دانلود و خرید کتاب کارکنان رابرت مارتیچنکو ترجمه کاظم موتابیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کارکنان

کتاب کارکنان نوشتۀ استیو گران، رابرت مارتیچنکو، والت میلر و راجر پیرس و ترجمۀ کاظم موتابیان و مریم دربندی است. انتشارات ناب اندیشان این کتاب را روانۀ بازار کرده است. این کتاب، یک راهنمای گام‌به‌گامِ رهبری کارکنان برای ایجاد، مدیریت و حفظ سازمان‌های ناب است.

درباره کتاب کارکنان

کتاب کارکنان، برای افرادی مناسب است که احساس می‌کنند باید در شرکت‌شان، تغییرات گسترده‌ای ایجاد شود؛ وگرنه به‌زودی با بحران مواجه می‌شوند؛ افرادی که، به‌ویژه، دریافته‌اند که تغییرات اثربخش، فقط تغییرات ناب هستند و تغییرات ناب، فقط به‌وسیلۀ «کارکنان» انجام می‌گیرند.

کاظم موتابیان، مترجم این کتاب، درمقدمه به خوانندگان خود (مدیرها و رهبرهای یک شرکت یا سازمان) پیشنهاد می‌کند که این کتاب را با کارکنان خود و فصل‌به‌فصل بخوانند و دربارۀ مباحث آن گفتگو کنند.

این کتاب، تنها برای ایجاد تغییر در محیط کاری نوشته نشده است؛ اصول کتاب کارکنان برای ایجاد هر تغییری قابل استفاده است.

خواندن کتاب کارکنان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران حوزۀ مدیریت، رهبران، مدیران و کارکنانِ یک شرکت پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کارکنان

«فصل ۷: احترام به کارکنان

من با همه یک‌طور صحبت می‌کنم، چه رفتگر باشد چه رئیس دانشگاه.

آابرت اینشتین

یادگیری یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های ناب است. بدون یادگیری، هیچ‌یک از فعالیت‌ها را نمی‌توان سازمان‌دهی کرد، به بیان دیگر هیچ فعالیتی قابل کنترل و مدیریت نخواهد بود. بنابراین، یک بخش بسیار سخت و ضروری از کار شما پرورش و تقویت فرهنگ یادگیری در کل محیط کار و در هر زمانی است. در این فصل به توضیح چگونگی انجام این کار می‌پردازیم.

مفاهیم کلیدی: احترام به انسانیت

احترام (respect)، یعنی ارزش بالایی برای کسی یا چیزی قائل شدن.

انسانیت (humanity)، یعنی تمام تجربه‌های زیسته ما در مقام یک انسان. این تجربه‌ها شامل برداشت روان‌شناختی ما از امور می‌شود که ما را به سمت انجام اعمالی هدایت می‌کند، یا افکار و احساسات خاصی را در ما بر می‌انگیزاند که از فطرت انسانی ما نشأت گرفته است.

برای یادگیری، یک محیط اَمن ایجاد کنید، ایمن هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ عاطفی

همه ما دلیلِ اهمیت محیط امن را برای سلامتی جسمی می‌دانیم. اما در فرهنگ ناب، نه تنها باید برای سلامتی کارکنان محیط امنی فراهم شود بلکه باید محیط امنی ایجاد شود که در آن کارکنان بتوانند مشکلات را شناسایی کنند و ایده‌ها و راه‌حل‌های خود را مطرح نمایند حتی بتوانند بدون وحشت اشتباه کنند.

فرض کنید در یک شیفت کاری، آمار تولید یک سلول کم شده است. در این حالت انجام یک مقایسه، کمک‌کننده خواهد بود: مقایسه میان واکنش رهبری که ترس را در محیط کار تقویت می‌کند و برخورد او با این اتفاق، با واکنش یک رهبر انسان‌گرا که به ایجاد محیط اَمنِ عاطفی توجه دارد و شیوه مواجهٔ او با این شرایط.

رهبری که ترس را تقویت می‌کند با لحن خشن و عصبانی می‌گوید: ”فقط ۲۵ تا تولید کردید! مگر قرار نبود ۳۰ تا بزنید؟ چرا ۳۰ تا نزدید؟“

رهبری که احساس امنیت ایجاد می‌کند با خونسردی می‌گوید: ”قرار بود ۳۰ تا تولید کنیم ولی ۲۵ تا تولید کرده‌ایم، چه مشکلی پیش آمده است؟ من چطور می‌توانم کمک کنم تا این مشکل رفع شود؟“

علاوه بر کلماتی که به کار می‌برید به تُن صدا، لحن صحبت کردن و طرز برخوردتان هم توجه داشته باشید. شما در جایگاه یک رهبر موظفید به حل مشکل کمک کنید نه این‌که سرزنش کنید.

به کارکنان آموزش دهید ودانش مورد نیاز برای موفقیت را به آن‌ها منتقل کنید

برای پیاده‌سازی ناب و گسترش فرهنگ ناب در سازمان، ایجاد یک محیط اَمنِ یادگیری، ضروری است. یعنی دانشِ مورد نیاز را با کارکنان به اشتراک بگذارید بدون آن‌که آن‌ها را سرزنش کنید.

اغلب مواقع در محیط‌های کاری، داشتن دانش، یک قدرت محسوب می‌شود. در یک سازمان سنتی، به طور معمول می‌بینیم که دانش نزد تعداد کمی از کارکنان است و آن‌ها هستند که شیوه انجام درست کار را می‌دانند و به اصطلاح ماهر یا استادکار نامیده می‌شوند و متاسفانه انجام کار و اتخاذ تصمیمات در سازمان، منوط به وجود این افراد است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

قیمت:
۷۳,۰۰۰
تومان