در ارتباط با اختلال روان بیان شده و سپس تمامی مطالب مربوطه به طور مفصل توضیح و شرح داده می‌شود.

 خواندن کتاب اختلال اضطراب در دانش آموزان دوره ابتدایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی کودک و نوجوان و همچنین مربیان، مشاوران، والدین و مدیران مراکز آموزشی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اختلال اضطراب در دانش آموزان دوره ابتدایی

«قابل‌قبول‌ترین تعریف اختلال‌های روانی می‌گوید که اختلالات روانی به صورت یک سندرم یا الگوی رفتاری یا روان‌شناختی مهم بالینی تصور شده است که در یک فرد روی می‌دهد و با ناراحتی (یک علامت دردناک) یا ناتوانی (تخریب در یک یا چند زمینۀ مهم عملکرد) یا با افزایش قابل‌ملاحظه خطر مرگ، درد، ناراحتی و ناتوانی یا فقدان مهم آزادی همراه است. به‌علاوه نشانگان آن نباید صرفاً یک پاسخ قابل‌انتظار و تأیید شده فرهنگی در مقابل رویدادی خاص مثلاً مرگ یک شخص موردعلاقه باشد. به‌عبارت‌دیگر اختلال‌های روانی به گروهی از بیماری‌ها گفته می‌شود که با تأثیر بر تفکر و رفتار باعث ایجاد ناراحتی برای فرد مبتلا یا ایجاد ناتوانی در وی می‌شوند. علت بیماری‌های روانی به‌خوبی شناخته نشده است؛ ولی آنچه مسلم است این است که عوامل ژنتیک، استرس‌های مختلف و نوع تعامل فرد با دیگران در ایجاد یا بروز آنها مؤثر است. افسردگی، اضطراب، وسواس، اختلال دوقطبی و اسکیزوفرنی از جملۀ این اختلالات هستند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۹۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

حجم

۷۹۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان