دانلود و خرید کتاب غلبه بر روابط سمی و ناسالم آنا ویلی ترجمه امیر دانا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب غلبه بر روابط سمی و ناسالم اثر آنا ویلی

کتاب غلبه بر روابط سمی و ناسالم

معرفی کتاب غلبه بر روابط سمی و ناسالم

کتاب الکترونیکی «غلبه بر روابط سمی و ناسالم» نوشتهٔ آنا ویلی با ترجمهٔ امیر دانا در انتشارات اندیشه آگاه چاپ شده است. این کتاب راهنمای غلبه بر روابط سمی و ناسالم، سوءاستفاده عاطفی و رهایی از پیوندهای آسیب‌زاست.

درباره کتاب غلبه بر روابط سمی و ناسالم

کتاب غلبه بر روابط سمی و ناسالم مناسب افرادی است که درگیر روابط سمی و آسیب‌های روانی ناشی از سوءاستفاده‌های عاطفی هستند، کسانی که به دنبال رهایی از وابستگی‌های ناسالم، پیوندهای ترومایی و اختلالات استرسی پس از سانحه هستند و افرادی که می‌خواهند زندگی سالم و بدون اضطرابی داشته باشند.

بهبود و بازسازی زندگی خود از آسیب‌های روانی ناشی از روابط ناسالم یکی از مشکلات رایج در ارتباطات اجتماعی است. این کتاب به خوانندگان کمک می‌کند تا نشانه‌ها و علائم سوءاستفادهٔ خودشیفته‌گونه، وابستگی‌های ناسالم و پیوندهای ترومایی را شناسایی کرده و با استفاده از راهکارهای مؤثر بر آن‌ها غلبه کنند.

از ویژگی‌های کتاب غلبه بر روابط سمی و ناسالم می‌توان به پوشش گسترده و دقیق موضوعات مرتبط با سوءاستفاده‌های روانی و عاطفی اشاره کرد. آنا ویلی با استفاده از تحقیقات علمی و تجربیات بالینی، ابزارها و راهکارهایی را به خوانندگان ارائه می‌دهد که می‌توانند برای بازسازی زندگی و بهبودی از آسیب‌های روانی استفاده کنند. نویسنده توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان از تکنیک‌های مختلف برای مقابله با این رفتارها استفاده کرد و از تأثیرات منفی آن‌ها بر روحیه و سلامت روان خود جلوگیری کرد. همچنین، این کتاب به خوانندگان نشان می‌دهد که چگونه می‌توانند با استفاده از تکنیک‌های مختلف، روابط ناسالم را شناسایی کنند و پیش از آنکه آسیب ببینند از آن‌ها دوری کنند.

کتاب غلبه بر روابط سمی و ناسالم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

نویسنده در این کتاب تلاش می‌کند با ارائهٔ راهنمایی‌های عملی و استراتژی‌های مؤثر، به مخاطب کمک کند تا از بند روابط ناسالم رها شود و زندگی سالم و مثبتی را آغاز کند. 

بخشی از کتاب غلبه بر روابط سمی و ناسالم

«عموماً در شروع رابطه، شور، عشق و صمیمیت زیادی وجود دارد که دل‌بستگی را شکل می‌دهد. شاید احساس کنید که از نظر روانی جفت خود را پیدا کرده‌اید یا اینکه «تابه‌حال چنین احساسی نسبت به کسی نداشته‌اید»، اما کم‌کم همه‌چیز تغییر می‌کند و سپس هنگامی که سوءاستفاده و آزار شروع می‌شود، شوکه می‌شوید و به این فکر می‌کنید که کجای مسیر را اشتباه رفته‌اید. شاید سردرگم شده و نتوانید دقیقاً بفهمید که اوضاع از کجا شروع به تغییر کرد زیرا تغییر اوضاع بسیار آهسته شروع شده است.

وقتی فرد سوءاستفاده‌گر سعی می‌کند تا شما را در تله نگه دارد، آن‌وقت است که انواع بازی‌های روانی وارد میدان می‌شوند. برای مثال، همسرتان ناگهان شروع می‌کند به داد زدن، سرزنش کردن و فحش دادن، درحالی‌که قبلاً هرگز این کارها را نکرده بود، بدیهی است که در چنین شرایطی غم و اندوه، دل‌شکستگی و شاید حتی خشم نسبت به خودتان را تجربه می‌کنید. درهمین‌حال، همسرتان ممکن است به‌سادگی دلیل رفتارش را به داشتن یک روز بد نسبت دهد یا با گفتن جملاتی مثل «از خشم، اختیارم را از دست دادم. دیگر نمی‌گذارم چنین اتفاقی بیفتد» یا «خیلی عصبانی شدم چون گفتی ...»، موضوع را بی‌اهمیت جلوه دهد. این کار، شکلی رایج از بازی دادن طرف مقابل است که با نام گس‌لایتینگ۶ (با الهام از نمایشنامه‌ای به همین نام) یا احمق‌انگاری شناخته می‌شود (پدیده گس‌لایتینگ بعداً در این کتاب به‌طور مفصل مورد بحث قرار می‌گیرد). بسیاری از افراد سوءاستفاده‌گر از این پدیده به‌عنوان راهی برای تغییر و دستکاری ماجرا و تلاش برای تغییر واقعیت و هویت قربانی به شرایطی که سرزنش را از روی آزارگر برمی‌دارد، استفاده می‌کنند.»

نظرات کاربران

کاربر 8520982
۱۴۰۳/۰۳/۰۴

بسیار کتاب عالی و مثال محور با نکات تجربی و کاربردی است

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
و اگر قرار باشد از تمام مطالب این کتاب فقط یک نکته را همواره به خاطر داشته باشید این است که هیچ‌کدام از این اتفاقات ابداَ تقصیر شما نبوده است. شما فردی همدل، مهربان و باگذشت هستید و کسی که آزارتان داد از همان ابتدا متوجه این مسئله شده و از آن سوءاستفاده کرد. اما حالا نوبت شما است که بهترین انتخاب را برای خودتان داشته باشید. التیام پیدا کنید، خودتان را از شر پیوند عاطفی ناشی از تروما خلاص کنید و یک مسیر زندگی عاری از روابط مخرب را در پیش بگیرید. شما همین حالا هم پیشرفت فوق‌العاده‌ای کرده‌اید.
کاربر ۴۱۸۱۱۳۴
یکی از رایج‌ترین علائم، احساس اضطراب مداوم درباره رابطه و ناراحت کردن همسرِ آزارگر است. شاید احساس کنید که دائماً باید احتیاط کنید و درحالی‌که نمی‌دانید چه‌چیزی ممکن است او را عصبانی کند باید مراقب حرف‌ها و رفتارتان باشید. یکی دیگر از علائم رایج پیوند عاطفی ناشی از تروما این است که وقتی همسرتان شروع به سوءاستفاده و بدرفتاری می‌کند، شما بهانه‌هایی برای آن می‌آورید
کاربر ۴۱۸۱۱۳۴
افراد خودشیفته به عصبانی شدن بابت مسائل جزئی و بی‌اهمیت معروفند. این موضوع باعث می‌شود که وقتی با آن‌ها هستید، مضطرب و عصبی شوید و مدام به این فکر کنید که دفعه بعدی که دوباره عصبانی می‌شود، چه موقع است.
کاربر ۴۱۸۱۱۳۴

حجم

۱۳۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

حجم

۱۳۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

قیمت:
۲۹,۹۰۰
تومان