دانلود و خرید کتاب گفتمان ماندگار سیدمحسن دوازده امامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گفتمان ماندگار اثر سیدمحسن دوازده امامی

کتاب گفتمان ماندگار

معرفی کتاب گفتمان ماندگار

کتاب گفتمان ماندگار؛ رهیافتی بر اندیشه سیاسی در نهج البلاغه نوشتهٔ سیدمحسن دوازده امامی است و انتشارات کنکاش آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب گفتمان ماندگار

اندیشهٔ سیاسی در نهج‌البلاغه و بررسی رویکرد امام علی نسبت به تعامل انسان در ساحت سیاست و حکومت، یکی از ابعاد مهم در بررسی شخصیت امام علی است؛ جنبه‌ای که مغفول مانده و کمتر بدان پرداخته شده است و باید به آن توجه کرد.

نهج‌البلاغه مجموعه‌ای از خطبه‌ها و نامه‌ها و حکمت‌های امام علی است که در سال ۴۰۰ هجری توسط ابوالحسن محمدبن حسین معروف به رضی جمع‌آوری شده است. در نهج‌البلاغه تعابیر و مفاهیم سیاسی چون مشروعیت، مشارکت، آرای عمومی و اعتبار آن، منابع مشروعیت، دولت‌‌سازی، خردگرایی، پاسخگوبودن قدرت، تسامح سیاسی، نقد قدرت و پرسشگری، ارتباط مستقیم مردم و مدیریت سیاسی، اهمیت خرد جمعی، لزوم بهره‌بردن از تجربه دیگر مردمان، ارزش انسان و محق بودن او وجود دارد. آنچه در این کتاب آمده بررسی مفاهیم و تعابیر سیاسی در منظومه معرفتی امام علی(ع) است. آیا می‌توان به نقادی جامعه دینی پرداخت؟ معنای استبداد دینی چیست؟ در این کتاب به پاسخ این سوالات و پرسش‌های مشابه خواهید رسید.

خواندن کتاب گفتمان ماندگار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که دربارهٔ ساحت اندیشهٔ امام علی (ع) پژوهش می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب گفتمان ماندگار

یکی از مقوله‌های مورد بحث درمورد نهج‌البلاغه مبحث اعتبار و استناد نهج‌البلاغه است. آیا نهج‌البلاغه به امام علی تعلق دارد یا به افرادی دیگر منتسب است؟ عده‌ای برآن بوده‌اند که این کتاب به امام علی تعلق ندارد و این مجموعه را عده‌ای از علمای شیعه یا ادیبان ساخته‌اند و به امام علی نسبت داده‌اند. ابن ابی الحدید در شرح نهج‌البلاغه آورده: بسیاری از هواپرستان می‌گویند بخشی عظیم از نهج‌البلاغه را دسته‌ای از سخنوران شیعی ساخته و پرداخته‌اند و چه‌بسا قسمت‌هایی از این کتاب را به سید رضی و دیگران نسبت داده‌اند اما اینان کسانی هستند که پرده عصبیت، چشم حقیقت‌بین آنها را کور کرده و از راه مستقیم و آشکار حق منحرف گشته‌اند.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان