دانلود و خرید کتاب جایگاه اخلاق در آموزش و تربیت سینا عطایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جایگاه اخلاق در آموزش و تربیت اثر سینا عطایی

کتاب جایگاه اخلاق در آموزش و تربیت

انتشارات:کلید پژوه
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جایگاه اخلاق در آموزش و تربیت

کتاب جایگاه اخلاق در آموزش و تربیت نوشتهٔ سینا عطایی و وحید عزیزی نژاد است. انتشارات کلیدپژوه این کتاب را از منظر اندیشمندان اسلامی و غربی روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب جایگاه اخلاق در آموزش و تربیت

می‌دانیم که اخلاق همواره در همهٔ عرصه‌های زندگی بشر، جایگاه مهمی داشته است. کتاب جایگاه اخلاق در آموزش و تربیت (از منظر اندیشمندان اسلامی و غربی) در ۶ فصل نوشته شده است. عنوان این فصل‌ها به‌ترتیب عبارت است از «مفهوم‌شناسی»، «مبانی نظری اخلاق بر اساس آموزه‌های اسلامی»، «تفاوت اخلاق در فرهنگ دینی (اسلام) و غرب»، «اخلاق و آموزش از منظر اندیشمندان اسلامی»، «بررسی تعلیم و تربیت در ایران معاصر» و «جمع‌بندی نهایی». سینا عطایی و وحید عزیزی نژاد در این کتاب کوشیده‌اند تا ضمن بررسی مبانی و مفاهیم اخلاق و تعلیم و تربیت از منظر اسلام و اندیشمندان غربی، به جایگاه آموزش و اخلاق در نظام آموزشی و مدارس بپردازند. مهم‌ترین پرسش این کتاب عبارت است از اینکه اخلاق چیست و چه نقش و جایگاهی در نظام آموزش و تربیت دارد.

خواندن کتاب جایگاه اخلاق در آموزش و تربیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران حوزهٔ آموزش و تربیت نوع بشر پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جایگاه اخلاق در آموزش و تربیت

«علم اخلاق علاوه بر شناسایى فضایل و رذایل ارزش افعال انسان را نیز مشخص مى‌نماید. هر علمى پدید آورنده فضایل نفسانى نیست؛ بنابراین در علم اخلاق افعالى که پدید آورنده فضیلت هستند شناسایى مى‌شوند. این گونه افعال داراى ارزش مثبت اخلاقى هستند. همچنین افعالى که موجب پدید آمدن رذیلت هستند. در علم اخلاق شناسایى مى‌شوند. این گونه افعال ارزش منفى اخلاقى دارند به طور خلاصه مى‌توان گفت: در علم اخلاق دو گونه ارزش گذارى داریم یا به عبارتى دو چیز موضوع ارزش گذارى‌هاى ماست: افعال و ملکات. ملکات را چنان که گفتیم با اوصافى همچون فضیلت و رذیلت ارزش گذارى مى‌کنیم و افعال را با اوصافى چون جمیل، نیکو، خوب، قبیح، ناپسند، بد، درست و نادرست توصیف مى‌نماییم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان