دانلود و خرید کتاب شناخت گیاهان دارویی استان سمنان؛ توصیف، پراکندگی و خواص درمانی (جلد اول) رضا نادری علمداردهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شناخت گیاهان دارویی استان سمنان؛ توصیف، پراکندگی و خواص درمانی (جلد اول) اثر رضا نادری علمداردهی

کتاب شناخت گیاهان دارویی استان سمنان؛ توصیف، پراکندگی و خواص درمانی (جلد اول)

معرفی کتاب شناخت گیاهان دارویی استان سمنان؛ توصیف، پراکندگی و خواص درمانی (جلد اول)

کتاب شناخت گیاهان دارویی استان سمنان؛ توصیف، پراکندگی و خواص درمانی (جلد اول) نوشتهٔ محمدحسین افشاریان و عارفه ذاکری تازه‌کند و رضا نادری علمداردهی در انتشارات دانشگاه دامغان به چاپ رسیده است. کتاب حاضر به معرفی گیاهان دارویی استان سمنان همراه با ریخت‌شناسی، پراکنش و خواص درمانی آن‌ها می‌پردازد.

درباره کتاب شناخت گیاهان دارویی استان سمنان؛ توصیف، پراکندگی و خواص درمانی (جلد اول)

این مجموعه حاصل بیش از ۵ سال مطالعه صحرایی و جمع‌آوری نمونه‌های گیاهی در طبیعت استان سمنان است. لازمه شناخت گیاهان دارویی و استفاده از آن‌ها به صورت دارو، دانش رده‌بندی و شناسایی گیاهان دارویی در عرصه‌های طبیعی است؛ چراکه داشتن اطلاعات دقیق و شناختی همه‌جانبه از رویشگاه طبیعی و نیازهای اکولوژی گیاهان می‌تواند بستری مناسب برای استخراج کمی و کیفی مواد مؤثره گیاهان دارویی ایجاد کند. آنچه نویسندگان را به تحریر این مجموعه واداشته است شناسایی غلط و نام‌گذاری‌های متعدد گیاهان در بین مردم است. به عنوان مثال گیاه "گل بی‌مرگ" را به‌اشتباه به‌جای "افسنتین" در عطاری‌ها به فروش می‌رسانند یا یک گیاه را در مناطق مختلف با چندین نام محلی می‌شناسند. در فصل اول این کتاب به طور مختصر به تاریخچه دانش رده‌بندی گیاهی پرداخته می‌شود. سپس پوشش گیاهی استان سمنان و هرباریوم دانشگاه دامغان معرفی می‌گردد. همچنین فهرستی از نام علمی گونه‌های دارویی استان سمنان همراه با نام خانواده و نام فارسی ارائه می‌گردد.

کتاب شناخت گیاهان دارویی استان سمنان؛ توصیف، پراکندگی و خواص درمانی (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعهٔ این کتاب برای دانشجویان رشته‌های زیست‌شناسی و علوم پزشکی مفید خواهد بود.

بخشی از کتاب شناخت گیاهان دارویی استان سمنان؛ توصیف، پراکندگی و خواص درمانی (جلد اول)

گل آذین محدود: این گل آذین ها اغلب گرزن نامیده میشوند (شکل ۱-۱۲) و شامل انواع زیر هستند

اگرزن یکسویه: یک نوع گل آذین گرزن با یک محور در هر انشعاب است و به دو شکل کلی دیده میشود:

- گرزن یکسویه مارپیچی یا بال ملخی: در این گل آذین همه محورها در یک جهت انشعاب یافته اند و در نتیجه محور به طور مارپیچی می پیچد؛ مثل سازو و زنبق.

- گرزن یکسویه دم عقربی یا حلزونی: در این گل آذین محورهای جانبی به طور متناوب به سمت چپ و راست و به صورت زیگزاگی آرایش یافته اند. در آفتاب پرست و گیاهان خانواده گاوزبان دیده میشود. ۲- گرزن دوسویه: نوعی گل آذین گرزن که دارای انشعابات دوتایی است؛ مثل یاس سفید و شیر پنیر. در گل آذینهای گرزن اگر در انتهای هر انشعاب به جای یک گل، یک گرزن وجود داشته باشد آن را گرزن مرکب گویند.

۳- گل آذین گرزن چندسویه مرکب: نوعی گل آذین گرزن با بیش از دو انشعاب فرعی است. گل آذین در گیاه فرفیون نوعی گرزن چندسویه است که در آن یک گل ماده با تخمدان سه برچه ای بر روی یک پایه قرار دارد و گلهای نر به یک پرچم تحلیل پیدا کرده اند، این گل های نر و ماده توسط گریبان فنجان مانندی در بر گرفته شده اند که در لبه آن قطعات برگی همراه با غده هایی قرار گرفته است این نوع گل آذین را انحصارة سیاتیوم گویند.

۴- گل آذین چرخه ای: یک گل آذین گرزن با ظاهر چرخهای و فراهم است که در محل گره های ساقه ایجاد می شود و خاص گیاهان خانواده نعنا است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۹۶ صفحه

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۹۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان