دانلود و خرید کتاب مفهوم شناسی اطمینان عرفی ناصر متقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مفهوم شناسی اطمینان عرفی اثر ناصر متقی

کتاب مفهوم شناسی اطمینان عرفی

نویسنده:ناصر متقی
انتشارات:میراث ماندگار
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مفهوم شناسی اطمینان عرفی

کتاب مفهوم‌شناسی اطمینان عرفی نوشتۀ ناصر متقی در انتشارات میراث ماندگار به چاپ رسیده است.

درباره کتاب مفهوم شناسی اطمینان عرفی

کتاب مفهوم شناسی اطمینان عرفی، اثری مفهوم‌شناسانه است که در آن به تعریف و تبیین مفهوم و چیستیِ برخی از واژه‌ها و اصطلاحات، مانند اطمینان عرفی، علم تصدیقی عادیِ منطقی، علم تصدیقی عادیِ غیر منطقی، علم عرفی که در دو علم فقه و اصول به کار می‌روند، پرداخته شده است. بر همین مبنا، نویسنده در فصل اول، برخی واژه‌ها و اصطلاحاتی را که مقدمۀ فصل دوم هستند و مفاهیم و چیستیِ آن‌ها را تعریف و تبیین کرده است.

کتاب مفهوم شناسی اطمینان عرفی در دو فصل و ۲۱ گفتار تدوین شده است. فصل اول، گفتارهای مقدماتی نام دارد و شامل ۷ گفتار است. عنوان این گفتارها عبارت‌اند از: «تعریف علم تصدیقی منطقی»، «تعریف علم عقلی»، «تعریف علم عادی منطقی»، «تعریف قطع»، «تعریف ظن»، «تشکیکی بودن ظن» و «گمان‌کننده‌ای که غافل از احتمال خلاف است».

فصل دوم، گفتارهایی پیرامون اطمینان عرفی نام دارد. این فصل شامل ۱۴ گفتار است که عنوان آن‌ها عبارت است از: «معنای لغوی اطمینان»، «معنای اطمینان در قرآن کریم»، «تعریف اصطلاحی اطمینان»، «نام‌های دیگر اطمینان عرفی»، «اقسام اطمینان»، «تعریف اطمینان منطقی»، «تعریف اطمینان عرفی»، «فرق‌ علم تصدیقی منطقی و علم تصدیقی غیر منطقی»، «فرق‌ علم عادی منطقی و علم عادی غیر منطقی»، «فرق قطع منطقی و قطع عرفی»، «فرق اطمینان منطقی و اطمینان عرفی»، «فرق اطمینان عرفی و علم تصدیقی منطقی»، «مقصود از علم در امور شرعی» و «مقصود از اطمینان در علم فقه و اصول».

لازم به ذکر است که در پایان کتاب مفهوم‌شناسی اطمینان عرفی و قبل از فهرست منابع و مآخذ، نویسنده جمع‌بندی خود را آورده است.

خواندن کتاب مفهوم شناسی اطمینان عرفی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های مرتبط با علم و کلام و حدیث پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مفهوم شناسی اطمینان عرفی

«مبادی علوم با اینکه امر خارجی بوده و از اجزای علم نیستند و شیء خارجی نمی‌تواند مقوّم و جزء آن (علم) باشد، ولی همه‌ی علوم به ضرورت بر مبادی تصوری و تصدیقی خود متوقف هستند؛ زیرا بدون مبادی تصوری، مفاهیم و چیستی اشیای به کار برده شده‌ی در ان علم شناخته نمی‌شوند، چنانچه بدون مبادی تصدیقی، مطالب و مسائل نظری و غیر بدیهی علوم، اثبات یا نفی نمی‌شوند، پس به سبب مبادی تصوری و تصدیقی، مفاهیم و ماهیات اصطلاحات و واژه‌های به کار برده شده‌ی در علوم، تعریف و تبیین شده و مطالب و مسائل نظری و غیر بدیهی آن‌ها، اثبات یا نفی می‌شوند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۸۷ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۸۷ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان