دانلود و خرید کتاب جنگ های جهانی اول و دوم کامران فانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جنگ های جهانی اول و دوم اثر کامران فانی

کتاب جنگ های جهانی اول و دوم

نویسنده:کامران فانی
انتشارات:نشر قطره
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جنگ های جهانی اول و دوم

کتاب جنگ های جهانی اول و دوم به صورت مصور و به همراه نزدیک به چهل تصویر از رویدادهای مربوط به دو جنگ جهانی، نوشتهٔ کامران فانی، نویسنده و کتاب‌شناس پیشکسوت است و نشر قطره آن را منتشر کرده است. این کتاب در کنار بیان ریشهٔ وقوع این دو جنگ، به حضور ایران در این دو نبرد به صورت مستقل توجه نشان داده است. مخاطب این کتاب نوجوانان هستند و در آن سعی شده تا این دو رویداد را به عنوان مهم‌ترین حوادث بشری قرن بیستم و نیز ریشه و دلایل رخداد آنها به زبانی ساده بیان شود. کتاب بسیار مفصل نیست و حجمی در حدود ۱۰۰ صفحه را دربرمی‌گیرد.

درباره کتاب جنگ های جهانی اول و دوم

دو جنگ بزرگ، جنگ جهانی اول و دوم که از نظر تعدد کشورهای درگیر در آن، وسعت و شدت و شمار جنگجویان و آمار کشته‌شدگان، مجروحان و ناپدیدشدگان در تاریخ بی‌نظیر بودند، مهم‌ترین رویدادهای قرن بیستم محسوب می‌شوند.

عمق تأثیرگذاری این جنگ‌‎ها بر زندگی مردم چنان عمیق بود که جهان بعد از این جنگ‎‌های جهانی، دیگر آن جهان سابق نبود و با دگرگونی‌‎های بسیاری همراه شد. دگرگونی‎‌هایی که شامل درونی‌ترین وجوه زندگی تا جنبه‎‌های مختلف اجتماعی و حیات جمعی مردم و از همه مهم‌تر تغییرات بنیادین سیاسی پس از آن شد.

جنگ جهانی اول، نقطه‎ٔ پایان تعدادی از نظام‌های پادشاهی اروپا را گذاشت و با نابودی چهار امپراتوری مهم آن روزگار در اتریش - مجارستان، آلمان، عثمانی و روسیه تزاری همراه شد؛ امپراتوری‎‌هایی که قدمت آن‌ها به زمان جنگ‌های صلیبی می‎‌رسید.

جنگ جهانی دوم نیز زمینه‌ساز ظهور قدرت بلامنازع جدیدی در جهان بود که موازنه سیاسی جهان را برهم زد. پس از این جنگ بود که با دوقطبی شدن جهان و گرایش به بلوک غرب یا شرق جنگ سرد در جهان آغاز شد و آمریکا و شوروی به عنوان دو قطب قدرت جایگزین قدرت های سنتی قدیمی شدند.

در این دو جنگ که هولناک‌ترین جنگ‌های تاریخِ بشریت بودند، از اروپا آغاز شدند و سایه مرگ ابتدا بر سر این قاره سنگینی می‌کرد، اما اندک زمانی بعد به دیگر قاره‌ها نیز سرایت کرد و سرانجام به جایی رسید که اغلب کشورهای جهان، خواه‌ناخواه در آن شرکت داشتند، برخی مستقیم و برخی غیرمستقیم. کشورهایی هم مانند ایران اعلام بی‎‌طرفی کرده بودند، اما کسی به این مسئله توجهی نکرد و در هر دو جنگ، به نوعی مورد تجاوز قرار گرفت.

کتاب جنگ های جهانی اول و دوم اثری ا‎ست به قلم مترجمی نام آشنا که با رویکردی موجز و فشرده به جنگ‌های جهانی اول و دوم پرداخته است. کامران فانی در کتاب «جنگ های جهانی اول و دوم» علل رخ‎دادن این جنگ‌ها، سیر وقایع و شرح نبردهای مهمی که درگرفته را به زبانی ساده بازگو کرده است. در این کتاب با استفاده از عکس‌ها و نقشه‌های فراوان همراه با متن، تصویری زنده و گویا از صحنه‌های جنگ پیش روی مخاطبی قرار گرفته و خواننده را با این دو جنگ بزرگ تاریخ آشنا می‌سازد.

کتاب در دو فصل نوشته شده است. فصل اول، جنگ جهانی اول را در بخش‌‎هایی با عناوین زیر مورد توجه قرار داده است: آغاز نبرد، جبهه غرب (هزاران انسان در خاک می‌‎افتند)، در شرق خبری نیست، لاله‌‎هایی که در تنگستان رویید.

فصل دوم نیز به جنگ جهانی دوم اختصاص یافته است. جهان در میان دو جنگ (ظهور هیتلر)، در غرب خبری نیست، نبرد استالینگراد، نبرد العلمین، پایان جنگ (پنجاه میلیون قربانی) عناوین بخش‌‎هایی‎ است که در این فصل می‎‌خوانیم.

گذشته از سادگی و ایجاز متن، فرق عمده این کتاب با دیگر آثار جنگی که با چنین دستمایه‌‎ای در ایران ترجمه و منتشر شده‌‎اند، توجه نویسنده به تأثیرات این جنگ‎‌ها بر کشور ماست. او معتقد است: « کشور ما در هر دو جنگ جهانی اعلام بی‌طرفی کرد ولی در هر دو جنگ هم اشغال شد. این مسئله به ویژه در جنگ جهانی اول که بخشی از نبردهایش در ایران نیز رخ داد، بیشتر قابل توجه است.»

فانی دربارهٔ نوشتن این کتاب و منابع آن چنین می‌گوید: «من می‌دانم که مخاطب نوجوان و جوان این کتاب دوست دارد، درباره شرح نبرهای این دو جنگ جهانی اطلاعاتی داشته باشد و به همین خاطر در هر فصل از کتاب شرح چند نبرد مهم در هر یک از این دو جنگ را آورده‌ام و البته در کنارش اطلاعاتی مانند نتیجه آن نبرد و تلفاتش را نیز درج کرده‌ام.

در مورد این دو رویداد آثار زیادی نوشته شده است اما آثار شایسته به زبان فارسی کمتر منتشر شده است. منابع تالیف این کتاب بیش از هر چیز کتاب‌های فراوانی بودند که من به دلیل علاقه‌ شخصی‌ام به این دو رویداد جهانی در طول سال‌های قبل خوانده بودم اما به طور مشخص خاطرات مورخ الدوله سپهر از جنگ جهانی اول که در قالب کتابی با عنوان «ایران در جنگ بین‌الملل» منتشر شده و نیز خاطرات وینستون چرچیل و ژنرال دوگل و کتاب مانند تاریخ مفصل جنگ نوشته لیدربرد، از اهمیت بیشتری برخوردار بود.»

خواندن کتاب جنگ های جهانی اول و دوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

نویسندهٔ این کتاب را برای مخاطبان نوجوان و جوان و یا کسانی نوشته است که اطلاعات چندانی دربارهٔ این جنگ‎‌ها ندارند و علاقه‌مند هستند که به‎‌طور مختصر و مفید و از طریق متنی که به سبکی ساده و روان نوشته شده، اطلاعاتی دربارهٔ آن به دست آورند.





نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۹۹ صفحه

حجم

۸٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۹۹ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان