بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب کمی دیرتر | طاقچه
کتاب کمی دیرتر اثر سیدمهدی شجاعی

بریده‌هایی از کتاب کمی دیرتر

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۲۱۰ رأی
۴٫۵
(۲۱۰)
حضرت رو برای خودمون می‌خواهیم، نه خودمون رو برای حضرت. امام رو خرج خودمون می‌کنیم، نه خودمون رو خرج امام. به‌جای این‌که از خودمون برای امام مایه بگذاریم، پیوسته از حضرت مایه می‌گذاریم برای پیش‌برد کار خودمون. هرجا کم بیاریم، از امام هزینه می‌کنیم. انگار که نعوذبالله شأن امام، ماله‌کشیدن بر خرابکاری‌های ماست. اصلاً جایگاه فرمانده و سرباز، در ذهن و دلمون عوض شده. فکر می‌کنیم امام موظّفه از ما اطاعت کنه و ما رو به‌خواسته‌هامون برسونه ولی خودمون رو موظّف به اطاعت از امام نمی‌بینیم.
گمنام
حرفی که بوی یأس می‌ده، نزن!
فانوس
وقتی داشت از در می‌رفت بیرون، گفت: - الهی که اجرتو از آقا امام زمان بگیری ننه! من بی‌اختیار برگشتم طرف آقا. دیدم یه لبخند خوشگلی رو لباشون نشسته. دلم ضعف رفت. زیر لب گفتم: - گرفتم ننه! نقدتر از این نمی‌شد.
گمنام
آه از این یوسف که من در پیرهن گم کرده‌ام
مهدی نادریان
کسی‌که مدّعی پیروی از رسول اکرم، محمّد مصطفاست، از تعزیر دیگران خوشحال نمی‌شه. کسی‌که خودش‌رو شیعهٔ امیرالمؤمنین، علی مرتضی قلمداد می‌کنه، به کمتر از بهشت برای خلق خدا رضایت نمی‌ده.
گمنام
این یک فرمول، یا قاعده یا سنّت الهیه که استمرار در ارتکاب گناه، عموماً توفیق توبه رو از انسان سلب می‌کنه.
گمنام
یه‌عمره که دارم ناله‌شو سرمی‌دم. یه‌عمره که دارم تلواسه می‌زنم؛ یا حجّه‌ابن‌الحسن! عجّل علی ظهورک. ولی خداییش تعجیل در این حد رو هم دیگه پیش‌بینی نمی‌کردم.
مهدی نادریان
«ما را با قواعد فضل و کرامتت بسنج نه با ترازوی عدل و عدالتت»
گمنام
«چه مصیبت و درد و عذابی از این ألیم‌تر و جانسوزتر که تا چشم برزخی‌ات را باز می‌کنند، ببینی که همیان سفرت خالی است و هیچ راهی برای بازگشتن و توشه‌برداشتن نیست. ببینی که از اعمالت، خوب‌هایش، قابل ارائه و پذیرش نیست، چه رسد به آنچه گناه و لغزش و زشتی است.
گمنام
مشکل ما، مشکل مشترک همهٔ این‌ما که دیدی، اینه که: حضرت رو برای خودمون می‌خواهیم، نه خودمون رو برای حضرت. امام رو خرج خودمون می‌کنیم، نه خودمون رو خرج امام. به‌جای این‌که از خودمون برای امام مایه بگذاریم، پیوسته از حضرت مایه می‌گذاریم
زهرا جاویدی

حجم

۱۵۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

حجم

۱۵۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

قیمت:
۷۲,۰۰۰
۳۶,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۹صفحه بعد