دانلود و خرید کتاب بررسی تجربی و تحلیل عددی ایرفویل سیدمحمدرضا هاشمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بررسی تجربی و تحلیل عددی ایرفویل اثر سیدمحمدرضا هاشمی

کتاب بررسی تجربی و تحلیل عددی ایرفویل

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بررسی تجربی و تحلیل عددی ایرفویل

کتاب الکترونیکی «بررسی تجربی و تحلیل عددی ایرفویل» نوشتهٔ سیدمحمدرضا هاشمی در انتشارات کنکاش چاپ شده است. ه مقطع خاصی که با عبور هوا از اطراف آن ایجاد اختالف فشار در باال و پایین مقطع می نماید، ایرفویل گفته می‌شود و نیروی ایجاد شده نیروی آیرودینامیکی خوانده می شود.

درباره کتاب بررسی تجربی و تحلیل عددی ایرفویل

در این کتاب ما قصد داریم ضرایب ایرودینامیکی ایرفویل210-NACA64 را با استفاده از نرم افزار فلوئنت بدست اوریم و ان ها را با حالت تجربی مقایسه نماییم. ضرایب ایرودینامیکی و نمودارهای این ایرفویل قبال در تونل باد با انجام تست های زیادی به دست امده است. ما با حل عددی این ایرفویل و با کمک گرفتن از برنامه فلوئنت می توانیم این نتیجه را بگیریم که حل ما تا چه مقدار با نتایج به دست امده در تونل باد مطابقت دارد و می تواند دید بسیار خوبی در طراحی ایرفویل های بعدی به ما بدهد و می توان گفت ایرفویل هایی با کارایی بهتری را طراحی کنیم.

کتاب بررسی تجربی و تحلیل عددی ایرفویل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به علم آیرودینامیک پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب بررسی تجربی و تحلیل عددی ایرفویل

تونل باد

اهمیت فراهم ساختن امکانات تجربی در داخل آزمایشگاه به منطور ایجاد جریان هوا که پرواز واقعی را در اتمسفر مدل کند به سال ۱۸۷۱1 بر میگردد. در آن زمان فرانسیس ون هام ) Frsncis Wenham )در انگلستان اولین تونل باد تاریخ را ساخته و مورد استفاده قرار داد. از آن تاریخ تا اواسط سال ۱۹۳۰ تقریباً همه تونلهای باد به منظور ایجاد جریانهایی با سرعت ۰ تا ۲۵۰ مایل بر ساعت طراحی شدند. در اواخر سال ۱۹۴۰،توسعه هواپیماها به طور فزایندهای گران شد همچنین هزینه طراحهای ناموفق هواپیما رو به افزایش بود به همین علت طراحان هواپیما به دنبال راهی برای مدل کردن هواپیما به صورت ریاضی و شبیه‌سازی پایداری و کنترل می‌گشتند تا آن جایی که دیگر نیازی به ساخت هواپیما نباشد. این مسئله با افزایش سرعت هواپیماها همراه شد و باعث افزایش نیاز به تونل‌های باد پیچیده تر گشت. و به طور اختصاصی بعد از جنگ جهانی دوم به تونل‌های ما فوق صوت نیاز بود. تونلهای باد ما فوق صوت به صورتی کار می‌کنند که بر خلاف منطق به نظر می‌آید. مثلاً در گلوگاه تونل باد تنگ شده انتظار می‌رود که سرعت بادی که از میان آن عبور می‌کند افزایش یابد بنابراین به نظر می‌آید که در چنین تونل بادهایی مدل باید در گلوگاه قرار گیرد تا با سطح بالاتری از سرعت جریان در تماس باشد. اما واقعیت بدین گونه‌ است که به محض رسیدن جریان به این قسمت سرعت هواپیما به ۱ ماخ می‌رسد، هوا متراکم و گرم می‌شود. وقتی که هوا از این گلوگاه عبور می‌کند در واقع سرعتش بیشتر از ۱ ماخ است( انرژی که در هوا به علت متراکم شدن و گرم شدن ذخیره شده بود، به انرژی جنبشی تبدیل می‌گردد. به بیان دیگر تمام این انرژی ذخیره شده مجبور به تبدیل شدن به گونه دیگری از انرژی می‌باشد و در فرم جدید میزان زیادی هوا با سرعت بسیار بالا در حال حرکت از میان تونل می‌باشد. تونل باد ما فوق صوت به این طریق کار می‌کند و مدل در مقطعی از تونل که گشاد میشود قرار می‌گیرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۰ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۰ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان