دانلود و خرید کتاب روش تحقیق کیفی در علوم سلامت جنیس ام. مورس ترجمه علیرضا منادی سفیدان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روش تحقیق کیفی در علوم سلامت اثر جنیس ام. مورس

کتاب روش تحقیق کیفی در علوم سلامت

معرفی کتاب روش تحقیق کیفی در علوم سلامت

کتاب «روش تحقیق کیفی در علوم سلامت» نوشتۀ جنیس ام. مورس و ترجمۀ علیرضا منادی سفیدان و محمدباقر عسکرنیا است و نشر ویراست آن را منتشر کرده است. موضوع کتاب معرفی و بررسی تحقیقات کیفی سلامت است.

درباره کتاب روش تحقیق کیفی در علوم سلامت

تحقیق کیفی رویکردی تحقیقاتی برای بررسی سلامت و بیماری است. جنیس ام. مورس برای گرفتن حق انجام تحقیقات کیفی بسیار جنگید تا در نهایت مؤسسه بین‌المللی روش‌شناسی کیفی IIQM را تأسیس کرد و به‌تدریج روش‌های کیفی رواج پیدا کرد و دانشگاه آلبرتا در سطح بین‌المللی در توسعۀ روش‌شناختی بسیار قدرتمند شد.

جنیس ام. مورس در کتاب روش تحقیق کیفی در علوم سلامت این بحث را مطرح می‌کند که تحقیقات سلامت زیرشاخه‌ای در علوم سلامت است و تحقیقات کیفی سلامت یک‌رشته در نوع خود، با روش‌ها، موضوع، مفاهیم و نظریه‌ها، شیوه‌ها، مداخلات و استانداردهای شواهد منحصربه‌فرد است. او همچنین در کتاب روش تحقیق کیفی در علوم سلامت توجیه، استدلال و برنامۀ عمل تحقیقات کیفی سلامت را به‌عنوان یک‌رشته ارائه می‌کند. علی‌رغم اینکه تأمین بودجه برای یک حوزۀ جدید مشکل بزرگ به‌حساب می‌آید، جنیس ام. مورس معتقد است نتایج تحقیقات کیفی سلامت مهم است و نمی‌توان آن‌ها را کاهش داد چرا که تحقیقات کیفی سلامت، بیماران، معلولان، سالمندان و ناتوانان، همچنین خانواده و مراقبان آن‌ها را هدف قرار می‌دهد و آن‌ها را در زمانی بیماری غیرقابل‌تحمل می‌شود به سمت مسیر سلامت می‌برد.

 کتاب روش تحقیق کیفی در علوم سلامت شامل۷ فصل می‌شود. عناوین فصل های کتاب عبارت است از: «فصل ۱: معرفی تحقیقات کیفی سلامت»، «فصل ۲: تحقیقات کیفی سلامت چیست؟»، «فصل ۳: چرایی تحقیقات کیفی سلامت: انسانی‌کردن مراقبت‌های بهداشتی»، «فصل ۴: چگونگی یا چالش روش‌شناختی تحقیقات کیفی سلامت»، «فصل ۵: شواهد قانع‌کننده: بسط ضوابط شواهد»، «فصل ۶: بلوغ تحقیقات کیفی سلامت» و «فصل ۷: ایجاد تحقیقات کیفی سلامت به عنوان یک رشته»

خواندن کتاب روش تحقیق کیفی در علوم سلامت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به تحقیق و پژوهش در حوزۀ پزشکی و سلامت پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب روش تحقیق کیفی در علوم سلامت

«هنگام مقایسه تحقیقات کمی و کیفی سلامت، مهم‌ترین تفاوت در تمرکز و سطح تجزیه‌وتحلیل است. تحقیقات کیفی سلامت فرد و به‌ویژه توصیفی از خود عاطفی ما را مطرح می‌کند. تمایل داریم بر تجربۀ افراد تمرکز کنیم، اگرچه پاسخ‌هاي گروهی الگودار نیز مهم هستند. ما بر مفاهیم مهم برای سلامتی و توسعۀ چارچوب‌ها و نظریه‌ها تمرکز می‌کنیم. به دلیل محدودیت‌های ورود به بیمارستان، محققان کیفی از رشته‌هایی که به مراقبت‌های بهداشتی اهمیتی نمی‌دهند، بیماران را تا زمان همه‌گیری ایدز، زمانی که بیماران در حال مرگ در جامعه موردتوجه آن‌ها قرار می‌گرفت، در مطالعات خود لحاظ نکردند. از سوی دیگر، محققان کمی با کمی‌کردن داده‌های خود با محتوای عاطفی سروکار دارند و نتایج را به‌صورت آماری در سطح گروه و جمعیت گزارش می‌کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۹ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۹ صفحه

قیمت:
۱۶۰,۰۰۰
تومان