دانلود و خرید کتاب خرد حاصل از موقعیت جنیفر ال. کانست ترجمه بهزاد شوقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب خرد حاصل از موقعیت

خرد حاصل از موقعیت؛ شناخت و پرورش نفس از درون اثری از دکتر جنیفر ال. کانست است که با ترجمه دکتر بهزاد شوقی، سونا اسمعیلی و محمد جواد عزتی‌نیا در انتشارات راز نهان به چاپ رسیده است.

درباره کتاب خرد حاصل از موقعیت

جنیفر کانست، در این کتاب جذاب برای خوانندگان، خرد را نه تنها از طریق آموزش به ‌عنوان یک روانکاو، بلکه از طریق تجارب زندگی روزمره‌اش، از طریق فیلم‌ها و کتاب‌های کودکان و از طریق آموزش‌ها و تجارب مذهبی‌اش مورد مطالعه قرار می‌دهد.

دکتر کانست، در حالی که پیرو یک دیدگاه سنتی است، اما اطلاعاتش را بروز کرده است. او ارزش بسیار زیادی برای صداقت و رشد و ترقی قائل است و قلب او به دنبال یافتن صلح و آرامش است. او این‌گونه بیان می دارد: "آشتی با این جهان، آشتی با دشمنانتان، آشتی با خانواده‌تان، و آشتی با درونتان. آشتی، شاید ارزشمند ترین چیز در تمام زندگی باشد".

داشتن این اهداف بدان معنا نیست که دکتر کانست مشکلاتی که در طول این راه ایجاد می‌شود، یا وحشت و خشونتی را که هنگام خواندن اخبار یا تماشای گزارش جنگ‌ها، حملات تروریستی و ضدحملات از تلویزیون در اطرافمان می‌بینیم، را نادیده می‌گیرد.

او در جستجوی "زندگی بزرگتر و خدای بزرگ‌تر از آن" است. در گذشته، او با بیماران روانی مجرم کار می‌کرده و با "افرادی از دیگر نژادها و فرهنگ‌ها، فقیر، خشن، معتاد، مجرم و دارای بیماری‌های شدید روانی سر‌وکار داشته و میزبان شرایطی بسیار دورتر از شرایط خودش بوده است". تمامی این‌ها درک وی را عمیق‌تر و گسترده‌تر ساخته است به‌طوری که او را از یک تئوریسین پشت میز نشین دور کرده است.

این کتاب حساس و پرشور، طیف وسیعی از خوانندگان را علاقه‌مند خواهد نمود، خصوصا کسانی را که می‌خواهند زیر سطح باورها، تعصبات و ایدئولوژی‌ها را ببینند. جستجوی راه‌حل‌های خارق‌العاده‌ی خداوند قادر مطلق، یا سیستم ایدئولوژیک نامحدود، و مشارکت قادر مطلق در این راه، بسیار آسان است. اگر این مسیر را بپذیریم، به این باور می‌رسیم که تنها تفکر ما صحیح است و با تعصب نسبت به دیگر باورها واکنش نشان می‌دهیم.

شاید قدرتمندترین پاسخ به تعصب، دانش باشد و جنیفر کانست، تلاش دلاورانه‌ای نمود تا منابع مختلف دانش را ادغام نموده و آن‌ها را در مشکلات زندگی روزمره استفاده نماید.

خواندن کتاب خرد حاصل از موقعیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

همه علاقه‌مندان به کتاب‌های روان‌شناسی و موفقیت مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب خرد حاصل از موقعیت

آشتی‌گری مستلزم تغییر از حالت رقابتیِ مرتبط با یکی از بده بستان‌ها است. این فرایندی است که شامل یافتن توازن دقیق میان جنگ برای نیازها و خواسته‌ها و سازش عادلانه و احترام به دیگران است. این فرایندی حیاتی است که ما باید برای زندگی هماهنگ‌تر با خودمان و با دیگران، انجام دهیم. کتاب‌های بسیاری در مورد این نوع آشتی‌گری، هم از منظر جامعه‌ی جهانی ما و هم برای کسانی که درگیر سفری معنوی و روانشناختی به سمت آشتی درونی هستند، نگاشته شده است. تلاش ما بر این است که انگیزه‌های رقابتی را به توازن و تعادل برسانیم: عشق به خودمان در برابر نگرانی برای دیگران؛ آسودگی از همانندی در مقابل طلب ریسک و رشد؛ طمع کسب موفقیت و قدرت در برابر رضایتمندی رفاقت و آرامش ذهن.

البته عبارت آشتی گری معنایی مضاعف دارد. این عبارت در مورد کار عمیق‌ترِ مشمول ارتباط میان خودمان و واقعیت نیز صحبت می‌کند. ممکن است مانند شیوه‌ی سرگرم‌کننده‌ی توصیف آن به نظر برسد، اما فکر می‌کنم ارتباط مابا واقعیت، یکی از سخت‌ترین چیزهایی است که در زندگی روانشناختی با آن مواجهیم. این مسئله از طریق واقعیت‌های پیچیده‌ی زندگی عادی – فراز و نشیب‌ها، پیروزی‌ها و نومیدی‌ها و هر چیزی در این میان- به بلوغ می‌رسد و به این نتیجه می‌رسد که "من با انجام این کار، آشتی ایجاد نمودم". در این روش، آشتی‌گری براساس زندگی فرد، ارتباط مستقیمی با چیزهای دیگری که در لیست آن کارت پستال بود دارد- ما با واقعیتی که کمتر از ایده‌آل‌مان است، سعی می کنیم "کاری انجام دهیم". ما به حالات ذهنی مان قدرتی می‌دهیم که به ما اجازه ی حرکت رو به جلو و موفقیت در زندگی‌مان را می‌دهد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۶ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۶ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان