دانلود و خرید کتاب خلاصه و شرح سه داستان عاشقانه نظامی گنجوی مهدی عابدی نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خلاصه و شرح سه داستان عاشقانه نظامی گنجوی اثر مهدی عابدی نژاد

کتاب خلاصه و شرح سه داستان عاشقانه نظامی گنجوی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب خلاصه و شرح سه داستان عاشقانه نظامی گنجوی

کتاب خلاصه و شرح سه داستان عاشقانه نظامی گنجوی نوشتهٔ مهدی عابدی نژاد است و انتشارات میراثبان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب خلاصه و شرح سه داستان عاشقانه نظامی گنجوی

دربارۀ زندگی و آثار شاعر بلندآوازۀ پارسی‌گوی، جمال الدین ابومحمّد الیاس بن یوسف بن زکی بن مؤیَّد، متخلص به نظامی و مشهور به حکیم نظامی گنجوی، بسیار سخن گفته شده است. در مقدمه‌هایی که از سوی مصححان دانشمند آثار این بزرگ مرد ادب پارسی نوشته شده، همچنین در مقاله‌ها و پژوهش‌های دانشگاهی پرشمار، دربارۀ ابعاد گوناگون زندگی، اندیشه و تکاپوهای ادبی نظامی سخن گفته شده است.

کتاب خلاصه و شرح سه داستان عاشقانه نظامی گنجوی اثری است دربردارندۀ خلاصه و شرح دشواری‌های سه منظومه از پنج گنج حکیم نظامی گنجوی اثر استاد دکتر مهدی عابدی نژاد.

آگاهی‌های موجود دربارۀ زادسال، زمان درگذشت و رویدادهای زندگی نظامی پراکنده و آشفته است. برای پرهیز از فروافتادن در دام آشفته‌گویی شرح حال نگاران، بهترین چاره، تکیه بر آگاهی‌های یاد شده در آثار خود نظامی است، هرچند گاهی بیم الحاقی بودن برخی ابیاتْ درستی این آگاهی‌ها را تهدید می‌کند. اولین نکتۀ مورد اختلاف، تعیین تاریخ و محل تولد دقیق نظامی گنجوی است. دربارۀ تاریخ تولد او، از میان تمام تحلیل‌های موجود، استدلال استاد برات زنجانی که بر نکته‌های دریافته از شعر او استوار است، پذیرفتنی‌تر می‌نماید. 

نظامی در اقبالنامه از ازدواج نصرت الدین ابوبکر محمد پهلوان با دختر فرمانروای گرجستان که در سال ۶۰۲ ق رخ داد، سخن گفته است. اگر سال ۵۲۲ را سال تولد نظامی بدانیم، در این زمان او باید ۸۰ یا ۸۱ ساله بوده باشد. این که او در جایی از پیری و خمیدگی قد سخن رانده نیز دلالت بر همین سالدیدگی او دارد

این مقدمه، با مرور آگاهی‌های موجود دربارۀ زندگی نظامی گنجوی آغاز می‌شود، توصیفی شتابناک از کارنامۀ ادبی این شاعر بزرگ به دست می‌دهد و با نگارش سطوری چند در معرفی پدیدآورندۀ این متن پایان می‌پذیرد.

این کتاب می‌کوشد تصویری کلی از زندگی و شعر نظامی ارائه دهد و دریچه‌ای هرچند کوچک برای ورود به متن منظومه‌ها بگشاید.

خواندن کتاب خلاصه و شرح سه داستان عاشقانه نظامی گنجوی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات کلاسیک ایران پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

حجم

۲۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان