دانلود و خرید کتاب کودک غیرقابل کنترل ماتیس میلر ترجمه احمد باور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کودک غیرقابل کنترل اثر ماتیس میلر

کتاب کودک غیرقابل کنترل

معرفی کتاب کودک غیرقابل کنترل

کتاب کودک غیرقابل کنترل نوشتۀ ماتیس میلر با ترجمۀ احمد باور و محبوبه درخشانی در انتشارات نسل روشن به چاپ رسیده است. این کتاب در حوزۀ سلامت روان کودک است و با به‌کارگیری روش رفتاردرمانی دیالکتیکی به والدین آموزش می‌دهد که چگونه با فرزندان خود به‌ویژه آن‌ها که گرفتار کنترل تکانه و تنظیم هیجان هستند رفتار کنند.

درباره کتاب کودک غیرقابل کنترل

این کتاب در زمینۀ سلامت روان کودک و مبتنی بر روش‌های برگرفته از شواهد دربارۀ کودکان است. کتاب کودک غیرقابل کنترل، پروهش‌محور و برای مراقبت‌های دربارۀ کودک قابل‌اجرا است. ماتیس میلر سبکی ساده و جذاب را انتخاب کرده و مثال‌های زیادی برای نوع گفتار و رفتارهایی که توصیه می‌کند آورده است.

کتاب کودک غیرقابل‌کنترل مبتنی بر مفاهیم و مهارت‌های رفتاردرمانی دیالکتیکی است، مدل درمانی که ذهن و جهان‌بینی انسان را افزایش می‌دهد. هدف اصلی رفتار درمانی دیالکتیکی یافتن نقطۀ تعادل است که برای کار فرزند‌پروری لازم است. در این کتاب آموزش داده می‌شود که چگونه میان افراط و تفریط‌های مختلف فرزندپروری تعادل برقرار کرد.

کتاب کودک غیرقابل‌کنترل روش‌هایی ضروری را به والدین معرفی می‌کند تا آن‌ها را روی خود امتحان کنند. به کار بردن این روش‌ها باعث می‌شود باورها و کارهای بی‌فایده تغییر کنند، ناامیدی و اضطراب یا احساس بی‌کفایتی کاهش یابد و در نتیجه با فرزند رفتار موثرتری داشت. میلر می‌گوید مهارت فرزندپروری به‌تنهایی کافی نیست و والدین باید گاهی ایده‌های غیرواقعی خود را دربارۀ فرزندانشان تغییر دهند. تمرین‌های استراتژی پذیرش و ذهن‌آگاهی در این کتاب پیش‌نیاز شکل‌دهی رفتار فرزندان معرفی شده است. 

ماتیس میلر پذیرش، انتظارهای واقع‌بینانه و رفتار آرام را جزو ضروریات تغییر می‌داند و می‌گوید بدون راهنمایی نمی‌توان به این ویژگی‌ها دست یافت. میلر برای نحوۀ برخورد با کودکان نقشۀ راهی ارائه داده است. قدم اول در این راه اعتباربخشی است چیزی که بسار از والدین از آن استفاده نمی‌کنند. در این کتاب مثال‌های متعدد ارائه شده تا نحوۀ دقیق استفاده از این استراتژی را در موقعیت‌های مختلف نشان دهد. گام دوم محدودیت‌ها است و کتاب برای نحوۀ اجرای این محدودیت‌ها ابزارهای ارزشمندی معرفی کرده است. همچنین راهنمایی‌هایی برای والدینی دارد که افراد خانواده‌اش در انجام توصیه‌ها همکاری نمی‌کنند.

کتاب کودک غیرقابل‌کنترل مبتنی بر این ایده است که تربیت استراتژیک برای موفقیت بلندمدت کودک بسیار مهم خواهد بود. رفتاردرمانی دیالکتیکی برای کودکانی که با کنترل تکانه و تنظیم هیجان دست‌وپنجه نرم می‌کنند مؤثر است. طراحی این کتاب به‌گونه‌ای است که باید آن را به‌ترتیب خواند.

خواندن کتاب کودک غیرقابل‌ کنترل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ دوستداران کتاب‌های مرتبط با روانشناسی کودک پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کودک غیرقابل‌ کنترل

«هیچ‌کس هیچ‌وقت نگفته است که فرزندپروری آسان خواهد بود.

تقریباً هر والدی می‌داند که بچه‌ها موجودات جذاب و دوست داشتنی نیستند که همیشه از گفته‌های ما پیروی کنند.

مهم نیست چقدر برای چالش‌های والد شدن آماده باشید، چیزی که شاید نمی‌دانستید این است که به‌طور عینی تربیت بعضی کودکان سخت‌تر می‌باشد. در میان آن‌ها «کودکان غیرقابل‌کنترل» وجود دارند و پارامترهایی که درباره‌ی فرزندپروری می‌دانستیم با زندگی کردن با آنان تغییر می‌کنند»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۹ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۹ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان