دانلود و خرید کتاب جایگاه و نقش ارتباطات غیرکلامی در سینمای دینی و ضد دینی مهناز کاشیها
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جایگاه و نقش ارتباطات غیرکلامی در سینمای دینی و ضد دینی اثر مهناز کاشیها

کتاب جایگاه و نقش ارتباطات غیرکلامی در سینمای دینی و ضد دینی

معرفی کتاب جایگاه و نقش ارتباطات غیرکلامی در سینمای دینی و ضد دینی

کتاب جایگاه و نقش ارتباطات غیرکلامی در سینمای دینی و ضد دینی نوشتهٔ مهناز کاشیها و محمد مولوی است که انتشارات گیوا آن را به چاپ رسانده است. این کتاب به تحلیل و بررسی نشانه‌های غیرکلامی در سینما و نسبت این نشانه‌ها با دین می‌پردازد. 

درباره کتاب جایگاه و نقش ارتباطات غیرکلامی در سینمای دینی و ضد دینی

سینما، امروزه نه تنها ابزاری برای سرگرمی و گذران اوقات که خود گونه‌ای از رسانه برای انتقال پیام‌ها و مفاهیم و مجالی برای ایجاد گفتمان و اندیشه‌ورزی‌ است. یکی از موارد مورد بحث در غالب حلقه‌های گفت‌و‌گو مباحث دینی‌ است. مباحثی که راه خود را به کتاب‌ها و مقالات و حتی فیلم‌ها باز کرده‌اند و سبب شده‌‌اند تا در یک تقسیم‌بندی به سینمای دینی و غیردینی برسیم. اولی سینمایی است که از نمادهای ادیان استفاده می‌کند تا موجب تبلیغ و ترویج دین شود و دیگری از همین ابزارها به‌منظور تحریف و تخریب دین و پیروان بهره می‌برد و گاه این کار را نه صریحاْ که بسیار ظریف و هوشمندانه انجام می‌دهد و تنها بینندهٔ حرفه‌ای و کارشناس از عهدهٔ تشخیص آن برمی‌آید. کتاب جایگاه و نقش ارتباطات غیرکلامی در سینمای دینی و ضد دینی به‌قلم مهناز کاشیها و محمد مولوی طی ۳ فصل به ارائهٔ کلیات و مقدماتی از علم ارتباطات و جایگاه ارتباطات غیرکلامی در زنجیرهٔ روابط انسانی، شرحی از تاریخ سینما از آغاز تا اکنون و نیز تشریح نشانه‌شناسی و توضیح نشانه‌های دینی و چگونگی بهره‌گیری از آن‌ها در سینما پرداخته‌اند.

خواندن کتاب جایگاه و نقش ارتباطات غیرکلامی در سینمای دینی و ضد دینی

مطالعهٔ این کتاب را به علاقه‌مندان و پژوهشگران حوزهٔ رسانه و نیز طلاب حوزه‌های علمیه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جایگاه و نقش ارتباطات غیرکلامی در سینمای دینی و ضد دینی

«این کتاب باتوجه به اهمیت موضوع در مجامع علمی از قبیل دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، مصاحبه‌ها و میزگردها و محافل دینی و به‌روزبودن، به جهت درجهٔ اهمیت موضوع به بررسی یکی از انواع رسانه‌ها از جمله سینماست. فیلم به‌عنوان یک رسانهٔ تأثیرگذار، مورد اقبال تمامی مخاطبان به‌ویژه نسل جوان واقع شده و این ویژگی، بسیاری از پژوهشگران را بر آن داشته است تا پژوهش‌هایی گسترده را در این زمینه انجام دهند. فیلم در سینما با اهداف و محتوایی خاص ساخته شده و در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد. هماهنگی محتوا و روش، القای پیام را آسان می‌کند. لذا به کارگیری روشی که بتواند هرچه بیشتر و بهتر جامعهٔ هدف خود را شناسایی کرده و تأثیرات لازم را چه در بحث ترغیب و تشویق به‌سوی محتوای دینی خاص و چه ایجاد تنفر و انزجار از مضامین دین مدنظر، سازندگان درراستای اهداف خود دست به ساخت فیلم می‌زنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۶٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۲۹,۹۰۰
تومان