دانلود کتاب صوتی دنیایی رو به دگرگونی با صدای حامد فعال + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دنیایی رو به دگرگونی اثر میخائیل گورباچف

دانلود و خرید کتاب صوتی دنیایی رو به دگرگونی

معرفی کتاب صوتی دنیایی رو به دگرگونی

کتاب صوتی دنیایی رو به دگرگونی نوشتهٔ میخائیل گورباچف و ترجمهٔ شهرام همت زاده است. حامد فعال گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات کتاب نیستان آن را منتشر کرده است. نویسندهٔ این اثر صوتی آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی است. این کتاب وصیت‌نامهٔ او شناخته شده است؛ زیرا تمام اتفاقات زندگی‌اش به‌صورت فشرده در آن قرار دارد.

درباره کتاب صوتی دنیایی رو به دگرگونی

کتاب صوتی دنیایی رو به دگرگونی را میخائيل گورباچف، آخرین رهبر شوروی، نوشته است. او برای مردم این کشور و کشورهای مستقل‌شده از روسیه شخصیتی چندگانه داشته است؛ برخی شجاعتش را در روبه‌روشدن با حقایق می‌ستایند و برخی او را سیاست‌مداری می‌دانند که کشورش را به یک پیتزا فروخته است. این رهبر مشهور به‌دلیل داشتن همین ویژگی‌ها همیشه چهره‌ای قابل‌تأمل بوده و نظریاتش محل‌توجه بوده است. کتاب صوتی حاضر مجموعه‌ای از یادداشت‌ها و نظریات او دربارهٔ رویدادهای سیاسی و اجتماعی روز جهان پیرامونش است. یادداشت‌های کوتاه و بلند این کتاب هر کدام به بهانه‌ای سیاسی یا اجتماعی نوشته شده‌اند و همگی زبانی ژورنالیستی، بدون ترس، پرسشگر و انتقادی دارند که در شخصیت و ادبیات کمتر رهبر سیاسی یا ابرقدرتی می‌توان مشاهده کرد.

«دنیای رو به دگرگونی» نوعی نگاه است به درون شخصیت عمل‌گرای سیاسی یک رهبر بزرگ که بخشی از مهم‌ترین رویدادهای سیاسی قرن گذشته با تصمیم و سرانجامی که او برای کشورش رقم زد، شکل گرفته است. یکی از ویژگی‌های مهم این کتاب پاورقی‌های روشنگرانه‌ای است که متن را همراهی کرده و بسیاری از ابهامات، وقایع و شخصیت‌ها و حتی اظهارنظرهای ارائه‌شده در متن را واکاوی و روشن می‌کند.

شهرام همت زاده، مترجم کتاب صوتی حاضر، در مقدمهٔ کتاب نوشته است که اگر بخواهیم به قضاوت عملکردِ گورباچف بنشینیم باید عوامل و حقایق زیادی را مدنظر قرار دهیم و در غیر این صورت به بیراهه رفته‌ایم.

میخائیل گورباچف ۲ مارس ۱۹۳۱ به دنیا آمد. او سیاست‌مدار اهل روسیه و در واقع هشتمین و آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی بود. او از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۱ دبیرکل حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی و از سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۱ رئیس دولت اتحاد جماهیر شوروی بود. از نظر ایدئولوژی، او در ابتدا به مارکسیسم - لنینیسم پایبند بود، اما از اوایل دههٔ ۱۹۹۰ به‌سمت سوسیال‌دموکراسی متمایل شد.

شنیدن کتاب صوتی دنیایی رو به دگرگونی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران کتاب‌های خاطرات شخصیت‌های مهم تاریخی پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب صوتی دنیایی رو به دگرگونی

«نوسازی جدی‌ای در وزارت امورخارجه صورت گرفت و پیش از هر چیز راس آن تغییر کرد. من احترام زیادی برای آندری آندرییویچ گرامیکو قائل بودم. او واقعاً آدم فوق‌العاده‌ای بود. گرامیکو «ناو هواپیمابر غرق نشونده» بود و با تمام دبیرکل‌ها کار کرده بود. او دانش بسیار بالایی داشت، ولی آدم زمان خود بود. برای آغاز تغییر سیاست خارجی باید ضمن تقدیر از کارهای آندری گرامیکو، به او نقشی جدید و درخور، پیشنهاد می‌شد. لیاقت چنین چیزی را داشت. او سیاستمدار و دیپلماتی بزرگ بود. پیشنهاد من این بود که ریاست هیئت‌رئیسهٔ شورای عالی اتحاد جماهیر شوروی را برعهده بگیرد.

احتمالاً برای آندری گرامیکو کنار آمدن با تغییر نگرش روابط ما دربارهٔ برخی تصمیمات دستگاه سیاست خارجی رهبری شوروی آسان نبود؛ تصمیماتی که خود او در تصویب آن‌ها دخالت داشت. منظور من به عنوان مثال استقرار موشک‌های میان‌برد در بخش اروپایی اتحاد جماهیر شوروی و ورود نیروهای نظامی‌مان به افغانستان است. از سوی دیگر او خدمات بزرگی انجام داده بود، مثلاً حضورش در عقد پیمان هلسینکی که مبانی «خانهٔ مشترک اروپایی» را تشکیل می‌داد و همچنین حضورش در عقد اولین پیمان در خصوص سلاح‌های راهبردی و موشک‌های ضد بالستیک با ایالات متحده آمریکا. در شرایط جدید نیز او به شایستگی رفتار کرد و به‌درستی به این تغییرات و خواست زمان، واکنش نشان داد. او در مباحث مربوط به تصمیمات سیاست خارجی‌مان بسیار پخته مشارکت می‌کرد و از تصمیمات اصلی حمایت می‌کرد.

ادوارد شواردنادزه، وزیر امورخارجه و عضو پولیت‌بورو شد. من او را می‌شناختم و برای توانایی بالقوه‌اش ارزش زیادی قائل بودم و مهم‌تر از هر چیز می‌دانستم او همفکر من در برنامه‌های سیاسی و فلسفی بود. پاییز یکی از آن سال‌ها که او هنوز فقط نامزد عضویت در پولیت‌بورو بود، من برای استراحت در قفقاز به سر می‌بردم. ما همدیگر را ملاقات کردیم و در ساحل دریای سیاه قدم زدیم. لحظه‌ای که داشتیم در خصوص وضعیت کشور گفتگو می‌کردیم، او گفت: «کشور به شدت بیمار است.» گفتن چنین چیزی در آن زمان و اذعان به آن، یعنی اینکه در خصوص مهم‌ترین مسئله به کسی اعتماد کرده و سفره دلت را به‌طور کامل برایش باز کرده‌ای. انتخاب شورادنادزه به عنوان وزیر امورخارجه برای بسیاری غیرمنتظره بود ولی او با توانایی توانست امور را در این مقام رهبری کند و بی‌دلیل نبود که سایر دیپلمات‌ها، همکارانش و شرکای خارجی‌مان، او را می‌ستودند. ادوارد آمبرسیویچ شواردنادزه، سیاست‌مدار بزرگی بود. او نقش مهمی در شکل‌گیری سیاست خارجی پروستوریکا داشت و پشتیبان وفادار تفکر جدید در مسائل جهانی بود.»

نظرات کاربران

zahra amani
۱۴۰۱/۱۲/۲۰

بعضی مواقع حین گوش دادن به کتاب از سادگی گورباچف بی نهایت تعجب میکردم. مخصوصا زمان مذاکرات با آمریکا و چقدر هم با افتخا از این سادگی های مرگ آور تعریف می کرد... ولی جدای از این، گویندگی و ترجمه

- بیشتر
آناهیتا
۱۴۰۲/۰۲/۰۵

گویندگی خوب و روان خیلی کم می‌شناختیم ، و تصورم یک شخصیت دیگری بود . اما به طور کل بسیار صلح طلب و روشن فعال و با ثبات بود

زمان

۱۲ ساعت و ۱۶ دقیقه

حجم

۵۰۶٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۲ ساعت و ۱۶ دقیقه

حجم

۵۰۶٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۶۶,۰۰۰
۳۳,۰۰۰
۵۰%
تومان