دانلود و خرید کتاب راهکارهای عملی مقابله با وسواس فکری عملی تیموثی سیسموری ترجمه سعید علوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهکارهای عملی مقابله با وسواس فکری عملی اثر تیموثی سیسموری

کتاب راهکارهای عملی مقابله با وسواس فکری عملی

امتیاز:
۱.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب راهکارهای عملی مقابله با وسواس فکری عملی

کتاب راهکارهای عملی مقابله با وسواس فکری عملی نوشتهٔ تیموثی سیسموری و ترجمهٔ سعید علوی است و انتشارات آریا دانش آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب راهکارهای عملی مقابله با وسواس فکری عملی

«در تلاش برای حل مسائل و مشکلات، به راه‌حل‌هایی روی می‌آوریم که تسلط بیشتری بر آن‌ها داریم. ما از موضع قدرت این کار را می‌کنیم و قدرت ما، علم و تکنولوژی است.» مشکل اساسی انسان امروزی، عدم درک درست انسان از خود انسان است.

کتاب راهکارهای عملی مقابله با وسواس فکری عملی برای کسانی است که مایل‌اند با قدرت علم روان‌شناسی از فنون مؤثر و مبتنی بر پژوهش‌های شناختی رفتاری به شناسایی و کنترل اختلال وسواس فکری- عملی استفاده کنند. کسانی که درک درستی از اختلال خود دارند و سعی در کنترل و درمان آن دارند. کنترل این اختلال علاوه بر استفاده از قدرت علم روان‌شناسی، نیاز به قدرت و توانمندی شخصی دارد. قدرت شخصی با دو مؤلفهٔ مسئولیت‌پذیری (من مسئول زندگی خودم هستم) و اقدام به عمل (باید کاری برای زندگی‌ام انجام دهم) به افراد، توان تغییر زندگی‌شان را می‌دهد تا به هدف والای زندگی که همانا بهزیستی و شادمانی است، نایل شوند.

کتاب به شیوه‌ای ساده و کاربردی، با مثال‌هایی قابل درک و استفاده برای عموم مردم به ارائه راهکارهای شناسایی و کنترل این اختلال پرداخته است.

این کتاب با استفاده از قدرت علم روان‌شناسی و قدرت شخصی، موجب کاهش مشکلات افراد در سطح عموم و ارتقای کیفیت زندگی مردم سرزمینمان می‌شود.

خواندن کتاب راهکارهای عملی مقابله با وسواس فکری عملی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که وسواس فکری عملی دارند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره تیموثی سیسموری

نویسندهٔ کتاب، دکتر تیموثی سیسموری، استاد روان‌شناسی و مشاوره دانشگاه ریچمونت کاتانوگای آمریکاست. دکتر سیسموری متخصص درمان اختلالات اضطرابی که یکی از مهم‌ترین آن‌ها وسواس فکری-عملی است، چندین کتاب در زمینه‌های مختلف روان‌شناسی نوشته‌اند که به زبان فارسی نیز ترجمه شده‌اند.

بخشی از کتاب راهکارهای عملی مقابله با وسواس فکری عملی

«-بهتر است بدانید!

انواع مختلفی از وسواس (افکار تکرار شونده) و وسواس عملی (تشریفات و اجبارها) وجود دارند که می توانند شما را به دردسر بیاندازند. همچنین ممکن است آن‌ها در طول زمان تغییر کنند. یادگیری نحوه تشخیص دادن آن‌ها می تواند برای غلبه کردن بر این رفتارها و افکار مفید باشند.

-مورد بالینی: مارسی

در کلاس درس مارسی مانند سایرین رفتار می کرد. اما در خلوت واقعا در نزاع و کشمکش به سر می برد. ذهنش همیشه درگیر این موضوع بود که مبادا مریض بشود. اگر در نزدیکی اش فردی را می دید که تو دماغی صحبت می کرد، نگران می شد که نکند من هم بیمار شوم و صبر می کرد تا اینکه به خانه برسد و به حمام برود. او از حمام عمومی (مدرسه) استفاده نمی کرد، چون نمی خواست دیگران بفهمند که چه قدر زمان برای شستن دست‌هایش صرف می کند.

اغلب این وسواس ذهنی که اگر ده بار پایش را به زمین نکوبد مادرش دچار مشکل بزرگی خواهد شد از ذهنش می گذشت و او هر بار باید این کار را انجام میداد.

زمانی که مارسی همراه دوستانش بود به خوبی از پس این افکار و تشریفات بر می آمد اما به محض اینکه به خانه برمی گشت این سنت شکنی‌ها و کنار گذاشتن افکار تکراری با شکست مواجه می شد. مارسی فقط یک جفت مشکل رایج داشت که منجر به اختلال وسواس فکری و عملی می شد.

ما وسواس فکری را افکار انعطاف ناپذیر خواهیم خواند چرا که تغییر این افکار بسیار دشوار است. همچنین وسواس عملی را تشریفات می خوانیم چرا که برای کنترل افکار وسواسی باید بارها و بارها این رفتارها انجام شوند. زمانی که این متن را می خوانید ممکن است افکار و رفتار وسواسی داشته باشید. اولین قدم برای غلبه بر این افکار و رفتارهای وسواسی، تشخیص آن‌هاست.»



راهنمای سریع شناخت درمانی
مایکل نینان
طرحواره درمانی گروهی برای اختلال شخصیت مرزی
جوان فارل
هفت خان رابطه زناشویی کارآمد
جان م. گاتمن
کتاب کار کاهش استرس برای نوجوانان
جینا م. بیگل
شجاعت رنج بردن
درل ون تانگرن
فنون بیهوشی و تسکین در آبزیان
لینزی راس
کتاب کار نگرانی و اضطراب
دیوید ای. کلارک
روان شناسی خودیار
رابرت داف
گربه سازگار درمان شناختی- رفتاری کوتاه‌ مدت اضطراب کودکان (کتاب تمرین)
فیلیپ کندال
درمان مبتنی بر تعامل والد - کودک (PCIT)
چریل بادیفورد مک‌نیل
اینها را به هیچ کس نگفته بودم
فرزانه سکوتی
هفت راز روابط سالم و شاد
دن میگل رویز
مسئله مرگ و زندگی
اروین یالوم
فرهنگ در اقتصاد
شورد بوگلسدایک
چه اتفاقی برایت افتاد؟
اپرا وینفری
بهبود خواص مکانیکی نانوکامپوزیت زمینه فلزی آلومینیوم تقویت شده
ابوالفضل بابازاده
لطفا نگران نباش و زندگی کن
سوزان اورسیلو
تمرین مسئولیت پذیری فردی در زندگی و محل کار
جان جی میلر
راهنمای عملی درمان شناختی - رفتاری وسواس (کتاب کار)
النا یادین
خودیاری در بیماری های عصبی
کلر ویکس
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹ صفحه

حجم

۱۳۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان