دانلود و خرید کتاب انگیزش و راهبردهای یادگیری برای موفقیت در دانشگاه مایرون دمبو ترجمه احمد علی پور
کتاب انگیزش و راهبردهای یادگیری برای موفقیت در دانشگاه اثر مایرون دمبو

کتاب انگیزش و راهبردهای یادگیری برای موفقیت در دانشگاه

معرفی کتاب انگیزش و راهبردهای یادگیری برای موفقیت در دانشگاه

کتاب انگیزش و راهبردهای یادگیری برای موفقیت در دانشگاه با تمرکز بر یادگیری خودنظم‌دهی نوشتهٔ مایرون چ. دمبو و هلنا سلی و ترجمهٔ احمد علی پور (استاد گروه روان‌شناسی دانشگاه پیام نور) و اکبر رضایی (دانشیار گروه روان‌شناسی دانشگاه پیام نور) است و انتشارات ارجمند آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب انگیزش و راهبردهای یادگیری برای موفقیت در دانشگاه

امروزه علت اصلی موفقیت در یادگیری را استفاده درست از راهبردهای یادگیری، مدیریت انگیزش و رفتار می‌دانند. بااین‌حال، توضیح نحوۀ وقوع یادگیری و ارائۀ برخی تمرین‌ها به دانشجویان، لزوماً نگرش‌ها، باورها یا رفتارهای آن‌ها را تغییر نمی‌دهد. تغییر عادت‌های نادرست و غیرمؤثر مطالعه و یادگیری، فرایند دشواری است. این کتاب براساس تجارب حاصل از کارگاه‌های آموزشیِ دمبو و سلی در این زمینه با عنوان ”یادگیری نحوه یادگرفتن“ و همچنین با ترکیب نظریه‌ها، پژوهش‌ها و کاربردها، دانشجویان را راهنمایی می‌کند تا راهبردهای یادگیری و مطالعۀ مؤثر را یاد بگیرند، تمرین کنند و با استفاده از راهبردهای خودنظم‌دهی، رفتار تحصیلی خودشان را بهبود بخشند. در این کتاب مباحث مربوط به خودنظم‌دهی با دیدِ کاربردی و به‌صورت ساده نوشته شده است. چارچوب سازمان‌بندی کتاب بر ۶ مؤلفۀ مرتبط با موفقیت تحصیلی (انگیزش، روش‌های مطالعه و یادگیری، مدیریت زمان، مدیریت محیط‌های اجتماعی و فیزیکی و نظارت بر عملکرد) استوار است. ویژگی‌های مهم متن عبارت‌اند از: تمرین‌ها، فعالیت‌های پیگیری‌، بازتاب‌های دانشجویان، مرورهای آخر فصل، نکات کلیدی و واژه‌نامه.

این کتاب در ۴ بخش و ۱۱ فصل سازمان یافته است:

بخش اول: بنیادهای یادگیری و انگیزش

فصل اول - خودنظم‌دهی تحصیلی 

فصل دوم - درک انگیزش

فصل سوم- درک یادگیری و حافظه

بخش دوم: راهبردهای انگیزشی

فصل چهارم - هدف‌گزینی 

فصل پنجم - خودنظم‌دهی هیجان‌ها

بخش سوم: راهبردهای رفتاری

فصل ششم - مدیریت زمان 

فصل هفتم - خودنظم‌دهی محیط‌های فیزیکی و اجتماعی

بخش چهارم: راهبردهای مطالعه و یادگیری

فصل هشتم - یادگیری از کتاب‌های درسی 

فصل نهم - یادگیری از سخنرانی‌ها

فصل دهم - آماده‌شدن برای امتحان 

فصل یازدهم - امتحان‌دادن

خواندن کتاب انگیزش و راهبردهای یادگیری برای موفقیت در دانشگاه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویانی که به‌دنبال پیشرفت تحصیلی هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب انگیزش و راهبردهای یادگیری برای موفقیت در دانشگاه

«به‌عنوان خوانندگان این کتاب، شما ممکن است افرادی با پیشینه و اهداف متفاوت باشید. برخی از شما ممکن است به‌تازگی شروع به تحصیل در دانشگاه کرده باشید. برخی دیگر نیز ممکن است درس‌های ترم آخر دانشگاه را بگذرانید. تعدادی احتمالاً بعد از یک غیبت طولانی به دانشگاه برگشته باشید. برخی نیز درس یادگیری و مهارت‌های مطالعه را به این دلیل که گذراندن آن برای اتمام دوره تحصیلی الزامی است، انتخاب کرده‌اید. بااین‌حال تعدادی ممکن است در این دوره به‌صورت داوطلبانه ثبت‌نام کرده باشند. برخی از شماها انتظار دارید از این درس استفاده‌های بیشتری ببرید، درحالی‌که برخی دیگر در مورد سودمندی آن شک و تردید دارند. اگرچه ما می‌دانیم دامنه وسیعی از علایق، انگیزه‌ها و توانائی در آنهایی که این کتاب را می‌خوانند وجود دارد، بااین‌حال ما یک هدف اساسی داریم: کمک به همه کسانی‌که این کتاب را می‌خوانند تا اینکه یادگیرندگان موفق‌تری بشوند. بعدازاینکه شما یاد گرفتید چگونه یاد بگیرید، شما خواهید توانست این مهارت‌ها را در هر موقعیت تحصیلی و شغلی به‌کار بگیرید.

یادگیرنده موفق کیست؟ اکثر ما افراد متخصص و موفق در برخی از حوزه‌ها یا حرفه‌ها (برای مثال لوله‌کشی، موسیقی، ورزش و معلمی) را دیده‌ایم، یا آنها را می‌شناسیم و یا درباره آنها مطالبی خوانده‌ایم. این افراد دانش و مهارت‌های ویژه‌ای در یک حوزهٔ خاص دارند. به‌صورت مشابهی، یادگیرندگان موفق نیز از دانش و مهارت‌هایی برخوردارند که باعث تمایز آنها از یادگیرندگان کمتر موفق می‌شود. دانشجویان موفق افرادی نیستند که بیشتر از دیگران می‌دانند. آنها راهبردهای یادگیری مؤثر و کارآمدی برای دستیابی و استفاده از دانش خودشان دارند. آنها می‌توانند در خودشان انگیزه ایجاد کنند و همچنین می‌توانند بر رفتارهای خودشان، زمانی‌که یادگیری کُند پیش می‌رود یا زمانی‌که یادگیری اتفاق نمی‌افتد، نظارت کرده و آنها را تغییر دهند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
در دبیرستان معلمان بیشترین مسئولیت را در مورد سطح درک دانش‌آموزان به عهده می‌گیرند. معلمان دبیرستان به‌صورت فعال بر میزانی که محتوا درک می‌شود، نظارت می‌کنند. آنها به شکل مستمر و مداوم از دانش‌آموزان آزمون می‌گیرند و سؤالاتی را در حین ارائه مطالب جدید می‌پرسند و ایده‌های جدید را روی تخته می‌نویسند. در مقابل اساتید دانشگاه انتظار دارند دانشجویان خودشان بر میزان درکشان نظارت کنند؛ بنابراین اگر دانشجویان چگونگی نظارت بر درک خودشان را ندانند، مشکلات خیلی زود در طول اولین‌ترم دانشگاه خودشان را نشان می‌دهند. یک بخش مهم از تبدیل‌شدن به یک دانشجوی موفق، توسعه توانایی نظارت بر دانش شخصی، و درک این موضوع است که چه موقع مطالب را درک نمی‌کند.
Mina
چند بار شنیده‌اید که افراد می‌گویند ”من وقت ندارم.“ مشکل اکثر افراد این نیست که زمان کافی برای انجام کارهای ضروری خودشان را ندارند، بلکه آنها نمی‌دانند چطور مقدار زمانی که هر روز در اختیار دارند را مدیریت کنند.
Mina

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان